Toon posts:

metatags koppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is metatags in een bepaalde pagina te plaatsen waar de metatags relevant voor zijn, maar wanneer deze metatag wordt gevonden door een zoekmachine een andere pagina als link in te stellen.

Het probleem is namelijk dat ik een webshop heb gemaakt met daarin allemaal verschillende produkten, deze producten worden in een vast frame geplaatst in de website. er is dus vast rand met daarin de webshop. Ik wilde de metatags plaatsen in de productpagina waar ze relevant voor zijn, maar de link veranderen naar mijn home pagina 8)7 .

ik hoop dat het een beetje te begrijpen is :)

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe.

alvast bedankt,

Erik de Bruijn

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Of niet met frames gaan werken, of een script in de pagina zetten die checked of de productpagina wel in een frame staat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, heb je enig idee hoe zo'n scriptje eruit ziet of waar ik het kan vinden.

bedankt,

Erik

• André

André

Analytics dude

Dit in je pagina's zetten, niet in je index.htm:
JavaScript:
1
if (top.location.href == location.href) { window.open("index.htm", "_top"); }

Verwijderd

Topicstarter
Het bovenstaande hebben we geprobeerd, maar dit werkt niet zoals we zouden willen zien.

Wij willen namelijk een pagina in een I-frame forceren. Wanneer er een pagina in een zoekmachine, via metatags, gevonden wordt. Dan moet automatisch het frame er om geplaatst worden.

alvast bedankt,

Erik

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:40:
Het bovenstaande hebben we geprobeerd, maar dit werkt niet zoals we zouden willen zien.

Wij willen namelijk een pagina in een I-frame forceren. Wanneer er een pagina in een zoekmachine, via metatags, gevonden wordt. Dan moet automatisch het frame er om geplaatst worden.

alvast bedankt,

Erik
Dat gebeurd ook met mijn script, hij kijkt of het document in zijn geheel in de browser geladen is, als dat zo is (dus als hij niet in een frame staat) redirect hij naar index.html. Eventueel kun je dan met een querystring aangeven welke pagina in de iframe (die in index.html staat) geladen moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
query string?, heb je enig idee waar ik dit kan vinden.

• André

André

Analytics dude

index.html?paginadieindeiframemoet=bla.htm

Vetgedrukte is de querystring.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die query string ... Is dat een script of is dat gewoon html code ? En waar moet ik die string neerzetten ? In de index.html of juist in de inte framen pagina ?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben nog even aan het zoeken geweest maar ik krijg die query niet aan de praat.... iemand een idee ?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Dit script van hotscripts: javascript get vars

Alle variabelen die achter het url intypt met ?blabla=whatever kun je mbv dit script opvragen....

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1