Toon posts:

Excelstor J680

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een excelstor j680 harde schijf, die niet auto detect wordt.
De jumpers heb ik op alle mogelijke manieren aangelsoten, maar hij vind niks.
Kan iemand mij de specs zoals cyls en biosinstellingen geven? Op de site zelf staan ze niet en ik kan er niks over vinden.

Verwijderd

meeste van die Excelstor's zijn IBM/Hitachi refurbished deskstar gxp120's of gxp180 ( ben niet zeker van die laatste )

lees hier meer erover http://ssddom01.hgst.com/...A85/$file/D120GXP_igH.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 21:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal er voor de gein eens alle jumpers af - van je master/slave jumpers bedoel ik dan he, niet van de andere die er evt op zitten :Y)
Zou me niks verbazen als het ding dan op cable select schiet. Kijken of dat helpt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Standaard worden Excelstor schijven op master geleverd, als deze schijf als enigste aan de kabel hangt kan dit 2 oorzaken hebben:

1. In de BIOS staat je prim/sec master op None
2. BIOS heeft geen support voor HD's groter dan 32GB, clip je schijf dan of ga op zoek naar een bios-update

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 21:41:
Standaard worden Excelstor schijven op master geleverd, als deze schijf als enigste aan de kabel hangt kan dit 2 oorzaken hebben:

1. In de BIOS staat je prim/sec master op None
2. BIOS heeft geen support voor HD's groter dan 32GB, clip je schijf dan of ga op zoek naar een bios-update
Optie 2 had ik nog niet over nagedacht, het was voor een vriend van mij, nu heeft hij de schijf terug gestuurd omdat ik echt alle combinaties op de jumpers heb geprobeerd, ook zonder jumpers geprobeerd. Het is al een wat ouder bakkie, nl p3 450, dus waarschijnlijk is het optie 2 dan. Als hij een nieuwe heeft (of die oude weer terug krijgt), dan zal ik dat proberen.