Toon posts:

(Xp pro) vastlopers met blauw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 1x per dag heb ik een algehele systeem crash met een blauw scherm dat ik niet kan achterhalen. Ik heb systeemherstel al geprobeerd maar dat loste niets op.
Ik heb een AMD 2800+ op een socket A moederbod, 512 MB Ram aanboord, een 450 watt voeding. Windows XP bevat alle updates inclusief SP 1. Ik heb norton 2004 professional met uptodate virusdefinities. Spybot draai ik geregeld. Daarnaast kwam het opeens.. Ik had problemen met een keyboard die opeens rare tekens ging uitslaan. Ik heb toen een nieuw keyboard gekocht. En vanaf toen heb ik ongeveer het eerste keer een probleem gehad met het uitvallen.

Ik kan de informatie op het blauwe scherm niet achterhalen.. Wordt dat ergens opgeslagen? wellicht zou dat eerst beter helpen!

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Wouter Glaser

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoezo kan je het niet achterhalen? Kan je de info die er op staat niet vinden op het net? Of zie je heel snel even het scherm en herstart dan je pc (zo ja vinkje weghalen bij "automatisch opnieuw starten" bij systeemeigenschappen).

Waarschijnlijk kan je bij de Event Viewer (eventvwr.msc) wel iets terugvinden.

ohja groeten hoeft hier niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 28 april 2004 @ 21:44:
Hoezo kan je het niet achterhalen? Kan je de info die er op staat niet vinden op het net? Of zie je heel snel even het scherm en herstart dan je pc (zo ja vinkje weghalen bij "automatisch opnieuw starten" bij systeemeigenschappen).

Waarschijnlijk kan je bij de Event Viewer (eventvwr.msc) wel iets terugvinden.

ohja groeten hoeft hier niet ;)
Eventviewer.msc geeft alleen maar fouten aan tot februari 2004.. Onder alle drie de categoriëen kan ik niets recents vinden. Mijn systeemklok staat wel okay.. Wat betreft automatisch opnieuw opstarten.. Ik kan dat nergens vinden, waar staat het precies? ik heb gegeken bij configuratiescherm--> Systeem..

Verwijderd

jah leuk he win xp kent wel blauwe schermpjes heb er zelf ook last van, gewoon ff een format ;)

Verwijderd

Lol ik heb er echt nog nooit een gehad in xp pro dus er moet wel iets behoorlijks vaags gebeuren in zo'n situatie.
Maar goed ff ontopic verder
Start / even op deze computer rechtsklikken en vervolgens kiezen voor Eigenschappen.
Daar kun je het tabblad geadvanceerd kiezen .
Vervolgens kies je voor Opstart en herstelinstellingen daar kies je voor instellingen.
In het vakje Systeemfouten vink je De computer automatisch opnieuw opstarten even uit.
Dan moet je al iets verder komen naar mijn idee

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 11:21
lijkt beetje op brak geheugen, dat hoeft niet de oorzaak te zijn, maar je kunt natuurlijk altijd even een ander geheugen bankje proberen of je geheugen testen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een blauw scherm is niet alleen blauw maar bevat ook nog eens nuttige info om de oorzaak van je probleem te traceren! Volg dus de aanwijzingen hieruit op:

Windows XP en 2000 BSOD guide

:) en succes.

Verwijderd

Onlangs kreeg ik ook om de haverklap een blauw scherm. Nadat ik mijn tweede geheugenreepje verwijderde niet meer...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
Je kan je geheugen even testen:
http://www.memtest86.com

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:40:
Onlangs kreeg ik ook om de haverklap een blauw scherm. Nadat ik mijn tweede geheugenreepje verwijderde niet meer...
Een blauw scherm kan letterlijk 100den redenen hebben, geheugen is daar slechts 1 van :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Zie idd eerst Windows XP en 2000 BSOD guide

Daarmee moet je al een heel eind kunnen komen tot het achterhalen van je probleem ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.