Toon posts:

[X-Steel] Designjet 600 print pas na 45 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem : p4 2,6Ghz (800fsb), 2x512mb ddr, radeon 9800.
Programma's: Win XP, Office XP, drivers en X-steel 6.1 voor de rest niets.
printers: hp Designjet 600 A0 plotter, hp laserjet 5000.

De computer is volledig opnieuw geinstalleerd en bij win 2000 gaf hij dezelfde problemen. Alle software pakketten zijn origineel met licensie.

Wanneer er een tekening wordt uitgeprint via de laserjet 5000 komt de tekening er meteen uit (A3/A4) wanneer deze via de designjet 600 wordt geplot geeft hij een foutmelding dat er niets wordt afgedrukt en komt er na 45 minuten wel goed uit.
Aangezien het onderhoudscontract met x-steel 2 jaar geleden is verbroken krijgen we geen technische ondersteuning hier meer voor. Wanneer het onderhoudscontract wordt hersteld zullen ook de 2 jaren betaald dienen te worden dat we geen gebruik hebben gemaakt van hun service, waar we niet tot een overeenkomst zijn kunnen komen.
De plotter zelf is nagekeken door een persoon van hp en mankeert niets alle mogelijke testen zijn doorgenomen.

Weet iemand hier een oplossing voor, zodat de tekeningen er sneller uit komen? eventueel een andere driver of instelling? Want een lange tijd geleden werkte dit nog wel goed.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 13:37

BitByter

Prutst dit forum

allereerst is de designjet 600 een "out of support" product, dus een contract op deze printer zal niet meer lukken

heb je al eens naar de queing and nesting opties gekeken ?
je kan de printer zo isntellen dat hij 45 minuten wacht op andere printjobs, zodat hij paper uit kan sparen

welke foutmelding precies?
nieuwste driver?
hoe aangesloten ?
ecp/epp in de bios?

[ Voor 16% gewijzigd door BitByter op 29-04-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
queing and nesting opties heb ik volgens mij niet aanstaan.
Er komt een foutmelding dat hij het document niet kan afdrukken, maar hij komt er op den duur toch uitzetten.
de drivers zijn de nieuwste drivers van de pagina van hp, maar andere drivers zijn ook al geprobeerd voor de nieuwe installatie toen het probleem er ook al was.
de plotter is aangesloten op printerpoort 1, de 5000 is aangesloten op printerpoort 3(pci kaartje). Is ook al omgewisseld geprobeerd
De kabel is zo'n 5 meter lang na de plotter toe.

ecp/epp in de bios? hier zal ik nog even na kijken, weet niet precies wat het is.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 13:37

BitByter

Prutst dit forum

al op een andere pc geinstalleerd?
probeer 's een kortere kabel?
hp ondersteund officieel t/m 1.8 meter
ik gok gewoon een gare installtie pc

[ Voor 18% gewijzigd door BitByter op 29-04-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook al geprobeerd op een andere pc, maar hierbij is hetzelfde probleem. En het feit is dat het wel heeft gewerkt, maar nu niet meer.