Toon posts:

adsl valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem, heb een jaar lang gesurft met een speedtouch 510 router bij hetnet, maakte gebruik van filesharing aplicaties en moest daarweleens een poort voor openen bij de napt settings.
probleem was toen dat hij het nooit ''echt'' opsloeg, ik kon wel op ''save all settings'' drukken, maar na een computer restart moest ik gewoon weer alles opnieuw instellen.
heb me hier toen bij neergelegd, en heb na een jaar adsl bij xs4all aangeschaft, weer een nieuwe router dus, en weer die speedtouch 510....

probleem is dat nu; weer het probleem met die ''save all settings'', die in de praktijk weer niet lijkt te werken....

maar misschien nog erger, m'n connectie valt soms gewoon weg, er komen geen meldingen o.i.d en alle lampjes op m'n speedtouch branden nog gewoon groen licht, maar m'n internet werkt niet meer....

nou heb ik natuurlijk de search gebruikt, en kwam wel iets tegen in deze richting maar dat ging over linux systemen.
ook denk ik dat het aan m'n pc ligt, aangezien 2 verschillende routers (weliswaar van het zelfde model en merk) kuren vertonen...

ik wacht met smart op een antwoord, bij voorbaat dank
edwin

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een probleem zou mischien in het feit kunnen liggen dat het modem ook een dhcp server is. Mischien krijg je elke keer een nieuw ip adres toegewezen van de modem waardoor de nat entries niet meer kloppen ( Dit hoort trouwens niet te gebeuren ). In princiepe zou het namelijk niks uit moeten halen dat jij je computer opnieuw opstart omdat het modem gewoon standalone werkt. Mischien kun je eens proberen een vast ip adres, gateway en dns server in je computer instellen en dan dit ip adres gebruiken in je instellingen in je modem. Mischien werkt dit dan wel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 29-04-2004 00:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even snel gekeken, door m'n ip adres in te tikken, en mijn ''router menu'' bekeken, en snel naar dhcp gegaan en daar stond idd ''DHCP server running''

maar ik weet eigenlijk niet wat dit inhoud? en ik heb overigens een vast ip adres, en de laatste firmware....

edwin

Verwijderd

Topicstarter
na wat gegoogle en gezoek kwam ik hierop;

''Existing DHCP leases can be made static (i.e. TTL infinite) by selecting the DHCP lease and clicking Lock.''

ik heb die optie inmiddels gevonden, maar aangezien ik niet weet waar ik helemaal mee bezig ben, zou ik eerst willen vragen of iemand hier soortgelijke ervaringen mee heeft, en zijn ''DHCP Leases'' ook heeft gelockt....

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Maakt niet uit hoor als modem en router dhcp aan hebben staan. modem geeft via dhcp ip aan de router wan-poort. De router geeft via dhcp ip's via lan-poorten van de router. Je kunt wel makkelijker poorten opzetten. Als je van de Alcatel gewoon een modem maakt. Moet je bij ww.kpn.com bij ADSL support een andere firmware downloaden PPTP nu is het modem namelijk PPPOE. Nadat die nieuwe firmware er in staat kan het modem zelf geen verbinding meer opbouwen. Dit zul je in de router moeten instellen. Neem aan dat je router dit kan. Succes

Verwijderd

Topicstarter
ok even nog voor de zekerheid voor dat ik finaal alles verkloot, het gaat hier om een thomson speedtouch 510 (jij noemde alcatel, is thomson een product van alcatel?)

en ik durf het bijna niet te vragen maar weet iemand ergens een how-to-do te vinden o.i.d want ik ben bang dat ik m'n settings verkeerd verander...

en jij hebt het over een modem + router, voorzover ik weet heb ik alleen een router (die speedtouch 510 dus) en een ethernetkaart...

even alles op een rijtje voordat ik begin dus, maar bedankt voor de replies, ik ben al wat verder....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:25 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kijk maar eens op je modem pagina van je modem. Daar zie je Thomson staan.

