Logitech MX700 langzaam aan het sterven?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb het idee dat mijn Logitech Mx700 cordless optical muis aan zijn weg naar Walhalla begonnen is =-S

Hij reageert soms niet meer, tijdens spellen en in windows dan doet hij het gewoon niet, dan ben je bezig en ineens staat je cursor stil en schiet een paar seconden later naar de plek waar je hem had willen hebben.
Ik heb de batarijen al meerdere keren vervangen en de receiver ook op elke plek op mijn bureau gehad maar dat helpt ook niet.

ook is het zo dat één van de lampjes onderop niet brand, ik weet niet zeker of die eerst wel branndde maar ik dacht van wel. http://home.planet.nl/~veld3736/mouse.jpg

ik heb al een mailtje richting Logitech geslingerd maar het zal wel een paar dagen duren voor ik daar antwoord van krijg.

hebben enige van jullie hier misschien ervaring mee, en kan ik dit oplossen of is mijn muis echt half dood?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

zet de ontvanger maar eens iets dichterbij...

ik heb ook dit probleem wel eens gehad..

vaak na een tijd werken op de PC, wil de muis ineens slecht reageren.. verplaats ik de ontvanger een stuk naar mn muismat toe, dan reageert ie wel weer gewoon goed...

dat lampje wat jij bedoelt, die brandt toch, geef je toch aan op je piccie. dat andere dingetje wat je aanwijst is volgens mij gewoon een lensje die de beweging vande muis registreert en dit omzet naar beweging van je cursor oid..

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 18:16

immetjes

HIER is BERN-E

Bij mij brand er ook maar 1 lampje en ik heb geen problemen. Neem aan dat dat dus zo hoort.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
aha, dus er hoort er maar 1 te branden, okay.
ik heb de ontvanger zo ongeveer op elke plek op m'n bureau geprobeert, maar hij blijft zo slecht reageren

Humankind… be both.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

weet je zeker dat het aan de muis ligt?
als je pc wat brak is kan dat ook dit soort resultaten geven
met andere woorden, test hem eens bij een andere pc

en anders heb je 5 jaar garantie op die muis dus zo'n probleem kan het niet zijn

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat ene lampje wat niet lijkt te branden is toch het "oog van de muis"..

Misschien heb je ergens stof of zoiets dergelijks zitten. Mijn muis (ook een MX700) reageerde ook slecht. Ook had ik problemen met het klikken. Eventjes de muis open gedraaid en zo. Nu werkt alles weer goe...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik kan hem zo eens aan m'n laptop hangen en kijken wat hij daar doet

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
dat met dat klikken heb ik ook ja, zodra ik weer zo'n moment heb dat hij niet reageert reageert hij ook echt helemaal niet, ook niet op klikken.
en heel af en toe dan voert hij de commando's die ik ermee gaf wel uit maar dan een paar seconden later en heel schokkerig (de bewegingen dan).

Humankind… be both.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik niet lees is of je al een ander kanaal hebt geprobeert...

Hij heeft 2 kanalen, kanaal 1 en kanaal 2 (duh) probeer die eens te veranderen...
Dat kan je doen via het laadstation/ontvanger of via de software...

heb je trouwens wel de software geinstaleert?

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 28-04-2004 22:58 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
daar had ik nog niet aan gedacht nee.... 8)7 zal dat nu meteen eens proberen =-D

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou NetRunner, k heb hem net van kanaal 2 naar 1 overgeschakeld en ff FarCry een stukkie gespeelt, maar k heb nog steeds last van die Black-Outs :?

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
al op andere pc aangesloten??

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nog niet, k ga nu pitten want k mot morgen weer vroeg m'n nest uit voor m'n werk.
na m'n werk hang ik hem aan m'n laptop, eens kijken wat hij dan doet, (en k moet hier ook nog ergens een stoffige P III 600 Mhz heben staan, zou k hem ook op kunnen testen).
k laat het nog wel weten.

Humankind… be both.

Verwijderd

Ik heb deze muis ook, verder nooit problemen mee behalve dat hij niet altijd wil laden in de lader (misschien even schoonmaken 8)7 )

Is er een bepaalde stoorzender in de buurt?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik dacht net eerst dat het verloopstukje van USB naar PS/2 misshcine het probleem was, dat die er half uit hing ofzo, k heb hem dus gewoon op USB aangesloten maar dat hielp niks =-[

K heb hem nu aan m'n laptop hangen en daar doet hij het wel goed =-S
Dus zal er waarschijnlijk toch software matig iets verkeerd zitten in mijn Desktop PC.

