Toon posts:

[dvd/cd-rom]niet geregistreerd bij dxdiag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje eigenaardig probleem waar ik dus zelf nog niets van af wist.

Ik heb onlangs een spel gekocht in de winkel welke ik wou patchen. De patch lukte niet en ik kreeg een error. Heb toen gelijk een mail gestuurd naar de support, die mij weer vroegen naar Dxdiag te gaan, mijn gegevens op te slaan in een .txt bestand, en deze via de e-mail weer naar hun terug te sturen. Nu krijg ik zonet de volgende e-mail terug:
> Hello,
>
> Here's the problem:
>
> ------------------------
> Disk & DVD/CD-ROM Drives
> ------------------------
> Drive: C:
> Free Space: 61.1 GB
> Total Space: 114.5 GB
> File System: NTFS
> Model: WDC WD1200BB-22CAA1
>
> Your CDROM drive is not being detected at all, in which case the patch
program isn't going to be able to detect or access the original CD(that is
required for the patch process to work).
>
> Make sure you have the original cd (it will not work with burned copy) in
the first CD drive after the last hard drive (it will not work in an
external USB CD drive), and you MUST disable ANY cd emulation software
(nerocheck, clonecd, Alcohol120, etc).
Nu heb ik beneden gekeken op de andere pc wat ze ermee bedoelde, en daar zag ik inderdaad dat als ik daar ook de pc zijn dxdiag gegevens op sla, de cd-roms wel onder het kopje

------------------------
Disk & DVD/CD-ROM Drives
------------------------
staan.

Wat is het probleem dan, want bij deze computer staan de cd-rom(s) wel, wat moet ik doen om ze erbij te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 23:37 ]

Verwijderd

IDE/chipset drivers geinstalleerd?
ASPI-layer op orde?

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zou ik dat het beste kunnen na-checken. Heb je eventueel drivers of een site link voor me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 01:25:
En hoe zou ik dat het beste kunnen na-checken. Heb je eventueel drivers of een site link voor me?
Drivers zijn per mobo/chipsettype verschillend, specs van je moederbord?

anders:
www.viaarena.com
www.sis.com
www.intel.com

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Collumbia II, in een Nec (zelfde als Dell) systeem.

Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard
Name: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0
Type: µATX motherboard
Manufacturer: Gigabyte

Verwijderd

Volgens de sie van gigabyte heeft die een SiS651 chipset, dus kijk ff op www.sis.com of zoek ff met google naar driver, of klik op http://tw.giga-byte.com/M...iver/Driver_GA-8SIMLH.htm

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zat het al te bekijken, maar op de site van sis, vind ik in de download sectie alleen een graphic driver voor mijn chipset. En op de site van giga-ongeveer hetzelfde, maar niets voor IDE, die link die je trouwens gaf is van de verkeerde mobo, ik heb de 8SIML dus zonder de H.
Maar met zo'n IDE driver zou het goed moeten komen?

edit--
Heb ze geinstalleerd. Nog steeds geen verschil. Wat ik alleen nu wel kan zien is als ik het programma SISIDE open, kan ik een aantal stats zien van me schijf, en me beide cd-roms. Als ik me hdd aanklik krijg ik gewoon gegevens ervan, maar bij me cd-roms staat er Device not report op de plek waar ik bij m'n cd-rom wel gegevens ervan kreeg, terwijl er wel een groen lampje voor staat wat inhoud dat ie aangesloten staat en tevens staat de naam erbij.. 8)7

Tevens heb ik ook in mijn BIOS gekeken en bij de specs die je ziet als je pc opstart. En ook hier staan geen gegeven over mijn CD-roms, je ziet wel dat ze er zijn, maar de clusters e.d staan er niet. Bij de HDD staan wel de specs, dus de cylinder grote e.d. maar niet bij de beide cd-roms. Tevens is het misschien goed om erbij te zeggen dat beide op dezelfde IDE kabel aangesloten zitten?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Heb net zelfs m'n BIOS geflashed, maar ook dit hielp niet. Zou een herinstallatie kunnen helpen? volgens mij toch niet, want als iets ook in mijn BIOS niet goed gezien wordt, zou een windows driver hier toch ook niet bij helpen?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 02:12 ]

Verwijderd

want als iets ook in mijn BIOS niet goed gezien wordt, zou een windows driver hier toch ook niet bij helpen?
Nee, inderdaad. Als hij ook al niet in de bios herkend wordt zal er waarschijnlijk toch een jumper of kabelfout zijn.
Pagina: 1