muis (hele systeem) hapert geregeld

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb de laatste tijd vaak last van een schokkende muis in windows, vooral bij veel laadtwerk, bij het opstarten bij windows hapert hij bijvoorbeeld ook al.
Na een schone windows installatie heb ik dit probleem niet maar na een tijd komt het probleem gewoon weer terug. of het t' hele systeem is wat vertraagt kan ik niet echt zien maar dat lijkt wel zo.

als ik bijvoorbeeld nu vensters minimaliseerd blijft de cursor eerst kleven aan het venster en reageert daarna weer gewoon.
dit ook met de "verborgen pictorgrammen weergeven" in de systray.

ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken maar ik verdenk de raid controller, omdat ik het time-outje ook ken van opstarten van brandsoftware, met de pci busmaster optie disabled in het bios (de branders zitten op de standaard ide controller)
ik denk dus aan een dma icm de raid controller probleem.
maar ik heb verder geen gedeelde irq's.

dit zijn mijn specs:

p4 2.8ghz
asus p4p800deluxe
chieftec 360w voeding

onboard:
3com gigabit lom (ingestelt op 100mbit fixed)
via raid controller vt6410

2x 512mb ddr3200 (kingston cl3)
hercules fortissimo 3
pioneer a06
lite-on 411s@811s
2x 120gb maxtor op de via vt6410 raidcontroller

drivers:
laatste intel chipset drivers
ati catalyst 4.4 drivers
via raid driver 1.20 (incl. raidtool)

De muis (logitech mx300) is aangesloten op de 2 usb poorten die ik alleen maar geactiveerd heb staan.

Wie o wie weet hoe ik van dit probleem af kom?

[ Voor 30% gewijzigd door Dnc1n op 29-04-2004 09:30 ]

• Dnc1n
ondertussen weer wat dingen geprobeerd, de 2 usb poorten staan weer op usb 2.0 full speed, heb ide busmaster aangezet, kloksnelheid is weer standaard, plug and play os, aangezet. maar mag nog steeds niet baten :(
wie helpt mij verder?

owja bios is de laatste versie van asus v1016

[ Voor 10% gewijzigd door Dnc1n op 29-04-2004 08:09 ]

Verwijderd

Kijk even wat voor processen er verder draaien, het lijkt erop dat de multitasking het niet kan bijhouden omdat er een ander process teveel resources in beslag neemt..

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:41:
Kijk even wat voor processen er verder draaien, het lijkt erop dat de multitasking het niet kan bijhouden omdat er een ander process teveel resources in beslag neemt..
dat is niet bepaald veel, we hebben het hier ook over een 2.8ghz met 1024mb ram dan mag een procesje meer of minder ook niet veel uitmaken d8 ik.