Ik heb vanochtend ook nog de nieuwste drivers geinstalleerd op m'n Desktop, maar dat hielp dus ook niks.

hebben jullie enig idee waar het probleem in kan zitten?

(ik heb de ontvanger nu op de zelfde plek staan al altijd en hij doet het nu (aan de laptop) perfect dus er zijn geen stoorzenders in de buurt).

Humankind… be both.

Verwijderd

Ik heb ook de mx700 muis en ik heb gemerkt dat als je ontvanger en muis te dichbij de pc staat dat ie het dan niet goed doet. Dat komt waarschijnlijk door de straling, dus probeer zo min mogelijk elektrische apparaten bij de muis neer te zetten.

Je kan proberen om de pckast voor een deel te bedekken met aluminiumfolie :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
misschien was het nog niet helemaal duidelijk maar ik heb dus geen last van stoorzenders :)
Ik heb de ontvanger op precies de zelfde plek staan als eerst, maar nu doet hij het aan mijn desktop dus slecht (redelijk vaak last van black-outs) maar als ik hem zo aan m'n laptop hagnen de ontvanger op dezelfde plek laat staan werkt hij perfect.

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Heeft de muis een black out als je op het knopje onder het scrollwiel drukt?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nee hij heeft het zo nu en dan, op willekeurige momenten.

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Tja dan zijn mun ideeën op. Drivers eraf en opnieuw installeren. De nieuwe versie van mouseware downloaden en instaleren.

Als het daar niet aan ligt eens een andere muis op de pc aansluiten, misschien ligt het aan de PS2-poort van de pc.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
k kan de mouseware inderdaad wel een helemaal eraf gooien, k heb hem er net overheen gezet.

aan de PS/2 zal het niet liggen want hij doet precies het zelfde als ik hem op mijn USB aansluit (heb je de rest van het topic wel gelezen? :?).

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Spike_wolf schreef op 30 april 2004 @ 16:58:
...
aan de PS/2 zal het niet liggen want hij doet precies het zelfde als ik hem op mijn USB aansluit (heb je de rest van het topic wel gelezen? :?).
Ja, ik heb het hele tropic gelezen, maar dan heb ik daar overheen gelezen. Mijn fout.

Maar even alles op een rijtje:
Het ligt niet aan de muis, die doet het op andere een pc goed.
Het ligt niet aan de poort van de pc.
Het ligt niet aan de drivers van de muis.

Is het niet mogelijk dat de pc tijdelijk vast loopt. Kijk eens of de pc op dat moment wel nog reageert op het toetsenbord.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Edmund schreef op 30 april 2004 @ 19:36:
[...]

Ja, ik heb het hele tropic gelezen, maar dan heb ik daar overheen gelezen. Mijn fout.
No Prob :)

Ja m'n Pc reageert verder nog wel vloeiend alsof er niks aan de hand is, (de enige manier om levend uit een gevecht te komen in UT2004 of FarCry is wegrennen :P) het is echt alleen de muis die ff niet meer reageert :?

En soms heeft hij dus dat hij na die black-out van een paar seconden dat hij die commando's die ik hem gaf met de muis wel uitvoert maar dan wel heel schokkerig.

k heb geen idee meer waar het nog aan kan liggen 8)7

Humankind… be both.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 16:18
je kunt even op de logitech site kijken bij support ( er staat iets over muis resetten )
want als je reset word alles weer opnieuw geinstallt ( hardwarematig)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik kan op logitech.com niks vinden over het resetten van de muis hardware, heb je misschien links?

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hmmmm, ik heb eens een beetje zitten opletten wanneer hij nou een black-out krijgt, ik hbe het voornamenlijk in spellen als het nogal actief word, meerdere vijanden of hevige vuurgevechten, of gewoon als je grote levels binnen wandeld.
de muis doet het dan niet meer maar de rest loopt nog wel perfect, ik heb geen last van een FPS die ineens heel erg dropt ofzo, en ik kan nog gewoon bewegen met het toetsenbord. Het is echt puur de muis die ff nie meer wil.
en ik heb taakbeheer een tijdje opengehad terwijl ik in XP bezig was, en mijn muis gaat in Windows stotteren als mijn CPU usage erg hoog oploopt... dus als het programma dat ik op dat moment gebruik druk bezig is, dan gebruikt de mouseware zelf bijna niks van de CPU 1 of 0 %

waar zou dit aan kunnen liggen??¿¿??

