A7N8X-X geen geluid op de groene connector

Pagina: 1
Acties:

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Ik heb al gezocht op het forum maar ik kwam niet tot de oplossing.
Maar mijn probleem is dus ook dat ik geen geluid heb.
Het gaat dan over stereo geluid. Met een 2.1 Speakerset.

Nu heb ik in de geluids effecten beheerder de instelling naar 4.0 gezet en dan
de groene connector van de speakers in de blauwe gestopt.

Nu heb ik dus geluid, maar infeiten van de achter speakers.
Licht het hier dan toch aan de drivers?
Ik heb de nieuwste van de site realtek gehaald.
Ik heb de nieuwste nforce driver gepakt.

Dus ik denk dat de groene connector kapot is. Maar dat weet ik dus niet
zeker.

Weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Al gekeken bij je volume instellingen? Die kunnen een apart schuifje hebben voor je voor en achter speakers.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 03:42
is dit probleem al opgelost? en wat was de oplossing? heb nl t zelfde probleem bij de pc van een vriend van me... geluid staat op alles open. 5.1 werkt idd zonder de fronts.

Verwijderd

Je hebt een Asus A7N8X-X die GEEN 5.1 aansluitingen heeft, ingesteld op meer dan 2 speakers?

Waarom niet gewoon op stereo instellen? Of heb je het via een digitale aansluiting aangesloten?

-edit-
Oeh, ik zie nu dat het al redelijk oud is. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 15:14 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je je front-panel-audio-kabel aangesloten? Zo niet, dan moet je wellicht de front-audio connector bruggen met een aantal jumpers -> zie boekje

• jpvk007
t ging om de melding dat er GEEN geluid komt uit de groene connector. ben dus ook bij iemand t aan t uitzoeken. dit mobo heeft geen soundstorm, maar een AC97 van realtek (type alc650). ik heb eerst de nvidia drivers geprobeerd, krijg op 5.1 stand en op normaal stereo geen geluid uit de speakers aangesloten op de GROENE line-out. de ROZE (=microfoon) werkt wel en de BLAUWE (=line-in).
nu kan je kiezen voor dat de roze connector center/sub worden en de blauwe rears, en dan werken deze 2 uitgangen wel, maar de groene nog steeds niet.
probleem is dus dat ik met nvidia drivers nooit geluid krijg uit de fronts.
dus windows eraf (format c:) en opnieuw erop. nu de realtek drivers. weer t zelfde verhaal.

topic is dus redelijk oud, maar nooit is hier een oplossing voor beschreven... wat is dan de oplossing?

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Ik deedt dat voor een maat van me en hij had nog een oude pc
met een soundblaster live 5.1 kaartje ik heb deze erin gezet.

Dus ik heb ook nooit een oplossing gehad.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij mij (A7N8X non-deluxe) geen probleem. Zowel in 2.0 als 4.0 heb ik geprobeerd en dat werkte allebij zowel met de oude (beperkte) driver als met de nieuwe, waarbij je die mooie NVmixer hebt.
Ik heb 1x gehad dat mijn geluid (uit de line-out) weg was, maar na een verse install was het weer terug.
Hebben jullie al eens een Bios-update geprobeerd?

edit:
Ik heb het dus gewoon met de connectors op het achterpaneel gedaan, zonder extra frontpanel of jumpers ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door TheLemon op 21-07-2004 15:02 ]

• jpvk007
biosupdate was niet nodig. vanaf de winkel zat er al t nieuwst bios in. nu gaat hij terug naar mycom om t geheel na te laten kijken.
wanneer hij het geluid naar de aansluitingen op de kast aansluit doet trouwens alleen de linksvoor het. rechtsvoor heeft t nog nooit gedaan
Pagina: 1