Toon posts:

[mobo/vga] a7v333-x sloopt video kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met een van mijn pc's

specs:
mobo: asus a7v333-x/lan
bios: 1004 (de nieuwste)
Proc: AMD athlon XP2000+ boxed
koeler: AMD boxed koeler
Geheugen: 512 MB kingston met winbond ch5 chips
beeldkaart: nvidia TNT2 met 16 MB ram (uit een Packert Bell)
Hardeschijf: 120 GB maxtor 2MB ata133
cd/dvd: Plextor PX-116A 16x48 DVD
voeding: q-tec 350W

mobo

ik zal even bij het begin beginnen (4 weken terug)

zit lekker te GoT-ten, ik ga eten, kom terug, en m'n pc wil niet uit stand-by, ik reboot de machine, geen beeld. ik denk: shit happens, m'n beeldkaart is stuk (Abit Siluro T400 64 MB (GF2MX) kan gebeuren na 3 jaar, even een nieuwe halen. dus nieuwe gehaald, tijdelijk, een GF4MX maar 2 weken later, zelfde verhaal. nou ja heb nog een TNT2 liggen, (32 MB Guillemot maxigamer) ik zet die dr in. dus die dr ingezet, en verder... vorrige week, zelfde liedje. hmmm weird... dus van een oud servertje nog een tnt2 (16 Mb beetje vreemde versie, maar ach) over, zet die dr wel in, maar gister, 6 dagen later, startte ik mijn systeem op, en na het mooie blauwe (toeval?) aanmeld scherm van windows XP (sp1) rebootte spontaan m'n machine met een hoop kabaal (priiiiiiiiiiipr boven m'n koeling uit) en daarna werr... en weer... dus in veilige modus opgestart... en werken. nou ja, dacht ik wat heb ik nu weer... en ik een 40 GB WD gepakt. deze geinstalleerd, en na de installatie booten, en weer hetzelfde prebleem. nou ja dacht ik, dr staan nog 3 van deze machines, en een ander geprobeert, en ja hoor daarin bootte de schijf wel. dus mobo even over gebouwd, hdd,s van dat systeem genomen, voeding... (300 watt maxpower) maar m'n eigen beeldkaart. niet booten. zelfs niet eens aan gaan. q-tec voeding eraan, en booten. maar weer in windows (2k dit keer) *poef* reboot
hmmm weird, waardoor fikken die beeldkaaten steeds uit? dach ik, en een meet instrument gepakt. voedingslijnen van de agp poort opgemeten... toen schrok ik.

goede bord: gewoon 1.5 volt, bord waar de beeldkaarten achter elkaar op stuk gaan 2.05 volt

dus vandaag met mijn pc in de bus/trein/bus gestapt richting informatique te bergschen hoek, daar pc op toonbank van het service centertje en probleem uitgelegd. bonnen erbij. ja wij testen alleen het mobo en de proc/geheugen combo, want dat is hier gekocht de rest niet. we willen ook wel de rest testen, maar dat kost 65 € ik zeg ja daag, test dat mobo maar, ga geen 65 euro betalen voor een 1.5 jaar oude pc. ok zegt die gast, maar dan moet je hem wel uit je kast schroeven, dus ik vraag een schroevendraaier, nee had ie niet voor me ok, dus ik doe m'n tas open en had er gelukkig nog een paar bij me (een tweaker is overal op voorbereid) dus ik m'n systeempje ff op zo'n stoel uit elkaar geschroeft (mocht niet op de toonbank, bedrijfsregels) en m'n mobo inclusief videokaart op de balie gelegd. videokaart werd er af gehaald (niet daar gekocht) en ding werd mee naar achter genomen. na 3 kwartier komt die terug en zegt probleem niet geconstateert. ikz eg, en probeer het nu eens met MIJN videokaart, nee zegt ie die is hier niet gekocht, kan wel, kost 65 euro, dus ik heb m'n plank terug genomen en weer in m'n kast geschroeft/aangesloten. thuis zet ik systeem aan, en zelfde problemen.

wat moet ik nu doen, voor zover ik weet heb ik alles getest waarmee ik had kunnen testen. volgens mij is het mobo stuk, ik weet het niet meer.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Test je systeem eens buiten je kast, neem aan dat Informatique dat ook heeft gedaan ;)

Misschien dat er iets sluiting maakt of dat er een kabeltje niet lekker is.

Dat van die 2.05 Volt uit je agp lijkt me idd niet gezond voor je videokaarten, hebben ze bij Informatique niet gezegd hoeveel zij gemeten hebben :?