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 30-04-2004 21:09 ]

Humankind… be both.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Ik zou zeggen dat je systeem te druk bezig is :(
Maar probeer eens wat met je buffer te spelen.

Heb je ook al een andere muis geprobeerd??
Mischien ligt het aan chipsetdrivers (lijkt me niet maar je weet het nooit)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
k vind het op zich wel vreemd dat hij dan de muis ff blokeert, en verder wel vleiend doorloopt.
normaal gaat dan het hele scherm 'stotteren' maar het is echt alleen de muis die ff helemaal niks meer wil doen, zelfs in outdoor gebieden in FarCry op hoogste kwaliteit loopt hij verder nog vloeiend door, maar dan zonder muis besturing =-S

Humankind… be both.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Deinstalleer je mousedrivers eens want dan zit dit echt softwarematig.
Bios updaten?

[ Voor 11% gewijzigd door TRAXION op 30-04-2004 21:29 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
dat zal ik zo ff doen, dan mot k me PC weer rebooten en k ben een paar belangrijke dingen aan het downen, en als ik nou reboot ben k bang dat k me download slot dan kwijt ben :P

Humankind… be both.

• grolo2010
  • Laatst online: 14:59
Spike_wolf schreef op 30 april 2004 @ 20:46:
ik kan op logitech.com niks vinden over het resetten van de muis hardware, heb je misschien links?
Ik heb daar een keer met iemand van logitech over gemailt, het ging om een oude cordless met bal die helemaal niets meer deed, je moet de batterijen er uit halen en de batterij aansluitingen kortsluiten dan druk je de resest of kanaal wissel ( het kleine knopje onderop ) 30 sec in terwijl de pc uit staat ( met de batterij er weer in ) en dan nog een keer tewijl de pc aanstaat. Het is een hele tijd geleden dus misschien klopt het niet helemaal.

Verwijderd

Had vroeger ook een cordless..
Maar had hem zo vaak nodig dat de batterijen altijd snel leeg waren.

Vandaar dat ik toen eentje met een "staart"heb aangeschaft.
MX500.Prima ding en nooit meer zorgen over ontvangst,hapering etc.
De "batterijen" zijn altijd vol 8)

Groeten psa

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nou, k heb de mouseware helemaal ge deinstalld, gereboot, en opnieuw geinstalld.
Ik hbe nu wel wat minder last van black-outs maar er nog wel last van, het is misschien met 20% verminderd... kleine verbetering maar nog niet helemaal naar wensen :(

Ik zal straks eens kijken of die reset werkt grolo, maar k heb er een hard hoofd in dat dat helpt, k heb trouwens ook nog geen antwoord van logitech :(

Humankind… be both.

Verwijderd

Probeer het eens zonder drivers. Het is eigenlijk altijd zo dat die logitech drivers (mouseware) verantwoordelijk zijn voor de meest vage problemen. Sure, zijn vast mensen die d'r gek op zijn, maar ze zijn vreemd, die drivers, geven problemen, en je kan de knoppen in games niet binden (mouse5 en mouse6 e.d. worden gewoon niet geregristreer).

Verder idd de OPLAADBARE logitech batterijen erin houden, GEEN andere batterijen erin doen (gewone: werkt misschien, maar NOOIT in docking station zetten, blaas je je muis mee op, onoplaadbare batterijen moet je niet laden, gaan ze van koken. Andere oplaadbare: tenzij je iets bijzonders hebt gekocht van 20 euro de batterij: NO-GO. 1.2v = fout, net zoals die wazige amperages van die battjes. Dan gaat je muis idd gek doen...).

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 22:37:
Probeer het eens zonder drivers. Het is eigenlijk altijd zo dat die logitech drivers (mouseware) verantwoordelijk zijn voor de meest vage problemen. Sure, zijn vast mensen die d'r gek op zijn, maar ze zijn vreemd, die drivers, geven problemen, en je kan de knoppen in games niet binden (mouse5 en mouse6 e.d. worden gewoon niet geregristreer).