Verder kan het geen kwaad om je lease time op infinite te zetten behalve als je zoveel computers thuis hebt staan dat ze niet meer in het bereik van de lease pool vallen. Maar dat is in princiepe het zelfde als een vast ip adres instellen in je computer. Je zecht dat je een vast ip adres hebt. Maar waarschijnlijk bedoel je daar je internet ip adres mee. Intern heb je wel een dynamisch ip. Ook al zal deze meestal gewoon hetzelfde blijven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Ik zei alcatel maar tis een thomson ja. Maar die dingen heten nog steeds speedtouch dus het is wel van alcatel. Maar op de site van kpn.com kun je zo die firmware downloaden je kunt ook aan de afbeelding zien of je de goede hebt gekozen. Succes

Verwijderd

Topicstarter
heb de volgende dingen gedaan;

1. een programma van de site van kpn gedownload die je napt settings (poorten open doen) automatisch voor je doet, op deze manier bleven ze wel opgeslagen, ook na her opstarten van de pc....

bij napt/default server heb ik m'n ip adres ingevuld (www.showip.com)...

2. dhcp settings heb ik ''ttl'' op infinite gezet

ik heb daarna ongeveer een week zonder problemen gesurft, alles werkte perfect, maar nu begint het weer, ben vandaag en gister al ongeveer 5 keer ''afgesloten'' waardoor ik m'n router weer aan en uit moet doen... erg lastig als je wat grotere bestanden wilt downloaden

ben nu ten einde raad, heb xs4all gemailed, die wees me door naar kpn, dus dat ga ik maar doen dan..

bedankt voor de tips trouwens!
ben wat verder gekomen....

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik oude firmware's van de speedtouch 510 kan downloaden

ik word er nou echt schijtziek van (sorry voor dit taalgebruik)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:16:
weet iemand waar ik oude firmware's van de speedtouch 510 kan downloaden

ik word er nou echt schijtziek van (sorry voor dit taalgebruik)
www.kpn.com

Verwijderd

Topicstarter
KPN ADSL ethernet modem | Drivers

Niet beschikbaar.

heb inmiddels een mail gestuurt naar alcatel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag EINDELIJK gebeld naar xs4all en vertelde mij dat mijn telefoonlijn van de splitter naar m'n router mogelijk te lang is.

Een mogelijk oplossing zou zijn, om de router dicht bij de splitter te plaatsen (in dit geval in de meterkast) en i.p.v. een lange telefoon lijn een lange netwerk lijn naar boven (waar de computer staat).

Ik hoop dat dit een beetje logisch klinkt.
Iemand ervaringen met dit soort problemen?

Ik ga het uitproberen en zal er later op terugkomen.

Verwijderd

Topicstarter
:? Mijn ADSL modem stopt na verloop van tijd met dataverkeer

Het probleem blijkt, na grootschalig onderzoek en overleg met KPN en diverse providers, te liggen aan VPN gedeelte van windows 98(se), (de file netpptp.sys). Er zijn drie oplossingen voor:

1. Modem tweaken naar de pro-versie

2. netpptp.sys vervangen door de Win ME versie van dat bestand. Je kunt 'm hier in Zip formaat downloaden. Pak 'm uit in X:\Windows\System\

3. upgraden naar WinME / Win2k / Win XP
Bovenstaand probleem lijkt erg veel op wat ik heb, ik gebruik echter gewoon WindowsXP, ik heb even in mijn X:\Windows\System\ map gekeken en daar heb ik geen netpptp.sys bestand gevonden.

Hoort iedereen een netpptp.sys te hebben, zo ja, waarom heb/had ik die niet?
En wat is VPN precies, en hoe kom ik erachter of ik daar gebruik van maak.

Bij voorbaat dank.
Edwin.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels deze 2 vakjes weggevinkt. Op hoop van zegen;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v200/like-an-ed/energie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v200/like-an-ed/IEEE.jpg
Pagina: 1