Ik heb GNU/Linux Debian op mijn server staan, en apache, mysql, ftp etc. werkt uitstekend. Nu wil ik een mailserver gaan draaien.
Ik heb Postfix geïnstalleerd, en ik heb nog niks ingesteld. Want ik dacht dat het gelijk meteen werkte.
Ik maakte mail.php even aan om te kijken of hij wel mailt:
En ik ging dan naar mail.php toe, maar nee hij mailt niet. Ik zie geen error ofzo, maar gewoon het tekst "Succesvol gemaild!".
Ik heb naar mijn Postvak IN gekeken, geen mail ontvangen.
Moet ik soms wat instellen ofzo? Ik heb bij de site van Postfix gekeken, maar snap er echt werkelijk niks van.
En bij HOWTO's kon ik ook niks vinden (zoeken).
Ik heb bij de "setup configuratie" van Postfix heel goed doorgenomen en allemaal geconfigureerd. Toen het niet wilde werken heb ik het opnieuw geconfigureerd met "dpkg-reconfigure postfix" en opnieuw geconfigureerd, maar nee... Hij wilt nog steeds niet mailen!
Alvast bedankt!
Ik heb Postfix geïnstalleerd, en ik heb nog niks ingesteld. Want ik dacht dat het gelijk meteen werkte.
Ik maakte mail.php even aan om te kijken of hij wel mailt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? $aan = "mijnemail@mijnemail.nl"; $onderwerp = "test"; $bericht = "test"; mail($aan,$onderwerp,$bericht); echo "Succesvol gemaild!"; ?> |
En ik ging dan naar mail.php toe, maar nee hij mailt niet. Ik zie geen error ofzo, maar gewoon het tekst "Succesvol gemaild!".
Ik heb naar mijn Postvak IN gekeken, geen mail ontvangen.
Moet ik soms wat instellen ofzo? Ik heb bij de site van Postfix gekeken, maar snap er echt werkelijk niks van.
En bij HOWTO's kon ik ook niks vinden (zoeken).
Ik heb bij de "setup configuratie" van Postfix heel goed doorgenomen en allemaal geconfigureerd. Toen het niet wilde werken heb ik het opnieuw geconfigureerd met "dpkg-reconfigure postfix" en opnieuw geconfigureerd, maar nee... Hij wilt nog steeds niet mailen!
Alvast bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 18:52 ]