Toon posts:

[WinXP] weer van Standard naar ACPI / APM *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik mijn computer opnieuw met WinXP geinstalleerd ivm een nieuwe hardware upgrade. Dat gaf helaas wat wat problemen.
Nu las ik dat het uitschakelen van de ACPI/APM in de bios hielp. En ja hoor, dat hielp en de boel installeerde zonder problemen en draait nu al een tijdje prima.

Echter maakte ik voorheen altijd gebruik van Hibernate. Dit wil dus nu niet meer lukken. De powerknop is nu bij mij gewoon uit en niet netjes de software afsluiten zit er niet meer bij.

Nu wil ik echter wel weer gebruik maken van Hibernate en ben langs verschillende topics gekomen maar dit werkt niet bij mij. De reden is, van de topics die ik heb gelezen, is dat de comp eerst wel in ACPI is geinstalleerd en dan omgezet naar Standard PC en de driver gewoon teruggedraaid naar ACPI.
Dit heb ik ook geprobeerd maar hij kan de driver niet vinden van de ACPI. Ook niet van de windows CD. Weird eigenlijk.

Heeft iemand tips hoe ik deze machine zonder een hele nieuwe install terug kan zetten naar ACPI?

De bios staat nu ingesteld op ACPI en Suspend to Ram. De driver updaten lukt voor een of andere reden niet. Welke nerd weet raad?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titeledit per het WOS Policy :)

Ik zou toch gewoon een nieuwe install doen eigenlijk :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Het is heel makkelijk.

Ga naar Device Manager (rechtermuisknop op "My Computer", dan "manage" en dan "Device manager".

Ga naar "Computer"en dan "Standard PC"
Rechtermuisknop en "Update driver"
Dan "Install from a specific location"
Dan "Dont search, I will ....."

En kies dan ÄCPI/ APM PC

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Ik meen me te herinneren dat je wel van een ACPI (of andere type) wel naar standaard kon, maar nooit meer terug.
Je kan het dus iig proberen op de manier die Bladiebla aangeeft, maar ik vrees een herinstallatie voor je.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:29:
Het is heel makkelijk.

Ga naar Device Manager (rechtermuisknop op "My Computer", dan "manage" en dan "Device manager".

Ga naar "Computer"en dan "Standard PC"
Rechtermuisknop en "Update driver"
Dan "Install from a specific location"
Dan "Dont search, I will ....."

En kies dan ÄCPI/ APM PC
Dit had ik dus al geprobeerd. De driver staat er dan niet bij. Ook laat hem zoeken via have Disk maar vindt de driver niet. Vage boel...
Dit lukt dus niet...wat doe ik hier fout? :?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 28 april 2004 @ 17:24:
Titeledit per het WOS Policy :)

Ik zou toch gewoon een nieuwe install doen eigenlijk :o
Dat is de makkelijke weg. Niet echt uitdagend voor een tweaker toch. En dat van een topic-manager ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:51:
[...]

Dat is de makkelijke weg. Niet echt uitdagend voor een tweaker toch. En dat van een topic-manager ;)
Daar zit wat in, maar de stap om van standard PC naar ACPI te gaan is nogal fors en houdt meestal ook een BIOS update in. Verder krijg je bij een verse installatie direct de echte test of je ACPI wel goed genoeg is voor je OS. -> Als dat niet zo is hangt je PC al bij de installatie.

Ik heb zelf met W2k SRV wat probleempjes gehad (oud BIOS ging niet lekker met ACPI, nieuw BIOS wel) en ik heb daar precies hetzelfde gedaan ACPI -> Standard.
Na de BIOS update, die wel goed ACPI ondersteunde, heb ik een verse installatie uitgevoerd, gezien de wijzigingen in het systeem zelf leek me dat ook veel verstandiger.
Pagina: 1