[win98] Webserver maken, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 17:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een pentium 1 @ 166MHz en 32 MB ram.
Deze pc heeft windows 98.

Hoe kan het makkelijkst hier een webserver van maken?
(programmaatje of iets dat al windows 98 zelf zit ofzo)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Personal Webserver, staat gewoon bij windows onderdelen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Of installeer Apache.. maar dat zou RakkerZero zelf ook wel moeten kunnen bedenken. Webserver vragen horen verder in SA, maar deze vraag is met redelijk weinig inzet zelf toch ook wel te beantwoorden? Wat had zelf je al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

wordt bij win98 niet standaard geinstalleerd afaik, maar het staat wel gewoon op de cd :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ zou kiezen voor:

• NT4
• Apache webserver

En dan nog een zwik andere modules zoals: PHP, MySQL etc..etc..

Ey!! Macarena \o/

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 19:09

UTM

Mischien dat Apache Webserver een idee is? Vrij makkelijk te configureren, en gratis :) Bij Apache kan je dan weer PHP installeren. MySQL (databases). Forums (PHPBB icm MySQL) etc ;)
Voor Apache is zelfs een mooie How-To gemaakt ;) :
[rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml]

[ Voor 92% gewijzigd door UTM op 28-04-2004 18:34 ]

Verwijderd

gewoon wegflikkeren die zooi en een degelijke 2e hands kopen, win2k server erop en iis of apache, wat je wilt.

niet zo moeilijk doen met die stoffige troep :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 19:09

UTM

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:25:
gewoon wegflikkeren die zooi en een degelijke 2e hands kopen, win2k server erop en iis of apache, wat je wilt.

Hallo :o We zitten hier op GoT hoor ;) Gatherin of Tweakers. Dat betekent dat we juist wel moeilijk gaan doen, omdat dat nu eenmaal meer voldoening geeft ;)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is het niet makkelijker om een linux distro te pakken ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hurricane schreef op 28 april 2004 @ 18:27:
Is het niet makkelijker om een linux distro te pakken ?
Denk dat dat iets wat te hoog gegrepen is voor de TS, aangezien hij vraagt hoe je van win98 een web-server moet maken.

* Disclamer: Het bovenstaande is niet beledigen bedoeld voor de TS. *

Ey!! Macarena \o/

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 19:58
ik zou voor abyss web server gaan want die vreet veel minder en aan de sysspec's te zien draaidt het dan niet lekker met mysql en phpmyadmin erbij ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Thanx voor jullie reactie.
Ik ga maar eens proberen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:25:

ik draai hier ook webserver op een pI 200mmx 384mb sdram met win2k3 server en apache met diverse modules, en dat draait lekker. Dus waarom zou je anders kopen?

[Signature]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou zelf ook gewoon voor een lekkere lichte linux distro kiezen :) (Debian ofzo)

Heb hier zelf een p3 500mhz servertje draaien, en draait al 52 dagen non-stop stabiel zonder ook maar een fractie langzamer te worden ;)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
woest85 schreef op 29 april 2004 @ 12:38:ik draai hier ook webserver op een pI 200mmx 384mb sdram met win2k3 server en apache met diverse modules, en dat draait lekker. Dus waarom zou je anders kopen?
Ik ga niet kopen.
ik ga apache even proberen op win98

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja sorry, maar dat er een webserver bestaat die apache heet weten we allemaal. (Want we hebben allemaal de SA FAQ gelezen :+ ), dat sommige *nix varianten minder zwaar zijn weten we ws. ook wel. Een topic hierover lijkt me dan ook niet nodig - lees wat en je weet het.

Rakkerzero: zorg er wel even voor dat je ook even aan de veiligheid denkt voor je je server op het web zet :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.