wanadoo smtp wordt geblocked (spam). En nu ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik krijg het ene na het andere mailtje dat ik verstuur terug, omdat een aantal van de wanadoo smtp servers in blacklists staan van o.a. spamcop en dnsbl.
Ik kan dus niet mailen omdat er "mensen" zijn die de smtp's van wanadoo misbruiken.

Als je met wanadoo _probeert_ te bellen hebben ze geen idee waar je het over hebt.

Ze verbieden mij een eigen mailserver te laten draaien, want poort 25 zit dicht, en zelf falen ze in het schoonhouden van hun eigen servers.

Wat zijn mijn rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:52
Hebben ze niet net als planet een mailrelay of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 23:43

Sosabowski

nerd

Als je in je contract van Wanadoo kijkt weet je precies wat je rechten zijn.
MAW als daar stat dat zij 24/7 een werkende smtp server hebben dan is dat je recht.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Je kunt even je contract/algemene voorwaarden bekijken. Als daar in staat dat ze mail/smtp aanbieden (en dat staat er meestal in anders heb je niks aan een ISP waarbij je geen eigen mailserver mag/kan draaien), dan kun je na een "redelijke"(voor mail lijkt me een week ruim voldoende) termijn je contract eenzijdig opzeggen omdat wanadoo in gebreke blijft. Hiermee dreigen helpt meestal ook al 8)

Too many people, making too many problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
De algemene voorwaarden zijn vaag; contract idem.
De mail-service is niet echt gedefinieerd, en de meest relevante paragrafen (12 en 13) vertellen me niets over mijn rechten.

Ik kan niets vinden over relay mogelijkheden bij wanadoo, in of dat het probleem op zou oplossen is nog maar de vraag.

Ik heb de laatste dagen al tientallen mailtjes teruggekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
anders ff de helpdesk belle ;)
of is het probleem al bekend bij wanadoo, dan lijkt het me wel dat ze de servers buitensluiten :?

verder kijke of je ergens economische hebt geleden, kun je ze aanklagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
post eens de foutmelding hier... wellicht ben je door de servers geblocked :)....
post et en ik kan et voor je nagaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 06:05
AlterEgo schreef op woensdag 28 april 2004 @ 21:14:
Ik krijg het ene na het andere mailtje dat ik verstuur terug, omdat een aantal van de wanadoo smtp servers in blacklists staan van o.a. spamcop en dnsbl.
Ik kan dus niet mailen omdat er "mensen" zijn die de smtp's van wanadoo misbruiken.

Als je met wanadoo _probeert_ te bellen hebben ze geen idee waar je het over hebt.
Continuing story.

http://dsbl.org/listing?194.134.35.146
http://dsbl.org/email?3427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101547

AlterEgo schreef op woensdag 28 april 2004 @ 21:14:
Ze verbieden mij een eigen mailserver te laten draaien, want poort 25 zit dicht, en zelf falen ze in het schoonhouden van hun eigen servers.

Wat zijn mijn rechten?
Volgens de laatste berichten zit poort 25 niet meer dicht. Dus ik zou het zeker een keer proberen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Grappig om dit topique te zien herleven :)
Ik heb mijn probleem inmiddels "opgelost" middels een andere provider :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 13:43
(9.1) Wanadoo streeft ernaar de Wanadoo Diensten en/of Aanvullende Diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te stellen.
(9.3) De Klant verkrijgt geen restitutie van betaalde vergoedingen indien hij niet van een Dienst gebruik heeft kunnen maken.
Als je kunt aantonen dat Wanadoo niet haar best doet om jou een emailservice te bieden (en dat kun je als ik je verhaal lees), krijg je geen restitutie volgens de algemene voorwaarden. Dat ze in gebreke blijft is dan wel het geval, dus dan kun je stappen ondernemen. Over de juridische geldigheid van 9.3 als je vooruit betaald, heb ik mijn twijfels.
Pagina: 1