zwart/wit beeld Sony DVP-NS333 dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:14
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Sony DVD speler (DVP-NS333) ben er vrij tevreden over. Nu is er een probleempje ik krijg zwart/wit beeld als ik er bepaalde gebrande DVD's in afspeel het is mij niet bekent wat voor DVD's dat zijn (DVD+R/RW of DVD-R/RW) want dat staat niet op de DVD zelf.
Ik denk zelf dat het komt doordat de speler niet regiovrij is, dat weet ik alleen niet zeker ik weet niet hoe ik dat kan zien of hij dat is of niet. Misschien jullie wel...? En als dat zo is dat hij niet regiovrij is hoe kan ik hem dan regiovrij maken? Of moet ik dan bij Sony zijn (er zit nog garantie op).
Ik heb al de search al gebruikt, google en een aantal andere site's.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Volgens mij als je dvd's download dan zijn deze soms regio gebonden. Dit betekent dat de speler ze idd niet geod leest. Je kan de speler regiovrij maken met progjes of codes (google). Maar dan vervalt wel je garantie met alle gevolgen van dien :Y)

Tip: zoek ook eens op andere forums (of schrijf je nou fora? :? )

Succes

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Heeft nix met regio te maken: Waarschijnlijk staat je DVDspeler niet goed (op PAL ipv op AUTO) of ondersteunt je TV gewoon geen NTSC.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Het zijn NTSC (Never The Same Color) DVD's. Check zoals gezegd je instellingen.

• jaspernts
Heb al gekeken bij de instellingen voordat ik deze topic startte maar daar staat niks bij van NTSC of PAL nog Auto... wel van vidoe svideo en RGB geloof ik maar dat helpt ook niet. Misschien kan de tv dit niet aan moet ik even kijken of dat in de handleiding staat als ik die kan vinden...

Groeten

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Duidelijk gevalletje "TV weet niet wat hij met NTSC aanmoet" . :)

[ Voor 29% gewijzigd door GaMeOvEr op 29-04-2004 17:30 ]

Aannames zijn fataal.

• jaspernts
Ok, kan ik daar verder weinig aan doen? Want ik vind dit wel erg jammer...

Groetjes,

Verwijderd

Hallo theedoek :-)

Ik heb deze zelfde speler op 26 April gekocht bij media markt in Utrecht ,en vandaag weer omgeruild voor een hiteker,vanwege hetzelfde probleem wat jij beschreef.
Mijn TV speelt zowel NTSC als PAL,en regiocodes hebben hier niets mee te maken!!
Originele DVD's speelt-ie gewoon wel goed af.

Met andere woorden : gekopieerde niet >>>>OMRUILEN DIE HAP !!!

Greetz
Pagina: 1