Verder idd de OPLAADBARE logitech batterijen erin houden, GEEN andere batterijen erin doen (gewone: werkt misschien, maar NOOIT in docking station zetten, blaas je je muis mee op, onoplaadbare batterijen moet je niet laden, gaan ze van koken. Andere oplaadbare: tenzij je iets bijzonders hebt gekocht van 20 euro de batterij: NO-GO. 1.2v = fout, net zoals die wazige amperages van die battjes. Dan gaat je muis idd gek doen...).
Helemaal mee eens dat je die mouseware drivers niet nodig hebt.

Echter toch de volgende opmerkingen: :)
1) Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat de TS onoplaadbare batterijen in zijn MX700 doet...
2) €20 per batterij... ? gewoon bij de hema voor €6 á €7 twee nieuwe NiMH 1700 mAh AA-tjes kopen
3) 1.2v-fout? de standaard AA-tjes die erin zitten zijn net als alle andere NiMH AA-tjes gemiddeld 1,2V. Ook een alkaline AA zit voor het grootste gedeelte op 1,2V. Alleen als je de piek aan het begin van de levensduur van een alkaline erbij neemt (>1,5V) dan kom je uit op een gemiddelde van 1,5V.
4) Wazige amperages? De standaard set die erbij zit heeft een capaciteit van 1700 mAh. Als de TS ook 1700 mAh (tot 1900 mAh) NiMH AA-tjes koopt is er hélémáál niets aan de hand. Als hij >1900 mAh NiMH AA-tjes koopt dan loopt hij alleen maar kans dat niet de volledige capaciteit van de batterij wordt gebruikt. (is het geval wanneer de lader werkt met zowel een delta-v als een timer).

PS: ik had een paar maanden geleden ook een soortgelijk probleem, maar ik kon dat simpel verhelpen door de nieuwe set NiMH's van de HEMA. De TS beweert echter dat het niet aan de batterijen ligt, dus dan blijft er het volgende over om te testen:
1) is de lader nog goed? Test dit door de NiMH in een goede lader te laden en er daarna mee te gaan muizen
2) is de zender/ontvanger nog goed? geen idee hoe je dat zou kunnen testen
3) ligt het aan de pc? Test dit door de MX700 aan een andere PC te pluggen. Mouseware not needed (gebruik ik ook niet)

PS2: toen ik de MX700 net had gekocht reageerde hij erg traag. Ik dacht al dat ik een miskoop had begaan. Toen ik echter (om een andere reden) windows opnieuw had geïnstalleerd reageerde de muis zo snel als maar kon. Nooit meer probleem gehad... Voorzichtige suggestie: Windows vervuild? Misschien toch maar een herinstal van windows???

[ Voor 18% gewijzigd door The_Sukkel op 30-04-2004 23:24 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik heb de muis aan m'n laptop gehangen en daar deed hij het perfect (nemen mensen tegenwoordig nog de tijd om het gehele topic te lezen?? :?), dus aan de muis en oplader licht het niet.
K kan het eens proberen zonder die mouseware maar dan kan je dus 5 van de 8 knoppen niet gebruiken, lekker is dat dan, koop jij ook een dikke Ferrarie en ga je nooit harder dan 30 km/h ?? :P

Humankind… be both.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Spike_wolf schreef op 30 april 2004 @ 23:25:
ik heb de muis aan m'n laptop gehangen en daar deed hij het perfect (nemen mensen tegenwoordig nog de tijd om het gehele topic te lezen?? :?), dus aan de muis en oplader licht het niet.
K kan het eens proberen zonder die mouseware maar dan kan je dus 5 van de 8 knoppen niet gebruiken, lekker is dat dan, koop jij ook een dikke Ferrarie en ga je nooit harder dan 30 km/h ?? :P
Dan moet het aan jouw windows-installatie liggen...(Zie mijn vorige PS2)
Zeker als mouseware zonder problemen werkt op je laptop.

Verder:
1) als mensen jou willen helpen hoef je niet aan te komen met sneren i.c.m. lullige smileys als :?
2) beetje overdreven om te stellen dat 5 van de 8 knoppen niet werken zonder mouseware. Bij mij werken ze allemaal zonder mouseware.
3) het mag inmiddels duidelijk zijn dat jouw MX700 niet langzaam aan het sterven is, maar dat jouw installatie gewoon niet deugt.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Sukkel op 30-04-2004 23:36 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
probeer eens met wat BIOS instellingen mbt USB te spelen, installeer de drivers voor je moederbord chipset. Haal je USB-drivers eens weg en laat windows alles opnieuw detecteren.

