Toon posts:

Type geheugen Packard Bell Spirit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me wou XP geinstalleerd hebben op zijn pc. Dat zou ik dus wel eventjes voor hem regelen. Alleen toen ik daar kwam zag ik dat het een Packard Bell was <-- altijd ruzie mee.

Het gaat hier om het model Spirit 9733
PN P190101505
S/N M173100044

Op de Packard Bell site zie ik dat er een Kourou 2 (MS6303) moederbord in zit.
Als geheugen specificaties staat er:
System Memory:
Two memory banks using two 168-pin unbuffered DIMMs.
Supports a maximum memory size of 256 MB (64-bit technology) and 512 MB (128-bit technology) SDRAM in one or two DIMM sockets.
Supports 3.3 V SDRAM DIMMs

Kan ik hier nu standaard SDRAM in doen of moet ik een speciaal merk geheugen kopen voor zo'n Packard Bell? Ik wil er een module van 256 mb in gooien, dan kan ik dus het beste een 64-bit module kopen?

Hier is informatie te vinden van de pc:
http://support.packardbel...temParent=M173100044#show

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. _/-\o_

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

UTM

Ik wil er een module van 256 mb in gooien, dan kan ik dus het beste een 64-bit module kopen?
Supports a maximum memory size of 256 MB (64-bit technology)
Vrij duidelijk imo ;) m.a.w: Koop een reep geheugen (256 mb - 64 bit), stop hem er in en klaar :)

[ Voor 52% gewijzigd door UTM op 28-04-2004 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 28 april 2004 @ 19:41:
[...]

[...]

Vrij duidelijk imo ;)
Ja maar de vraag was ook of er standaard SDRAM ik kan of dat ik een speciaal merk geheugen moet kopen? Ik dacht dat er in een Dell en Packard Bell alleen maar een speciaal type geheugen ging..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Ja en nee:

ze zijn specifiek(er), maar over het algemeen werkt het meeste geheugen wel.

Then again, ik meen dat vooral de wat oudere wel veel moeite hadden met niet-standaart geheugen, maar daarover is wellicht meer te vinden in de handleidingen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

UTM

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:44:
[...]

Ja maar de vraag was ook of er standaard SDRAM ik kan of dat ik een speciaal merk geheugen moet kopen? Ik dacht dat er in een Dell en Packard Bell alleen maar een speciaal type geheugen ging..
Nee hoor, koop gewoon kingston en het zit wel goed :) (alleen soms doen ze moeilijk, maar als je dan oude reepje eruit haalt moet die het nieuwe geheugen wel slikken :))

[ Voor 14% gewijzigd door UTM op 28-04-2004 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 28 april 2004 @ 19:47:
[...]

Nee hoor, koop gewoon kingston en het zit wel goed :) (alleen soms doen ze moeilijk, maar als je dan oude reepje eruit haalt moet die het nieuwe geheugen wel slikken :))
Okido, dank je wel :)

Als ik een (Kingston) SDRAM reepje koop is 168 pins dan standaard?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Merk zegt geen ene zier, Kingston verkoopt ook genoeg dat hier niet op gaat draaien (je weet sowieso nooit wat voor chips je bij Kingston krijgt, daarom dat ik het niet vertrouw). Lees die text nou, er staat alles in wat je hoeft te weten:

Er zijn 2 DIMM slots
Bij 64Mb dichtheden kun je er max 256MB in doen, dat is dus 128MB per slot, wat ook niet raar is omdat je met 16 chips van 64Mb uitkomt op 128MB (reken maar na)
Bij 128Mb dichtheden is dat max 512MB, dus 256MB per slot, wederom met 16x128Mb=256MB

Als je even wat verder keek had je kunnen ontdekken dat dit ding een Via 693A (ApolloPro133) chipset heeft, die slikt idd alles van 8Mx8 via 32Mx4 tot 16Mx8. Zolang je dus niet boven de 128Mb per chip gaat (dus op 256MB moet je 16 chips hebben of op 128MB minstens 8 chips) gaat alles lukken.

En FragFrog, waarhaal je vandaan dat een PB mobo specifieker gaat zijn, het is gewoon een custom versie van een MSI mobo en dat zijn sletten die alles slikken :+

Oslik blyat! Oslik!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
dion_b schreef op 29 april 2004 @ 18:29:
En FragFrog, waarhaal je vandaan dat een PB mobo specifieker gaat zijn, het is gewoon een custom versie van een MSI mobo en dat zijn sletten die alles slikken :+
Hmm, zal me wel vergissen met compaq's dan ws, meende dat die voorgebouwde bakken van PB ook beetje raar in't hoofd waren :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1