Ik ben bezig een setje te maken van twee pc om gezellig te vpnnen van me ma's huis, naar het huis van me pa. ik had nog wat oude pc staan die niet echt veel aan kunnen dus heb ik besloten te gaan werken met FreeSCO, lekker simpel.
Na dat ik een mooie howto (http://dingetje.homeip.net/howto/VPN/index.php) had gevonden hen ik aan de slag gegaan. netjes de aanwijzingen gevolgt en openSSHD 3.7.1 geinstalleerd. Natuurlijk ook vpnd1.1.0. De eerste keer dat ik toen probeerde de 576 bits blowfish key te generaten met het commando vpnd -m /etc/vpnd.key deed ie het. Na wat kloten met de pc (ik dacht een mooie manier te hebben om het over te zetten) was de key weg en wilde hij geen nieuwe key maken. Hij komt telkens met de fout "Falied to gather random data" maar /dev/random en /dev/urandom zijn gewoon aanwezig.
Na de pc onieuw te hebben geformateerd en alles zo te hebben geinstaleerd als de eerste keer krijg ik nog steeds de foutmelding dat ie "Falied to gather random data"
Het is ook wel gek (misschien is dit het probleem wel
) dat als je naar de map /dev gaat en je typed random [enter] dan krijg ik een verzameling getalen, maar probeer ik dit voor urandom [enter] dan zegt ie dat de toegang is geweigerd, maar het bestand bestaat wel.
Na dat ik een mooie howto (http://dingetje.homeip.net/howto/VPN/index.php) had gevonden hen ik aan de slag gegaan. netjes de aanwijzingen gevolgt en openSSHD 3.7.1 geinstalleerd. Natuurlijk ook vpnd1.1.0. De eerste keer dat ik toen probeerde de 576 bits blowfish key te generaten met het commando vpnd -m /etc/vpnd.key deed ie het. Na wat kloten met de pc (ik dacht een mooie manier te hebben om het over te zetten) was de key weg en wilde hij geen nieuwe key maken. Hij komt telkens met de fout "Falied to gather random data" maar /dev/random en /dev/urandom zijn gewoon aanwezig.
Na de pc onieuw te hebben geformateerd en alles zo te hebben geinstaleerd als de eerste keer krijg ik nog steeds de foutmelding dat ie "Falied to gather random data"
Het is ook wel gek (misschien is dit het probleem wel
[ Voor 14% gewijzigd door WubboZ op 28-04-2004 20:29 . Reden: Zelf alweer een deel van het raatsel opgelost ]
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination