Kleuren op EIZO FlexScan gaan hun eigen weg

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/colorsegregation.jpg

Dit had ik dus net op mijn monitor... Jaar of 5/6 oud. Is ie aan het einde gekomen?

Tis een EIZO FlexScanF764-M 21" CRT...

Tis trouwens over het hele scherm, behalve een cirkel van ongeveer 5cm in het miden..

[ Voor 21% gewijzigd door insan1ty op 28-04-2004 22:40 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
degauss al geprobeerd? (lijkt me wel ;), maar toch vraag ik t)
of n (flinke) tik tegen de monitor aangeven, kan heel misschien helpen ;)... maar ik denk wel dat die aan t doodgaan is, 5/6 jaar is best lang voor n monitor denk ik, helemaal voor n 21"die over het algemeen wat minder lang mee gaan... (kan natuurlijk ook zijn dat ik onzin lul kan iemand mij dat dan even zeggen :) want ik heb nog geen monitors gezien die na 5 jaar volop gebruik t nog goed doen...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Mja tikken was het eerste wat ik deed :) Degaussen natuurlijk ook maar tis echt alsof er verkeerd afgebogen wordt ofzo...

• Stig
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 10:03
Als je scherm over het hele beeld dezelfde afstand en volgorde heeft qua verschuiving, Blauw-Groen-Rood in jouw geval, dan is dat vaak intern bij te stellen. Het kan zelfs zijn dat jouw Eizo scherm een menuoptie heeft om dit bij te stellen. (Mijn 17" Eizo iig niet)

Als hij dit alleen heeft bij een bepaalde resolutie en bijbehorende refresh rate dan is het probleem een stuk lastiger.

Is dit in een keer gebeurd, of werd het steeds erger?

Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je menu nog werkt, dan kan je proberen de H-Convergentie bijtestellen, zo kan ik het bijna zo erg als bij jou krijgen op mn iiyama, bij mij staat t gewoon op 50 (van de 100) en dat is gecentreerd en scherp... t kan ook nog zijn dat je een apperaat in de buurt hebt dat flinke magnetische straling geeft...

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 29-04-2004 07:36 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A