Succes.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik bedoelde het niet lullig ofzo hoor :)
hoe kun je dan zonder de mouseware die overige knoppen instellen?? want als dat inderdaad kan kan ik dat ook eens proberen.

of het aan mijn windows install licht weet i kniet want hij heeft het altijd goed gedaan, zomaar ineens ging hij zo gek doen, en ik heb de laatste tijd geen nieuwe hard of software geinstalld.

en hij is inderdaad niet aan het sterven nee (kan je een topic titel veranderen?)

maar goed, k ga morgen avond wel weer verder kijken, k ga nu pitten, k mot er morgen weer vroeg uit voor m'n werk, tot nu toe thanks to iedereen die al geholpen heeft :) en good night :)

Humankind… be both.

Verwijderd

Gewoon, in de opties van je spel, waar je knoppen in mag drukken bij een actie op de muisknop drukken. In CS en UT2004 komen er dingen te staan als "mouse6" en "mouse4". Logisch toch?

En je forward/back knoppen werken zowiezo. Windows is ingericht op die knoppen.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 00:03
Welke muismat gebruik je?

Is het toevallig een steelpad ofzo?
Het materiaal, alum, van die muismat heeft grote invloed op het draadloos gebeuren van die muis.

Ik heb het namelijk zelf ook ondervonden, als er ook maar iets tussen ligt, een schaar of soms zelfs een papiertje, dan gaat ie al een stuk minder reageren.
Als ik een andere muismat gebruik, een stoffen bijvoorbeeld, dan werkt ie perfect.

Verwijderd

Doet hij het ook gewoon in windows zelf, dus als je op internet bent, oid?

Als hij het dan nooit vertoond, dan moet je ergens gaan zoeken wat met rendering te maken heeft, computers zijn niet altijd logisch ;)

Probeer dan eens de videokaart drivers opnieuw te installeren, of DirectX.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hij doet het inderdaad ook in windows zelf, maar voornamenlijk dus als mijn CPU het wat drukker krijgt.
k heb eens zitten kijken met taakbeheer open, en steeds als mijn CPU gebruik ff omhoog schoot (met kopieren van bestanden, prgrammas openen, enz) dan ging de muis stotteren.
k heb gisteren geen tijd gehad om wat te proberen dus ga ik nu ff de mouseware uninstallen en kijken of het dan wal lekker loopt.

mijn videokaart drivers heb ik net opnieuw geinstalld.

Humankind… be both.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Even voor de goede orde: ik breng nogmaals in herinnering dat ik deze problemen in het begin ook had en dat het "gewoon" tijd was voor een verse herinstall van Windows...

Na de install werkte alles perfect en maakte het ook niets uit of ik nu mouseware wél of niet had geïnstalleerd.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
The_Sukkel schreef op 02 mei 2004 @ 12:51:
Even voor de goede orde: ik breng nogmaals in herinnering dat ik deze problemen in het begin ook had en dat het "gewoon" tijd was voor een verse herinstall van Windows...

Na de install werkte alles perfect en maakte het ook niets uit of ik nu mouseware wél of niet had geïnstalleerd.
misschien dat dat zou helpen, maar ik zit er nou niet echt op te wachten om Windows te reinstallen, heb ik weer drie kwart van m'n progs die niet meer werken =-S

maar zal ik er verder niet uit komen zal dit wellicht de enige overblijvende oplossing zijn.
k zal in ieder geval wachten tot die gasten van Logitech eindelijk terug mailen en kijken wat zij ervan zeggen :P

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou ik zit hier nu zonder mouse ware, maar ik heb ook nu last van black-outs.
aan de mouseware lag het dus niet.

verder nog iemand ideeën?

Humankind… be both.

Verwijderd

Conflict met een ander onderdeel !
Ik heb meer dan een jaar hetzelfde gehad met mijn MX700, bevriesd of werkt in stoten e.d. Vaak helpt het (heeeeel eventjes) om hem over te zetten naar het andere kanaal, maar dat werkt maar tijdelijk en zo kun je blijven switchen van kanaal....

Sinds in de recentste drivers heb geinstalleerd en de PC van onnodige software heb bevrijdt doet ie het sinds een aantal weken weer perfect onder een probleem.

