Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[modemrouter] Welke polariteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Misschien een extreem simpele vraag, maar omdat ik die router niet wil slopen, vraag ik het toch maar:

Welke polariteit moet de adapter staan?

Ik heb een US robotics 9003, maar ik kan het nergens vinden.

Het is een universele adapter, omdat ik deze leen zonder originele adapter.

Ik denk dat ie op + moet, maar is dat zo?

Verwijderd

ik gloof dat ik je vraag niet helemaal begrijp :|

Kijk in ieder geval even onderop de router, daar staat veelal het gewenste voltage e.d.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

@ handleiding lees ik AC adapter en heeft et geen + en -

bekijk de onderkant van router of vraag die persoon even wat er op de Adapter staat :)

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Zoiets staat waarschijnlijk op je router, op je adapter staat ook hoe de polariteit zit.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/naamloos.GIF

Nooooh! Stahp!

• SA007
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
idd, meestal (lees practisch altijd, defacto standaard) is de middelste plus, en zo niet zit er er ook in de meeste gevallen nog een ompoolbeveiliging in...

En anders kan je nog altijd 'm openscroeven en kijken wat er aan de min zit (dit is meestal te herkennen omdat het tering grote "lege" vlakken op de printplaat heeft (dus gewoon een groot vlak, dit word gebruikt als afscherming, maar of dat echt helpt weet ik niet :P)...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
SA007 schreef op 28 april 2004 @ 20:31:
idd, meestal (lees practisch altijd, defacto standaard) is de middelste plus, en zo niet zit er er ook in de meeste gevallen nog een ompoolbeveiliging in...

En anders kan je nog altijd 'm openscroeven en kijken wat er aan de min zit (dit is meestal te herkennen omdat het tering grote "lege" vlakken op de printplaat heeft (dus gewoon een groot vlak, dit word gebruikt als afscherming, maar of dat echt helpt weet ik niet :P)...
Nou ... De standaard is zelfs andersom ! Massa aan de buitenkant

Repareren doe je zo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
SA007 schreef op 28 april 2004 @ 20:31:

Nou .... De standaard is zelfs andersom, massa aan de binnenkant !!

Maar dit komt zo onlogisch over ( bij elke andere connector is het andersom ) dat daar nogal wat verwarring over bestaat

Repareren doe je zo.

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Sine schreef op 28 april 2004 @ 20:55:
[...]

Nou .... De standaard is zelfs andersom, massa aan de binnenkant !!

Maar dit komt zo onlogisch over ( bij elke andere connector is het andersom ) dat daar nogal wat verwarring over bestaat
Sine schreef op 28 april 2004 @ 20:54:
[...]

Nou ... De standaard is zelfs andersom ! Massa aan de buitenkant
Je spreekt jezelf tegen in een dubbelpost? weer wat nieuws? :?

Nooooh! Stahp!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Vermicellisoep schreef op 28 april 2004 @ 21:34:
[...]

[...]

Ik snap het ook niet (maar ik weet dat meestal de middelste plus is... (ervaring noemen ze dat :P))

Verwijderd

Vermicellisoep schreef op 28 april 2004 @ 21:34:
[...]

[...]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik weet nou ook niet meer zeker wat de standaart is, maar heb er ff 5 adapters bij gepakt :P Bij 4 zit de massa aan de buitenkant en bij eentje de massa aan de binnenkant.
Is eigenlijk ook logisch, spanningsvoerende lijn aan de binnenkant en de massa aan de buitenkant :)
Maar zoals ThaHandy al zei staat in de handleiding dat ie ac (wisselstroom) nodig heeft, dus is polariteit niet van belang.
Ompool beveiliging zal er ook wel in zitten dmv een diode, maar ik zou er niet op gokken, als ie er niet in zit kan er aardig wat kapot gaan.

Last.fm

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
_Ernst_ schreef op 29 april 2004 @ 09:20:
Ik weet nou ook niet meer zeker wat de standaart is, maar heb er ff 5 adapters bij gepakt :P Bij 4 zit de massa aan de buitenkant en bij eentje de massa aan de binnenkant.
Is eigenlijk ook logisch, spanningsvoerende lijn aan de binnenkant en de massa aan de buitenkant :)
Maar zoals ThaHandy al zei staat in de handleiding dat ie ac (wisselstroom) nodig heeft, dus is polariteit niet van belang.
Ompool beveiliging zal er ook wel in zitten dmv een diode, maar ik zou er niet op gokken, als ie er niet in zit kan er aardig wat kapot gaan.
Ow, als het wisselstroom is :D
Dan maakt het helemaal niet uit ;)
(anders zou het ook uitmaken als je je stekker andersom in het stopcontact zou duwen :P)

Verwijderd

De middelste plus kom je het vaakste voor soms staat het bij de connector of op een sticker

misschien kan je hem op 3volt zetten of ietje hoger en dan even kijken of er leds gaan branden ik denk dat zo'n us robotics modem wel een ompool beveiliging heeft

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Heb je de support van US Robotics al geprobeerd? En staat er niets op je router? Volgens mij is dat soort informatie namelijk verplicht volgens de CE richtlijn.

http://www.usr-emea.com/s...-techie-unkg.asp?loc=unkg

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
AcouSE schreef op 29 april 2004 @ 09:52:
Heb je de support van US Robotics al geprobeerd? En staat er niets op je router? Volgens mij is dat soort informatie namelijk verplicht volgens de CE richtlijn.

http://www.usr-emea.com/s...-techie-unkg.asp?loc=unkg
Da d8 ik dus ook, terwijl ie ECHT oud is dan staat het er nog wel 's niet op....

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

SA007 schreef op 29 april 2004 @ 09:23:
[...]

Ow, als het wisselstroom is :D
Dan maakt het helemaal niet uit ;)
(anders zou het ook uitmaken als je je stekker andersom in het stopcontact zou duwen :P)
offtopic:
Leuk om de stekker uit het stopcontact te trekken als je moeder aan het stofzuigen is en zeggen dat hij er verkeerd om in zat :P

Maar weer ontopic, US Robotics heeft vast wel een nederlandse helpdesk.

Gevonden:
E-mail: emea_modemsupport@usr.com
Telefoon: 0900 202 5857

offtopic:
Waarom leen je de orginele adapter er eigenlijk niet bij?

Nooooh! Stahp!

Pagina: 1