Ik heb een Olympys c 740 bestelt. Nu ga ik deze morgen ophalen, maar ik twijfel nog steeds een beetje. Aangezien ze ook een Nikon 5700 hebben voor maar 450 euro !!!!
De Olympus was op zich mijn eerste keuze aangezien ik een camera met een hoge zoomfactor waarmee ik op A4 kan laten ontwikkellen.
Nu twijfel ik nog steeds een beetje aangezien een 5700 voor 450 euro een echt goede aanbieding is. Helaas heb ik niet veel geld en twijfel daarom nog zo.
Ik zocht dus een camera voor als ik naar canada ga. Daarom een hoge zoom. Vorige keer zo veel beren en andere wilde dieren gezien, maar telkens te ver weg.
Een van mijn kriteria waren dus:
- Hoge zoombereik >200 mm
- Mogelijkheden om handmatig in te stellen (sluitertijd, f waarde, ISO, witbalans)
- Op a4 kunnen laten ontwikkelen
- Stevige behuizing (liefst metaal)
- Statiefaansluiting
- Weinig PF/CA
- Weinig ruis
- USB
- AA batterijen
- Burst modus (meerdere foto’s per sekonde)
- Macro (<10 cm)
Mag
- Video met geluid
- Externe flitseraansluiting
- Image stabilisator
Waarvoor:
Natuur (Beren, wild. afstand is groot)
Auto (racen af en toe)
Point and shoot en later meer mogelijkheden. Maar wil wel een camera waarmee je ook nog kan groeien. Bv een zonnekap of mogelijkheden tot filters zijn gewenst.
Nu voldoet de C740 aan alle kriteria, maar is maar een 3 MP. Ook zijn de Xd- kaarten gewoon duur. De meeste review waren wel zeer te spreken over de camera. (Ik wou eerst de Z1, maar vind deze toch te veel PF/Ca hebben en compleet plastic en fragiel). hij is niet langzamer als de 740 en de kwaliteit is iets minder, maar niet veel. Ook heeft hij een deels metale body.
Maar hij blijft gewoon een 170 euro goedkoper.
in totaal met statief en 128 ?MB +- 350euro
Waarom dan toch de 5700:
Hij heeft 5 Mp. Veel meer handmatige instellingen en is van magnesium. Ook sprak de mogelijkeid voor een externe flitser me erg aan. Het is ook meer een Prosumer camera waarmee je kan groeien. Tevens is de camera voor 450 euro een goede aanbieding. + hij heeft CF wat toch veel goedkoper is.
Nu haat ik het alleen dat deze camera van die takke dure accu's gebruikt en niet echt een goede batterijleven heeft. Dit vind ik een zwaar minpunt.
Deze camera zal dan alleen ongeveer 500 euro + gaan kosten en aangezien ik nog student ben vind ik dit nogal extreem veel geld voor een camera. OOk al is ie 5MP.
De voordelen van deze camera ten opzichte van de 740 zijn:
- Externe flitsaansluiting
- 5 MP
- CF
- meer instellingen
- "complete" magnesium body (De 740 is maar deels)
- Prosumer Camera dus meegroeien gaat makkelijker.
- Wel een lagere telezoom (280mm ten opzichte van 380mm)
Vinden jullie dat deze camera Voor een meerprijs van 170 euro een beter aanschaf is ten opzichte van de 740.
De Olympus was op zich mijn eerste keuze aangezien ik een camera met een hoge zoomfactor waarmee ik op A4 kan laten ontwikkellen.
Nu twijfel ik nog steeds een beetje aangezien een 5700 voor 450 euro een echt goede aanbieding is. Helaas heb ik niet veel geld en twijfel daarom nog zo.
Ik zocht dus een camera voor als ik naar canada ga. Daarom een hoge zoom. Vorige keer zo veel beren en andere wilde dieren gezien, maar telkens te ver weg.
Een van mijn kriteria waren dus:
- Hoge zoombereik >200 mm
- Mogelijkheden om handmatig in te stellen (sluitertijd, f waarde, ISO, witbalans)
- Op a4 kunnen laten ontwikkelen
- Stevige behuizing (liefst metaal)
- Statiefaansluiting
- Weinig PF/CA
- Weinig ruis
- USB
- AA batterijen
- Burst modus (meerdere foto’s per sekonde)
- Macro (<10 cm)
Mag
- Video met geluid
- Externe flitseraansluiting
- Image stabilisator
Waarvoor:
Natuur (Beren, wild. afstand is groot)
Auto (racen af en toe)
Point and shoot en later meer mogelijkheden. Maar wil wel een camera waarmee je ook nog kan groeien. Bv een zonnekap of mogelijkheden tot filters zijn gewenst.
Nu voldoet de C740 aan alle kriteria, maar is maar een 3 MP. Ook zijn de Xd- kaarten gewoon duur. De meeste review waren wel zeer te spreken over de camera. (Ik wou eerst de Z1, maar vind deze toch te veel PF/Ca hebben en compleet plastic en fragiel). hij is niet langzamer als de 740 en de kwaliteit is iets minder, maar niet veel. Ook heeft hij een deels metale body.
Maar hij blijft gewoon een 170 euro goedkoper.
in totaal met statief en 128 ?MB +- 350euro
Waarom dan toch de 5700:
Hij heeft 5 Mp. Veel meer handmatige instellingen en is van magnesium. Ook sprak de mogelijkeid voor een externe flitser me erg aan. Het is ook meer een Prosumer camera waarmee je kan groeien. Tevens is de camera voor 450 euro een goede aanbieding. + hij heeft CF wat toch veel goedkoper is.
Nu haat ik het alleen dat deze camera van die takke dure accu's gebruikt en niet echt een goede batterijleven heeft. Dit vind ik een zwaar minpunt.
Deze camera zal dan alleen ongeveer 500 euro + gaan kosten en aangezien ik nog student ben vind ik dit nogal extreem veel geld voor een camera. OOk al is ie 5MP.
De voordelen van deze camera ten opzichte van de 740 zijn:
- Externe flitsaansluiting
- 5 MP
- CF
- meer instellingen
- "complete" magnesium body (De 740 is maar deels)
- Prosumer Camera dus meegroeien gaat makkelijker.
- Wel een lagere telezoom (280mm ten opzichte van 380mm)
Vinden jullie dat deze camera Voor een meerprijs van 170 euro een beter aanschaf is ten opzichte van de 740.
[ Voor 3% gewijzigd door Nimrod|IA op 28-04-2004 21:33 ]