koeler vast aan processor

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 08:19

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
ok, even een stomme(?) vraag O-) ,
ik ging mijn moederbord&processor verkopen en heb toen omdat de koeler nogal groot was deze er af gehaald.
maar de processor is toen aan de koeler blijven zitten door de koelpasta. nou heb ik er niet hard aan durven trekken ofzo... dus hij zit er nog aangeplakt met de koelpasta

maar hij kan er nu niet meer in terug omdat de koeler er nog aanzit.
kan de processor weer los van de koeler en moet er dan evt weer nieuwe koelpasta op??

GC.Collect();

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

euhm, intel of amd? (waarschijnlijk intel :) )

en gewoon de cpu uit een gesloten socket getrokken?

Staan er nu een paar beentjes scheef?, zoja moet je ze eerst proberen recht te zetten met een bankkaart ofzo.

[ Voor 49% gewijzigd door Jellabie op 28-04-2004 19:56 ]

De Nederbelg !

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

UTM

Dit kan, verwarm de ruimte tussen CPU en Koelblok dmv een Föhn. Als je lang genoeg Föhnt komt de koelpasta vanzelf los en kan je dus het koelblok van de CPU af halen. Hoeveel pasta heb je wel niet gebruikt daarvoor joh :o

[ Voor 36% gewijzigd door UTM op 28-04-2004 19:56 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
1. Nee, hij is onlosmakelijk verbonden for life, jammer!
2. Koelpasta? Wie gebruikt dat nog???

;)

Tips staan meen ik al in de faq, maar onder andere warm maken schijnt goed te helpen om een vaste koeler los te maken. Even een half uurtje op de kachel doet vaak al wonderen. Zeker als je vervolgens rustig probeert het ding los te snijden met flosdraad oid.

En uiteraard moet er na het opnieuw plaatsen opnieuw koelpasta op, dat niet alleen, je zal eerst die oude troep eraf moeten gaan halen. Succes! Wasbenzine vereist! ;)

//edit
Het hoeft niet, maar controleer ook even of alle pinnetjes nog goed recht zijn voor je'm weer plaatst, kan geen kwaad nadat je'm zonder het hendeltje te gebruiken hebt verwijdert.

[ Voor 16% gewijzigd door FragFrog op 28-04-2004 19:56 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 08:19

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
jellabie schreef op 28 april 2004 @ 19:54:
euhm, intel of amd? (waarschijnlijk intel :) )

en gewoon de cpu uit een gesloten socket getrokken?

Staan er nu een paar beentjes scheef?, zoja moet je ze eerst proberen recht te zetten met een bankkaart ofzo.
1intel. (p4 1,5ghz) vanaf een asus p4b
2jazeker, ik had geen keus, de koeler is groter als de processor daarom kon ik dat hendeltje niet omhoog halen...

GC.Collect();

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jaag voortaan de topictitel van een nieuw aan te maken topic éérst als keywords door de search heen .. Dit is behoorlijk uitgekauwd namelijk.

[search=koeler vast aan processor]

Toverwoorden: nylondraad en/of föhn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.