[ Voor 32% gewijzigd door Turkish op 28-04-2004 17:28 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ze zeiden dat ze geen meet apparatuur hadden daarvoor. kabels zijn allemaal 100% in orde, systeem is uit de kast geweest, ook bij informatique, maar dara alleen de delen waar zij garantie op geven dus niet beeldkaart... ze hebben getest met een hdd met windows xp via 4.1 drivers en meer niet. daramee hebben ze op een VGA kaart van hun (nieuw) 3d mark gedraait. hierna kreeg ik hem terug met de mdededeling dat de plank goed is. mijn reactie hierop was: test hem ook eens met mijn beeldkaart (die nog tot de grafische modus van windows boote) maar dit denden ze niet, ja als ik 65 euro zo betalen en 14 dagen zou wachten. ja zo kan ik die plank ookgoed beschouwen, punt is dat die beeldkaart niet gelijk omzeep gaat, maar dit geleidelijk aan gebeurt.

van te voren heb ik alles wat bik al geprobeert heb/gemeten heb/enz enz gezegd. ook duidelijk aangegeven dat het met een andere vga kaart wel weer ff werkt, maar na een tijdje (en dat is dus niet 45 minuten) weer stuk gaat

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels informatique gebeld, en het nog een keer uitgelegd met de test rapporten dr bij en morgenmoet ik de plank weer langs brengen, omdat ze hem nog een keer willen testen. hopelijk krijg ik een ander. en gaan ze niet weer 3d mark draaien (dat is benchmarken, niet testen. en bovendien... wat interesseren 3d mark scores me nou met een videokaart die niet van mij is? laat die plank maar eens 2 weken 24/7 benchmarken... wedden dat die vga kaart gefried is?)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds heeft deze pc kuren, inmiddels weer een nieuwe VGA kaart, radeon 9200 SE, hiermee lijkt ie goed te werken. enige probleem is dat m'n geheugen onder memtest 9 van de 10x foutloos is, en de andere keren barstens vol met fouten zit. af en toe slaat m'n toetsenbord/muis vast (reset is nodig om dit weer goed te krijgen systeem schiet soms op abnormale momenten tijdens booten de bios in, die dan opeens op de standaard settings staat. bij plaatsen van een duron 650 op deze plank zijn alle problemen weg, bij plaatsen andere athlon XP 2000+ (polomino en tbred) zijn de problemen opeens terug. ook schommelt de voltage lijn van de proc erg.

ik wordt er helemaal simpel van, en het lijkt steeds vaker te gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
heb het systeem helemaal kaal gehad en allene met een VGA kaart er op getest, en dan zijn de problemen dr weer, ook tijdje met een antec truepower 4nog watt gedraait, hiermee de zelfde problemen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

maar mijn idee is je mobo een beetje de weg kwijt en moeten ze je gewoon conform de garantie voorwaarden een nieuw mobo geven.
bij de meeste computerzaken weten ze alleen een probleem te localiseren als je er een compleet systeem hebt gekocht.
als je er alleen (zoals in jouw geval) een mobo koopt schijnen dat soort lui opeens te denken dat jij de persoon bent die de fouten maakt want ze nemen je gewoonweg niet serieus. *offtopic*edwin :r van dat soort lui

nu praat je over een vrij goedkope videokaart maar stel dat het je hagelnieuwe 9800XT was overkomen dan ben je idd niet zo makkelijk en de schade kan je op niemand verhalen.

pak dat mobo in een doos zoals je hem gekocht hebt ga er mee terug en vraag gewoon of ze hem willen testen en niet willen benchen laat je niet van het kastje naar de muur sturen door zon beterweter maar probeer hem duidelijk te maken dat jij zeker minimaal net zoveel verstand hebt van computersystemen dan hij dat heeft.
dat ze hem niet testen met jouw kaart heeft te maken met de garantievoorwaarden geef je even een voorbeeld
stel ze blazen het mobo op met jouw videokaart die ze zelf niet verkocht hebben kost het ze een nieuwe videokaart en een nieuw mobo zo zou ik het waarschijnlijk ook doen.

we horen het wel weer

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
ach dit heb ik dus al 3x gedaan, en elke keer zeggen ze dat het mobo goed is. inmiddels asus mailtje gestuurd. de beeldkaart die dr nu op staat heeft een eigen voltage regeling, dus die zal niet meer overleiden, alleen... probleem is ook dat ze m'n systeem daar alleen willen nakijken in de config hoe ie in elkaar staat. alleen als ik 65 euro lap, en geef toe, met dat bedrag kan ik een nieuw (ok, budget) mobo kopen, en zijn m'n problemen verholpen. dus daar om wil ik dat niet. binnenkort ga ik weer met die tent belklen, 3x is scheepsrecht

en bovendien gaat ie dan weer door de testmolen met 3dmark e.d. wat gewoon het probleem niet aan het licht brengt. ze moeten dat ding gewoon gedurende een paar dagen intensief mis/ge buriken dan komt het er echt wel uit.

net heb ik trouwens gemerkt dat m'n andere met dezelfde specs ook deze kuren begint te vertonen (zelfde serie, zelfde aanschaf datum)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:38 ]

Pagina: 1