De vraag blijft alleen welk onderdeel/software is de schuldige...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hmm, dat word dan een lagne zoektocht aangezien ik erg veel software geinstalleerd heb, en het ergste is dat bijna alle software die ik geinstalleerd heb ook daadwerkelijk gebruik =-S

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Do'h!!
heb ik weer, k krijg net een mailtje van Mail Delivery System, mijn mailtje naar logitech is blijkbaar niet aangekomen :?
Geen wonder dat ik geen antwoord kreeg =-S
Dus k ga d'r nu maar nog eentje sturen, k kan nu in idergeval een duidelijkere beschrijving geven vn het probleem :)

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WTF???!!!!
Dat is nou al de 2e keer!!! >=-(
Stuur je via de site van Logitech een mailtje naar die gasten, verstreikt er bijna een week, en dan krijg je ineens een mailtje van 'Mail Delivery System' dat je mailtje niet is aangekomen bij Logitech!
WTF, daar schiet ik dus ook niet veel mee op en dat is best frustrerend!
Ik wil eigenlijk zo langzamerhand FarCry wel eens uitspelen en m'n maten overhoop knallen in UT2k4, Maar in deze conditie gaat dat dus niet.

Iemand enig idee welke programma's dit kunnen verootzoken? (aangezien dit dus hoogstwaarschijnlijk een software probleem is).

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Ligt het niet aan de VGA-drivers??

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Probeer eens een paar nieuwe batterijen, dit heeft bij mij geholpen.... :P

Verwijderd

bmwman schreef op 09 mei 2004 @ 09:41:
Probeer eens een paar nieuwe batterijen, dit heeft bij mij geholpen.... :P
Topic start:
Ik heb de batarijen al meerdere keren vervangen en de receiver ook op elke plek op mijn bureau gehad maar dat helpt ook niet.
Ehm.. mjah?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Staat je HD toevallig niet op PIO mode? Dan wil de handel ook wel eens gaan schokken en hangen als je HD erg actief wordt. Heb je verder je drivers van chipset en dergelijke als eens geupdate, dit wil soms ook nog wel eens helpen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
al mijn HDD's staan in Ultra DMA 5 (op eentje na die staat in Ultra DMA 2).
Alleen mijn CD fikker staat op PIO en daar krijg ik hem niet uit, het kanaal staat op DMA, indien beschikbaar. maar ihj blijft op PIO staan.

Humankind… be both.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 08:33
grolo2010 schreef op 30 april 2004 @ 22:06:
[...]

Ik heb daar een keer met iemand van logitech over gemailt, het ging om een oude cordless met bal die helemaal niets meer deed, je moet de batterijen er uit halen en de batterij aansluitingen kortsluiten dan druk je de resest of kanaal wissel ( het kleine knopje onderop ) 30 sec in terwijl de pc uit staat ( met de batterij er weer in ) en dan nog een keer tewijl de pc aanstaat. Het is een hele tijd geleden dus misschien klopt het niet helemaal.
10-30 seconden is het ja, alleen je moet ditzelfde ook bij de ontvanger doen

dus 10-30 seconden ontvanger inhouden zonder aangesloten op pc, bij muis ook 10-30 seconden zonder batterijen. dan opnieuw aansluiten en kijken of het werkt..

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, k heb dan eindelijk een mailtje terug van Logitech,
ze denken dat er iets mis is met de instellingen van de Prioriteit van de muis, omdat de muis verder okay is.
Dus vertelde ze me in een e-mail dat ik ff in de help files van Windows moest neuzen en de instellingen checken... okay, ga ik dat ff doen dacht ik :P

maar in de help files kan ik er niks over vinden :?

weet iemand hier waar ik die instellingen kan vinden? :)

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Niemand die dit weet?

K kan nergens vinden hoe je de prioriteit moet veranderen, alleen dit topic: [rml][ XP] IRQ prioriteit geven, snelheidswinst? >[/rml]
maar dat werkt ook niet =-S

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:/ niemand??? :/

[ Voor 168% gewijzigd door Spike_wolf op 17-05-2004 20:40 ]

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Kom op nou jongens..... help me out here...
Ik ben normaal niet zo'n topic bumper O-) (helemaal niet na een dag :P)
Maar ik word die race spelletjes nou wel zat, k wil weer kunnen knallen in UT2004 en FarCry :'( :'( :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 17-05-2004 20:42 ]

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Al eens een clean install geprobeerd?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nee, dan ben k de helft van m'n software weer kwijt, dus dat doe ik liever niet :|

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Ow.. Dan zou ik eens proberen windows te 'repareren' of gewoon eroverheen installeren. Verder zou ik eens kijken hoe het met het CPU gebruik zit op het moment dat je muis vasloopt.

