AJ1815 schreef op 28 april 2004 @ 15:50:
Leuk dat we hier ook onze blik over mogen laten gaan!!!
Ik had een paar (kleine puntjes):
- Die AMD 3000+ mag ook een 2800+ zijn, bij games heb je al dat geweld niet nodig (mijn 2600+ trekt ook alles met gemak). Scheelt weer 27,-.
In de vorige BBG werd de 3000+ ook al gebruikt, dus het is wel een beetje apart dat deze nu weer vervangen zou worden door een 2800+. Die 27,- zou dan wel weer voor een extra cd-rom-speler gebruikt kunnen worden (ikzelf mis die helemaal niet, maar anderen blijkbaar wel

).
Als er een 2800+ in komt, is de Barton-variant het best denk ik. Uit verschillende benchmarks blijkt dat de 256KB extra L2 cache vooral tijdens games veel uitmaakt ipv de 170 extra MHz'en (wat misschien ook wel aantoont dat die extra MHz'en van de 3000+ niet echt nodig zijn

).
- Ik zou de HDD niet SATA nemen. Mensen die er niet extreem veel verstand van hebben, hebben altijd moeite met alleen een SATA disk als bootdisk (drivers, etc.). Scchelt ook weer 11,-
Ik geef toe dat het even wat lastiger is om de boel te installeren, maar ik denk ook dat de snelheidswinst dat wel goed maakt. De HDD blijft een bottle neck en elke snelheidswinst is dan mooi meegenomen.
- Ik zou echt nog een DVD/CD-ROM Drive erbij plaatsen.
Dat zal dan een "LG 16x48x, GDR8162BI (Zwart)" a 25,- worden.
- Een headsetje is een leuk idee, maar er is zo'n verschil in prijs/model/kwaliteit dat een goed advies moeilijk is te geven
De memory stick wordt vooral meegenomen als vervanging van de floppy drive en is vaak net even wat makkelijker te gebruiken dan een cd'tje als je een paar kleine bestandjes moet meenemen/overzetten. Verder is een memory stick ook wat handzamer.
Headsets worden net als bijvoorbeeld webcams en printers niet meegenomen, omdat veel mensen ze nog wel hebben liggen, ze niet cruciaal zijn voor een systeem en omdat het vaak aardig persoonlijk is.