Nieuwe serie MD-spelers van Sony

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Hoi medetweaker/tweaksters,

Ik heb daarnet iets gelezen over een speler van sony en deze schijnt toch best aardig te zijn. Deze zogenaamde HI-MD van Sony heeft een opslag capaciteit van 1 GB per disk.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/productpic/sony_mz-eh1.jpg
Dit is em dan de Hi-MD.

Er zijn een aantal verschillende modellen van deze speler:
MZ-NH1
MZ-NH3D
MZ-NH900
MZ-NHF800
MZ-NH600D

Wat vinden jullie van deze spelers ?? weet iemand in welke prijsklasse dit aparaatje komt te liggen
Mij lijkt deze speler een goede uitkomst voor een mp3 speler, want:
- Je kan de disks die er in gaan los verkrijgen
- Je bent niet gebonden aan een bepaald hoeveelheid opslagcapaciteit
- Leest ook Mp3 bestanden
Ps. voor degene die een mp3 speler willen gaan kopen ik zou persoonlijk even wachten

[ Voor 10% gewijzigd door E-razor1984 op 28-04-2004 18:52 ]

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:28

Bear

wench

hmm niet veel interesse voor Hi MD :? De eerste spelers liggen nu wel in de winkel voor em € 299
Wat ik zou willen weten is of ze nieuwe schijfes ervoor gaan gebruiken en hoeveel die gaan kosten, aangezien me mz-r37 gister pas kapot is gegaan :p

edit: ik lees net op sony site dat ze een nieuwe Hi-MD schijfes gaan uitbrengen, maar dat je ook met oude md's in Hi-MD modus kan opnemen... beetje vaag

[ Voor 24% gewijzigd door Bear op 26-05-2004 19:58 ]

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Griepzooi schreef op 26 mei 2004 @ 19:51:
hmm niet veel interesse voor Hi MD :? De eerste spelers liggen nu wel in de winkel voor em € 299
Wat ik zou willen weten is of ze nieuwe schijfes ervoor gaan gebruiken en hoeveel die gaan kosten, aangezien me mz-r37 gister pas kapot is gegaan :p
Je kan zowel nieuwe als oude MD's erin mikken.

De oude MD's kun je herformatteren naar een dubbele capaciteit van wat ze nu zijn.

Hierover is meer te lezen op www.minidisc.org en www.mdcenter.nl

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

kan die pure mp3 aflezen of wordt het omgezet in atrac?

Als dat mogelijk is, gewoon mp3 erop schuiven, dan wordt het intressant :9

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:28

Bear

wench

hmm ze zeggen ook dat je er data op kan zetten dus in theorie moet het mogelijk zijn denk ik

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Je kan effectief 960 mb data op een hi-md schijfje zetten, ook mp3's maar die kan hij niet as-is lezen daarvoor moet je ze eerst omzetten in atrac. Deze dingen zijn dus nogsteeds GEEN mp3 spelers, alhoewel sony wel heel mooi MP3 op de doosjes zet, dit vind ik erg jammer. Wordt hier dan ook niet door bij de neus genomen. Wat wel een voordeel is van de nieuwe software (sonicstage 2.0 geloof ik) is dat je onbeperkt je in atrac omgezette muziek kan over en weer zetten.

In de nieuwe compressie van de hi-md versie zijn 3 mogelijkheden naast PCM opname. Deze zijn in bitrate nogal ongelukkig gekozen volgens mijn mening. de ena laagste is ongeveer gelijk aan 128 kbits mp3 sound en de hoogste heeft een groot overkill gehalte. 192 kbits equivalent zou voor mij een betere alternatief zijn maar het zij zo. Helaas ben je aan deze standaarden gebonden waardoor andere makers van md apparatuur hier niet van af kunnen stappen. Lees deze faq er eens op na, hierin staat bijna alles wat je over hi-md wilt weten: http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html

Ik hoop dat sharp spoedig een hi-md op de markt brengt, voor mijn doeleinden heb ik liever de level control van sharp die mid recording aangepast kan worden in tegenstelling van de sony wijze waarbij het juist instellen van de db niveau het verschil tussen een goede en een waardeloze opname bepaald. Een perfecte opname zal nooit echt mogelijk zijn en zal altijd achteraf aangepast moeten worden met bewerkings software. Ik hoorde dat sharp md op een laag pitje heeft gezet, toch hebben ze de hi-md licenties aangeschaft waardoor ik hoop dat ze een lekkere hi-md recorder met 1bit-amp en automatic level control uitbrengen.

Ohjah ik heb de MZ-NH1 gesignaleerd voor € 355,- bij http://www.warenhuisservice.nl/ aangezien dit een model is met amp geloof ik zou ik voor niet minder dan deze kiezen mocht ik toch voor sony gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door siknu op 22-06-2004 11:02 ]

Pagina: 1