Toon posts:

[asp] sessieID simuleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op de site van Telfort kun je, als je een abo/prepaid simkaart hebt van Telfort, online sms-jes versturen voor weinig geld (dit wordt dan met je rekening/beltegoed verrekend) en het typt ook makkelijker dan je mobieltje.

Nu wil ik mijn servertje hier op bepaalde momenten sms-jes laten versturen. Ik heb in Delphi al iets gemaakt wat een htm-bestandje genereert en opent in IE.

Nu heb ik om te testen het inlogformulier - waarmee je moet inloggen in 'Mijn Telfort' - in een gewoon html-documentje (met ingevulde velden) gezet, en dat wordt onload gesubmit. Dan wordt je in je webbrowser geredirect naar de hoofdpagina van 'Mijn Telfort'.

Volgende actie is het submitten van een formulier waar in hidden-fields het telefoonnummer en het bericht staan. Blijkbaar wordt er op sessieID gecontroleerd of je ingelogd bent want:

Als ik het login.htm bestand open met mijn browser, en vervolgens in de URL-balk het (dus ook door mij nagemaakte) send.htm aanroep, wordt het SMS-je keurig verstuurd.

Wanneer ik voor beide acties een ander browserwindow neem, werkt dit niet.

Nu vraag ik mij dus af of er een manier is om het sessieID van het ene browserwindow op de een of andere manier ook in het andere browserwindow te gebruiken, maar ik weet niet zoveel van sessies.

Heeft iemand een sugestie?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Niet. Als het goed is, is dit helemaal afgedicht. Neem eens contact met Telfort op, of ze bijvoorbeeld iets als een webservice aanbieden hiervoor?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee dit gaat niet. Een sessie is verbonden aan de server en niet aan de client.

• gorgi_19

gorgi_19

Noork schreef op 28 april 2004 @ 19:35:
Nee dit gaat niet. Een sessie is verbonden aan de server en niet aan de client.
Da's niet helemaal waar.. Een referentie naar de Sessie wordt clientside opgeslagen. :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
gorgi_19 schreef op 28 april 2004 @ 19:36:[...]Da's niet helemaal waar.. Een referentie naar de Sessie wordt clientside opgeslagen. :)
Kan ook in de url staan, die zit een beetje tussen cliënt en server in :)
offtopic:
Leuk dat je hier modje bent geworden gorgi_19! gorgi_19 Feli \o/

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 28 april 2004 @ 19:36:
[...]

Da's niet helemaal waar.. Een referentie naar de Sessie wordt clientside opgeslagen. :)
Een aantal opties:
1) Je kan echter wel een post/get laten doen vanuit ASP naar de telfort pagina, net als bv met deze (php, ik ken geen asp) functie. Dan kan je wel inloggen op de site van telfort. Op die manier kon ik zelfs inloggen op GoT, maar door veranderingen in de layout (en andere software) kan ik er niet meer in.

2)
Website van de ISP op mijn werk *
Stel u heeft een GSM abonnement bij Libertel met telefoonnummer 06-54960296.
Uw GSM telefoon is dan bereikbaar via e-mail adres +31654960296@gin.nl
Dus in internationale notatie en met toevoeging @gin.nl
* ISP Helpdesk met user/pw, dus kan geen link geven.

3) Laat vanuit je programmatje door bv fsockopen het direct openen ipv via asp, nog sneller ook.
Dit is alleen makkelijk als je het SMSen vanuit een programma wou gebruiken en het via asp wou oplossen. Dat vermeld je er niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 19:45 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:43:
Je kan echter wel een post/get laten doen vanuit ASP naar de telfort pagina, net als bv met deze (php, ik ken geen asp) functie. Dan kan je wel inloggen op de site van telfort. Op die manier kon ik zelfs inloggen op GoT, maar door veranderingen in de layout (en andere software) kan ik er niet meer in.
De ASP variant is http://www.asp101.com/samples/http.asp; dit component is wel op de meeste server geinstalleerd. Ik gok alleen dat je last blijft houden van sessions :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met PHP is het zo dat URL's worden omgevormd zodat deze in GET-vorm een sessie-ID bevatten, zodra de client cookies niet accepteert. Is dit niet ook zo met ASP ? :)

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2004 19:51 ]

• gorgi_19

gorgi_19

HunterPro schreef op 28 april 2004 @ 19:48:
Met PHP is het zo dat URL's worden omgevormd zodat deze in GET-vorm een sessie-ID bevatten, zodra de client cookies niet accepteert. Is dit niet ook zo met ASP ? :)
ASP doet dit niet automatisch. :)
offtopic:
rotknopjes ook.. :X :X

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2004 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat er een cookie geplaatst wordt bij de client, die verloopt als de browser gesloten wordt, en waarin het sessieID staat? En dat de server na (default) 20 minuten die sessie niet meer accepteert en een nieuwe cookie bij de client plaatst?

Kun je dan niet bijvoorbeeld met ASP/PHP een cookie plaatsen met de sessieID erin, zodat de server denkt dat het om dezelfde browser gaat?

Het staat allemaal op dezelfde PC natuurlijk...
Pagina: 1