[TV-out] Club3D Radeon 9700 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb alles al geprobeerd: de FAQ 6 keer doorgelezen, deze site doorgespit, alle knopjes ingedrukt maar het lukt niet...

De situatie: ik heb een Sony breedbeeld televisie en een PC met een Club3D Ati Radeon 9700 die ik aan elkaar aan wil sluiten. De videokaart heeft een 7 pins S-Video aansluiting die ik met bijgeleverd kabeltje omzet naar een tulpje. Deze zit vervolgens weer in een SCART blok die in mijn TV zit. Probleem: geen beeld. Aan de kabels, SCART blok of televisie ligt het niet; wanneer ik mijn laptop aan het geheel aansluit werkt het namelijk wel helemaal perfect.

Volgens mij doe ik alles goed. Het enige waarvan ik vermoed dat het het probleem zou kunnen veroorzaken is dat de TV-properties (waar je je schermgrootte, contrast, enz. kunt instellen) aangeven dat het een Composite signaal is terwijl ik dus, zoals eerder gezegd, een S-Video aansluiting heb. Zie ook de screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30212/thumb.png

Iemand enig idee?

omniscale.nl

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Heb je het programma TV-tool al geprobeerd?

• posttoast
olof schreef op 28 april 2004 @ 18:37:
Heb je het programma TV-tool al geprobeerd?
Dat is toch alleen voor NVidia kaarten?

omniscale.nl

Verwijderd

Heeft je tv geen composite of svideo aansluiting? vaak zitten die er wel op voor camcorder e.d. misschien kan je eens proberen je pc daar op aan te sluiten.

Ik heb precies dezelfde kaart op ook op een Sony tv en ik kan alleen beeld krijgen op een scart port met s-video support die andere 2 op mn tv willen niet, misschien een andere scart port op je tv proberen? Kan ook een idee zijn om een scart blokje met s-video aansluiting te nemen.

Zou je tussen haakjes ff wat info over je systeem, je OS (aan je screenshot te zien xp) en driverversie kunnen vermelden? meer info = probleem (hopelijk) vlotter opgelost.

• posttoast
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:49:
Heeft je tv geen composite of svideo aansluiting? vaak zitten die er wel op voor camcorder e.d. misschien kan je eens proberen je pc daar op aan te sluiten.

Ik heb precies dezelfde kaart op ook op een Sony tv en ik kan alleen beeld krijgen op een scart port met s-video support die andere 2 op mn tv willen niet, misschien een andere scart port op je tv proberen? Kan ook een idee zijn om een scart blokje met s-video aansluiting te nemen.

Zou je tussen haakjes ff wat info over je systeem, je OS (aan je screenshot te zien xp) en driverversie kunnen vermelden? meer info = probleem (hopelijk) vlotter opgelost.
Ik heb nu een scartblokje met s-video aansluiting en dat werkt dus niet. Aan de zijkant van mijn TV zitten nog aparte composite/s-video aansluitingen (non-scart dus) en daarmee werkt het ook niet.

Mijn OS: Windows XP (goed geraden ;) ), driver: Ati Catalyst 4.4 (nieuwste versie dus). Mijn verdere systeem is niet echt relevant lijkt me, het is eventueel terug te vinden in mijn signature.

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 28-04-2004 19:35 ]

omniscale.nl

• posttoast
Kick

omniscale.nl

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34
Zo te zien wordt je tv wel herkend door je videokaart, want anders kun je meestal al niet in dit menuutje komen. Dus dat is alvast een pluspunt.

Die "TV(Composite)" dat is gewoon tulip. Maar aangezien je geen tulip gebruikt klopt dit dus niet helemaal.
Welke drivers gebruik je? Want anders zou je misschien een keer andere drivers kunnen proberen.
Verder staat hij wel op "PAL-B" in gesteld, dit kun je als het goed is instellen bij het tabblad "Format"

• posttoast
heintjeput schreef op 29 april 2004 @ 20:41:
Zo te zien wordt je tv wel herkend door je videokaart, want anders kun je meestal al niet in dit menuutje komen. Dus dat is alvast een pluspunt.

Die "TV(Composite)" dat is gewoon tulip. Maar aangezien je geen tulip gebruikt klopt dit dus niet helemaal.
Welke drivers gebruik je? Want anders zou je misschien een keer andere drivers kunnen proberen.
Verder staat hij wel op "PAL-B" in gesteld, dit kun je als het goed is instellen bij het tabblad "Format"
Het eerste deel van het stekkertje is zo'n zeven-pins ding, maar daarna wordt het omgezet naar een tulp. Ik heb dus de nieuwste drivers van Ati.

omniscale.nl

Verwijderd

Het eerste deel van het stekkertje is zo'n zeven-pins ding, maar daarna wordt het omgezet naar een tulp. Ik heb dus de nieuwste drivers van Ati.
waarom omzetten naar tulp als je scartblokje ook een s-video aansluiting heeft?

Je kunt m.i. beter gewoon een s-videosnoer rechtstreeks uit je pc in je scartblokje stoppen, dak kan toch ook?

*kruipt onder bureau om achter z'n eigen pc te kijken*

Ja dat kan. ;)

Verwijderd

Ik zou gewoon rechtsstreeks de s-video uitgang aansluiten op de computer en indien het nog niet doet andere drivers proberen.
Want waarom allerlij koppelingen er tussen zetten als dat niet nodig is?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
Hij gaat via composiet omdat op z'n videokaart een 7-pins svideo en op het scartblok een 4 pins svideo ding zit...

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
Mjah O-) ,

Ik denk het volgende, in de display properties naar tabblad settings, advanced, tabblad displays en dan troubleshoot. Vink hier "force detection of my tv" aan.

Het is misschien ook zo dat je scart ingang geen s-video signaal kan hebben dan moet je deze omzetten naar tulp maar denk het eerlijk gezegd niet aangezien je een redelijk nieuwe tv hebt..........

• posttoast
TimmyUt schreef op 30 april 2004 @ 12:34:
Mjah O-) ,

Ik denk het volgende, in de display properties naar tabblad settings, advanced, tabblad displays en dan troubleshoot. Vink hier "force detection of my tv" aan.

Het is misschien ook zo dat je scart ingang geen s-video signaal kan hebben dan moet je deze omzetten naar tulp maar denk het eerlijk gezegd niet aangezien je een redelijk nieuwe tv hebt..........
Dat "force detection" had ik al geprobeerd, werkt niet.

Mijn scart ingang kan absoluut een S-Video signaal hebben want via mijn laptop (zelfde kabels, zelfde soort uitgang) werkt het wel gewoon...

omniscale.nl

Pagina: 1