• zoooper
  • Niet online
op die logitech heb je 3 jaar garantie.. dus ik zou zeggen omruilen die hap

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
dat is het juis, hij krijgt blackouts als m'n CPU het wat 'drukker' krijgt.
Bij logitech zijden ze in een mail dat k de prioriteit dan moest opschroeven zodat de muis voorang rijgt over progjes enzo, maar k heb dus geen idee waar, dat zeiden ze er niet bij =-S

Humankind… be both.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Spike_wolf wil liever een maand lang zichzelf frustreren, dan even een clean install doen...
Ik heb hem al twee keer uitgelegd dat ik dezelfde soort probs had die na een clean install verdwenen als sneeuw voor de zon.

Moet hij zelf weten... iedereen heeft recht op zijn eigen ellende.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
The_Sukkel schreef op 17 mei 2004 @ 21:40:
Spike_wolf wil liever een maand lang zichzelf frustreren, dan even een clean install doen...
Ik heb hem al twee keer uitgelegd dat ik dezelfde soort probs had die na een clean install verdwenen als sneeuw voor de zon.

Moet hij zelf weten... iedereen heeft recht op zijn eigen ellende.
Nicely put :P
K wacht nog ff af op een reply van Logitech over waar je die prioriteiten kan vinden, maar heb ik donderdag nog niks gehoord en ben ik er nog niet achter dan ga ik denk ik toch mijn C maar een helemaal leeg gooien, ben ik idd wel gelijk van al mijn overbodige rotzooi af, zal mm'n systeem wel weer een stullie sneller lopen :)

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Tja.. dit is nu de reden waarom ik alle programma's op de pc op zo min mogelijk cd's brand. Makkelijk opnieuw te installeren en niet zoeken naar de programma's, maar alles bij elkaar hebben liggen ;) .

Maar goed, misschien ff logitech terug mailen hoe de prioriteit ingesteld moet worden. Ik heb ff gegoogled en niets gevonden.

Edit:
(ow ... late reactie van mij, Spike_wolf kwam toch eerder tot de bovenstaande conclusie)

[ Voor 19% gewijzigd door Edmund op 17-05-2004 21:52 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik ben idd ook al heel veel aan het zoeken geweest maar ook niks kunnen vinden, en k wacht du op het antwoord van Logitech hierover.

Ben nu ook wel blij dat k sinds vorige install ben begonnen met het bewaren van install bestanden van de progjes die ik gebruik op een van mijn andere hdd's (k heb er 5 :P)

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:'( :'( :'(
K heb m'n C schijf geformatteerd, en Windows er opnieuw opgeknald...
Maar m'n muis heeft nog steed last van black-puts |:(
HOE KAN DIT???!

heeft er nog iemand goeie ideeën?? :'(

Humankind… be both.

• Edmund
  • Niet online
Dit is bes vaag. Dan zou ik aan het moederbord of processor gaan denke. Want al het andere is uitgesloten. toch?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:22
Je bent zelf na een maand kloten nog niet op het idee gekomen om je muis even op een andere PC uit te proberen? Desnoods op die van je overbuurman als je geen andere PC tot je beschikking hebt.

Muis deed het wel op je laptop, lijkt me duidelijk dat je dus eens naar je moederbord/USB poort moet kijken, want iets anders kan het niet zo snel zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 20-05-2004 16:24 ]

The devil is in the details.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Op een andere PC werkt hij inderdaad goed, de muis is het dus niet.
Als ik een andere muis aan m'n PC hang doet hij het ook zo kut, PS/2 of USB, maakt niet uit... het werkt altijd met black-outs...
maar het gekke is dat hij het altijd goed gedaan heeft....

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
JEEEEEEEEHHHHH!!!!!!!!!!!!!

Het probleem is opgelost!!!! :D

K kreeg net een mailtje terug van Micro$oft met een gewoonweg Briljante oplossing... hoewel ik wel moet zeggen dat ik me diep schaam dat ikzelf en ook de GoT communitie niet op dit idee zijn gekomen 8)7

Hun oplossing luidt:
Open MSconfig, op het tabblad services schakel je alle NIET microsoft services uit, en het tabblad opstarten schakel je ALLES uit. en kijken of het probleem er dan nog is, zo niet zit het probleem dus in een van die progeamma's of services.

