Tijdelijk onderklokken 9800pro mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hoi op mijn zoektocht naar de ideale computer (klein (Soltek3401), stil en toch geschikt voor een game als Far Cry) struin ik al weken het internet af naar allerlei mogelijkheden.

Zo las ik bv dat iemand die zijn 9800 pro had onderklokt met Radlink naar 100mhz en tegelijkertijd met speedfan zijn fan op de vidkaart op 1% had ingesteld.
Gevolg: een heerlijk rustige computer, tijdens het surfen en 2D werk.

Met 3D games draaide hij beide weer omhoog.
Dat leek me ook wel wat, kan dat echt zo makkelijk?

Hoe zit het met die temp sensors? zitten die standaard op elke ati 9800pro, of moet je eerst een nieuwe koeler ingebouwd met sensor kopen.

Ik kan het helaas zelf niet allemaal checken en alle links die ik hier via de search vond, gaan alleen maar over het overklokken ipv (zwaar) onderklokken.

Btw misschien een domme vraag maar in 2D mode (surfen) is de kaart toch niet zo heet dat hij koeling nodig heeft? Handwarm schat ik?

sorry: ik was vergeten achteraf de tijdelijke titel te veranderen in iets meer wat de lading dekt en nu kan het niet meer. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 28-04-2004 21:29 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Atitool doet dat ( als ik het me goed herinner ) die heeft inderdaad een 2d-mode en 3d-mode met daarin verschillende instellingen.

Yup probeer het daar eens mee! Hij is gemaakt voor overclockers maar zoals we allemaal weten..overcolockers kunnen ook underclocken.

There is no place like ::1

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Het tever onderklokken van je videokaart kan schadelijke gevolgen hebben. Je bereikt hetzelfde mee als wanneer je de videokaart langdurig tever overklokt zonder goede koeling.

dikzak

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34
Chello200, waar heb je die kennis op gedaan? Onderklokken zorgt er juist voor dat je gpu en je mem op lagere snelheden draaien en dus minder warmte produceren. Met als gevolg dat hij dus ook minder gekoelt hoeft te worden. Het lijkt me in iedergeval totaal niet logisch dat hij daar kapot van kan gaan.

Verder zou het volgens mij gewoon moeten kunnen, alles een heel stuk onder klokken, zoals al eerder gezegt is, gewoon een OC-programma installeren, daar kun je ook gewoon de klokfrequentie verlagen, als je dat wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door heintjeput op 29-04-2004 12:57 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Weet iemand toevallig hoe koud een 9800pro is in gewone 2D mode? Dan hoeft hij toch bijna niets te doen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ErikRo schreef op 29 april 2004 @ 18:15:
Weet iemand toevallig hoe koud een 9800pro is in gewone 2D mode? Dan hoeft hij toch bijna niets te doen?
Koud/warm..hangt van de kast af en hoe goed warmte uit de kast gewerkt word!

There is no place like ::1

Pagina: 1