Als ik bv een mp3 afspeel dan komt het geluid alleen uit de ingebouwde speaker en niet via de line out. Ik heb hier op mijn werk een AC'97 onboard geluidskaart. Ik heb al via de search geprobeerd om hier een oplossing voor te vinden maar heb niets kunnen vinden. Wie weet raad?
Moederbord drivers voor de onboard geluidskaart geinstalleerd?
AC'97 sound in de Bios enabled?
AC'97 sound in de Bios enabled?
En natuurlijk speakers aansluiten
Welk mobo en OS heb je?
Welk mobo en OS heb je?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Het is zo'n N300 fujitsu siemens en er zit XP pro op. In de bios staat het ook goed. Hij geeft dus wel geluid maar door de front speaker en niet door de line out.
Misschien dat de speaker instellingen niet juist staan. Ik zou daar eerst eens naar kijken.
(bij geluidsinstellingen in het configuratie scherm dus)
(bij geluidsinstellingen in het configuratie scherm dus)
[ Voor 25% gewijzigd door Haan op 28-04-2004 18:16 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
moet je de eigenschappen van Audio bij "Geluiden en audioapparaten" even controleren of er bij het afspelen van audio wel de juiste geluidskaart staat geselecteerd
Meestal kun je niet direct speakers aansluiten op de groen gemerkte line-out, er moet een versterker tussen. Deze zit ingebouwd bij pc-speaker setjes waar je dus ook een voeding voor nodig hebt..
Hier heb ik een "AC97 Audio configuration" (="Sound Effect Manager" applet in control panel). Wellicht kun je daar iets mee instellen.
Hier heb ik een "AC97 Audio configuration" (="Sound Effect Manager" applet in control panel). Wellicht kun je daar iets mee instellen.
Verwijderd
Ik heb zo'n gevoel dat dit hetzelfde is als bij oudere Compaq-systemen. Er zit waarschijnlijk een jumper op het mobo die of het geluid naar de interne speaker stuurt, of naar de line-out. Zoek ff de manual van het systeem.
Ik heb hier geen manual liggen, zal eens kijken of ze die ook op internet aanbieden. Dan kan ik eens kijken of ik soms een jumper van plaats moet veranderen.
Pagina: 1