Ik dus alles uitgezet en UT opgestart... en ik kon zomaar UTen zonder last van Black-outs, het was dus een van de opgestartte progjes die de problemen veroorzaakt, dus ben ik ze steeds met 3 tegelijk aan gaan zetten, rebooten en een potje UT spelen, niks aan de hand?... volgende 3 aan, rebooten.. enz.

zul je net zien, zit het probleem bij een van de laatste in de rij :P

Maargoed, ik kan weer gewoon gamen enzo :Y)

Hartelijk dank voor alle support hiero _/-\o_

En geef nou toe, het was een best makkelijke oplossing, komen jullie je hier in de hoek ook ff staan schamen?!! :P

Humankind… be both.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Spike_wolf schreef op 21 mei 2004 @ 13:19:
JEEEEEEEEHHHHH!!!!!!!!!!!!!

Het probleem is opgelost!!!! :D

K kreeg net een mailtje terug van Micro$oft met een gewoonweg Briljante oplossing... hoewel ik wel moet zeggen dat ik me diep schaam dat ikzelf en ook de GoT communitie niet op dit idee zijn gekomen 8)7

Hun oplossing luidt:
Open MSconfig, op het tabblad services schakel je alle NIET microsoft services uit, en het tabblad opstarten schakel je ALLES uit. en kijken of het probleem er dan nog is, zo niet zit het probleem dus in een van die progeamma's of services.

Ik dus alles uitgezet en UT opgestart... en ik kon zomaar UTen zonder last van Black-outs, het was dus een van de opgestartte progjes die de problemen veroorzaakt, dus ben ik ze steeds met 3 tegelijk aan gaan zetten, rebooten en een potje UT spelen, niks aan de hand?... volgende 3 aan, rebooten.. enz.

zul je net zien, zit het probleem bij een van de laatste in de rij :P

Maargoed, ik kan weer gewoon gamen enzo :Y)

Hartelijk dank voor alle support hiero _/-\o_

En geef nou toe, het was een best makkelijke oplossing, komen jullie je hier in de hoek ook ff staan schamen?!! :P
Ik geef het eerlijk toe: ik schaamde me best wel toen je windows opnieuw had geinstalleerd en je muis het nog steeds niet goed deed.

Nu een kritische noot:
Eerst beweer je dat je een format hebt uitgevoerd, windows opnieuw hebt geïnstalleerd en dat je muis het daarna nog steeds niet goed deed. Nu blijkt dat er in de msconfig een hele rij van rotzooi wordt opgestart waaronder de probleemveroorzaker. Als ik dat lees, dan heb ik de volgende vragen:
1) heb je na de verse install direct weer van alles eropgemikt zonder de muis eerst te testen?
2) is dat niet een beetje "onhandig en oneerlijk" in de berichtgeving naar ons toe?
3) wij kunnen niet weten wat voor soort prg's jij er allemaal opgooit, maar om welk programma draait het nou? Dan hebben wij er tenminste misschien ook nog wat aan...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ja daar zit wel wat in ja, k heb de belangrijkste programma's geinstalleerd en daarne ben ik weer gaan testen in games...
ik heb nu een paar progs uit staan die naar mijn idee niet veel elangrijks doen en alleen maar boot tijd inbeslag nemen

-nerocheck.exe
-nwiz.exe/install (wat het is mag Joost weten)
-qttask.exe (quicktime, was nodig om een spel te starten, vandaar, anders hed k hem er nooit op gezet :P)
-Adobe gamma loader
-Microsoft office
-pinnacle scheduler (k had me TV kaart ook maar ff geinstalld, k werd helemaal gek van die meldingen van Windows dat ie nieuwe hardware had waar ie niks mee kon :P)

Een van deze progs is het dus, k had niet veel zin om te kijken welke het nou precies was, k gebruik ze toch niet dus ik dacht... whatever, het werkt nu, dus laat maar hangen :P.

K ben op het moment betje druk met een verbouwing vanm'n kamer, maar als ik weer ff tijd heb zal k t nog ff checken welke nou echt de boosdoener is en dat hier posten voor de volgende met dit probleem :)

Die nieuwe Windows install zat ik eigenlijk een beetje tegenop te kijken omdat ik dan zo ongeveer alles weer kwijt was, maar het heeft me toch goed gedaan, k heb nu ineens 20 gig vrij... :D er stond blijkbaar een hoop rotzooi op waarvan ik niet eens meer wist dat het er op stond of wat ik niet gebruikte, dus toch bedankt daarvoor The_Sukkel :)

Humankind… be both.

Pagina: 1