Hallo,
Ik zit niet zozeer met een probleem, maar meer met een vraag van hoe kan dit anders?
Ik maak veel gebruik van functies en zogenaamde config.php bestanden om wat standard configuratie in op te slaan.
Stel ik heb de volgende functie
config.php
Dan een functie
Soms moet je aan een functie wel 10 variabelen meegeven.
Ik vind het fijn om vars die je vaak nodig hebt via $GLOBALS door mijn gehele scripts beschikbaar te maken en niet via functie_naam($var1, $var2, $var3, $var4);
Stel je roept die functie wel 15 keer op door al je scripts heen en je wijzigt die functie zodanig dat je een extra var nodig hebt uit config.php, dan moet je dus in al die 15 scripts dat ook aanpassen.
vars doorgeven aan functies doe ik alleen zo
Wat vinden jullie van mijn methodes en hoe doen jullie dit?
Ik zit niet zozeer met een probleem, maar meer met een vraag van hoe kan dit anders?
Ik maak veel gebruik van functies en zogenaamde config.php bestanden om wat standard configuratie in op te slaan.
Stel ik heb de volgende functie
config.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php $allow_cijfers = 1; //Als dit 1 is dan zijn cijfers toegestaan in de username global $allow_cijfers; ?> |
Dan een functie
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php function check_username($username){ if(username_goed_is){ return 1; } else { return 0; } } ?> |
Soms moet je aan een functie wel 10 variabelen meegeven.
Ik vind het fijn om vars die je vaak nodig hebt via $GLOBALS door mijn gehele scripts beschikbaar te maken en niet via functie_naam($var1, $var2, $var3, $var4);
Stel je roept die functie wel 15 keer op door al je scripts heen en je wijzigt die functie zodanig dat je een extra var nodig hebt uit config.php, dan moet je dus in al die 15 scripts dat ook aanpassen.
vars doorgeven aan functies doe ik alleen zo
PHP:
1
2
3
4
5
| if(check_username($_POST["username"])){ echo("Ja, je username is perfect!"); } else { echo("nee, die username is niet goed"); } |
Wat vinden jullie van mijn methodes en hoe doen jullie dit?
[ Voor 19% gewijzigd door Snow_King op 28-04-2004 19:50 ]