Samba Domein

Pagina: 1
Acties:

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb een probleem met mijn samba-linux machine. Ik gebruik hem als domein-controller voor mijn sesamstraat domein en ik log dus ook in op dat domein. Ik gebruik dan ook een netlogon scriptje (batch bestand)wat wordt uigevoerd bij het opstarten van de client. Het probleem is dat die dat bestandje niet goed uitvoert, want hij synchroniseert mijn tijd niet met de server. Als ik dan later met de hand naar mijn linux-doos ga (\\linux\netlogon\) en daar klik op het batch bestand doet hij het wel.

Iemand enig idee wat dat kan zijn

Verwijderd

Wordt het batchbestand wel uitgevoerd op de machines die zich aanmelden? Je moet op die machines dan een dialoogje krijgen met titel "Windows NT-aanmeldingsscript".

In je smb.conf moeten de volgende opties gezet zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    domain logons = yes
    logon path = \\%N\netlogon\profiles\%U
    logon script = scripts\startup.bat

[netlogon]
   comment = "Logon Service"
   path = /var/samba
   browseable = yes
   public = yes
   writable = no
   printable = no
   write list = @wheel

En hier volgt het opstart script startup.bat dat je in /var/samba/scripts plaatst:
code:
1
2
NET USE x: /HOME
NET TIME \\timeserver /SET /YES

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je ziet wel even een dos-venstertje, maar dat is te snel weer weg om te zien wat er gebeurt.

Ik zal wel eens die code van het smb.conf bestandje gebruiken, misschien zit daar een fout in, maar volgens mij was ie goed

Verwijderd

Je hebt in dat batch bestand die NET USE x: /HOME nodig, anders heeft windows geen remote homedirectory share en werkt het sowieso niet.

<edit>
En in smb.conf moet je ook een share definieren met de naam van het logon path (hier [netlogon]).
</edit>