[SQL/ Access] count(*) aantal ordrs bij bedrijf in veld opsl

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ben bezig met het maken van een dbase. in die dbase kan je orders plaatsen bij bedrijven.

nu hebben al die bedrijven een folder en die folders worden dus in een kast gedaan en krijgen daarvoor een kast nr. op trefwoord worden ze dus ingedeelt.

je kan dus zoeken op een trefwoord 'lagers' bijv. en dan krijg je een lijst met leveranciers.

het probleem is nu dat die leveranciers waar de meeste orders zijn gedaan bovenaanstaan.
nu heb ik het via een query dat probleem wel opgelost.
code:
1
2
3
4
SELECT DISTINCTROW leverancier.bedrijf_naam, Count(*) AS [aantal orders]
FROM leverancier INNER JOIN [order] ON leverancier.bedrijfID = order.bedrijfID
GROUP BY leverancier.bedrijf_naam
ORDER BY Count(*) DESC , leverancier.bedrijf_naam;

maar nu zit ik nogsteeds mee dat ik het niet in een veld kan opslaan of daar kan gebruiken. heeft iemand een idee hoe ik het kan oplossen? of kan ik zon SQL statement ook gewoon ineen formulier invoegen. daar is namelijk het belangrijkste dat hij daar zichtbaar is.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 20:56
Ik vind je verhaal al enigzins vaag, maar dit snap ik helemaal niet:
ReseTTim schreef op 28 april 2004 @ 16:58:
maar nu zit ik nogsteeds mee dat ik het niet in een veld kan opslaan of daar kan gebruiken. heeft iemand een idee hoe ik het kan oplossen? of kan ik zon SQL statement ook gewoon ineen formulier invoegen. daar is namelijk het belangrijkste dat hij daar zichtbaar is.
Ik neem aan dat je hier je probleem/vraag omschrijft. Zou je 'm nog wat kunnen toelichten? Waarom zou je het SQL statement dat je geeft niet kunnen gebruiken?

(Wat hebben die trefwoorden, folders en kasten trouwens met je vraag te maken? In de query komen alleen bedrijven en orders voor.)

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 28-04-2004 17:04 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt een formulier op een query baseren, is dat wat je nodig hebt?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Soultaker schreef op 28 april 2004 @ 17:03:
Ik vind je verhaal al enigzins vaag, maar dit snap ik helemaal niet:

[...]

Ik neem aan dat je hier je probleem/vraag omschrijft. Zou je 'm nog wat kunnen toelichten? Waarom zou je het SQL statement dat je geeft niet kunnen gebruiken?

(Wat hebben die trefwoorden, folders en kasten trouwens met je vraag te maken? In de query komen alleen bedrijven en orders voor.)
die folders / kast heeft er vrij weinig mee te maken meer een inleiding. wat betreft die query was het me niet gelukt om die te importeren.. maar ik heb net nog een idee gekregen. ik ga het zo nog even proberen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..