[Winamp 5] library stats in php site?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 20:37
oke na een middag lezen , googelen, stressen en op winamp.com te hebben rondgehangen ben ik het zat :(

ik ben dus de hele middag op onderzoek geewest of het mogelijk is of de libary stats van winamp 5 in een php site gestouwt kunnen worden..
want ik neem aan dat er ergens een database is met de playcount etc (heb ik nog niet kunnen vinden)
maar ik moet zeggen dat ik na vanmiddag nog niet veel verder ben.
en eigenlijk wist niemand het ook..

kan iemand mij verder helpen :?
weet iemand wat meer over dit, heeft het zelf geprobeerd, of heeft hier toevallig iets over gelezen of weet of dit mogelijk is of niet?

google is vandaag niet mijn grootste vriend ;( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Wil je de huidige playlist uitlezen ofzo? Anders weet ik niet precies wat je bedoelt.
In de winamp map staat het bestand winamp.pls en dat zou je dan kunnen parsen met een regexp of de string functies van PHP.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
uhm ik wil eigenlijk gewoon alle stats zoals de playcount van de nummers die in winamp media libary staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Slaat hij dat dan niet op in een of andere pls of m3u file in de C:\program files\winamp\ map ofzo :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Als je mazzel hebt staat er eventueel in dat bestandje een flag bij het nummer wat op dat moment wordt afgespeeld.
Is dit niet zo, dan zou je aan de hand van de lengte van de nummers eventueel met PHP kunnen berekenen wanneer welk nummer op dat moment afspeeld. (als het natuurlijk gaat om een internet radio)

Misschien heb je iets aan de informatie van radio internet streaming programma Shoutcast. Hier zit ook al software bij wellke precies doet (icb. winamp) waar jij het over hebt (HTML pagina's creeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
dit staat in een m3u lijst:

#EXTM3U
#EXTINF:238,Crush On You
F:\myshared\Crush On You.mp3
#EXTINF:240,Baby Bash - Suga Suga
C:\My Shared Folder\werkend\Baby Bash- Suga Suga.mp3

(alleen gaat dat veel verder door)
maar zie nergens staan hoevaak die is gespeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
intermusic schreef op 28 april 2004 @ 16:59:
Als je mazzel hebt staat er eventueel in dat bestandje een flag bij het nummer wat op dat moment wordt afgespeeld.
Is dit niet zo, dan zou je aan de hand van de lengte van de nummers eventueel met PHP kunnen berekenen wanneer welk nummer op dat moment afspeeld. (als het natuurlijk gaat om een internet radio)

Misschien heb je iets aan de informatie van radio internet streaming programma Shoutcast. Hier zit ook al software bij wellke precies doet (icb. winamp) waar jij het over hebt (HTML pagina's creeren)
shoutcast is voor winamp 2.0 en daar zit geen libary bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
oke ben er ondertussen wel achter dat ik hier iets mee moet doen:

#EXTINF:238, Crush On You
nu nog weten waar en hoe i kdaarmee de info ophaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:37
Was het #EXTINF stuk niet het aantal seconden dat het bestand duurt? Zo iets staat mij bij...

ja dus, heb net ff in een m3u van mij gekeken en het klopt bij alle bestanden die ik heb bekeken, en ook mijn onderbuurman geeft het al aan :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spinal op 28-04-2004 17:48 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
238 is in dit geval het aantal seconden dat het nummer duurt. Is dus NIET hoe vaak je het gedraaid hebt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
RobIII schreef op 28 april 2004 @ 17:46:
238 is in dit geval het aantal seconden dat het nummer duurt. Is dus NIET hoe vaak je het gedraaid hebt.
nee dat snapte ik maar aangezien ze wel in volgore van playcount stonden
maar dat kwam omdat toevallig al mn nr's in playlist had op dat moment hehe
maargoed ben ik dus nog niet veel verder ;(

in de winamp.ini zie ik ook al niet echt iets staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me dat de directory "C:\Program Files\Winamp\Plugins\ML" Media Library bestanden bevat :?

En de Winamp SDK bevat code waarin je zou moeten kunnen zien hoe die bestanden in elkaar steken lijkt me zo, of je moet winamp met wat api's query-en.... (Nee, ik ben gewoon te lam om dat te checken voor je)

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 28-04-2004 18:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
ja je hebt gelijk ik zie in sommige bestanden daar playcount staan :D (niet echt een leesbaar aantal erachter)
en een heleboel rare tekens waar ik niks mee kan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
LocoShady schreef op 28 april 2004 @ 18:35:
ja je hebt gelijk ik zie in sommige bestanden daar playcount staan :D (niet echt een leesbaar aantal erachter)
en een heleboel rare tekens waar ik niks mee kan :{
Dat is nou een binair bestand. Er staan gewoon records in (waarschijnlijk uit een struct ofzo) en is dus gewoon een kwestie van effe uitpuzzelen. Is toch wel redelijk basic programmeren hoor (niet het uitvogelen, binaire bestanden bedoel ik dus)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
oke hele grote edit dit :D
ondertussen ben ik al zo ver dat ik aaaaaaaaaaaaaalle info in een xml bestand heb dus ook de playcount etc :D
hoef nu alleen nog uit zien te vinden hoe ik dit omzet in php :)

vb:
<key>0</key>
<dict>
<key>Track ID</key><integer>0</integer>
<key>Name</key><string>California Love</string>
<key>Artist</key><string>TuPac f. Dr. Dre</string>
<key>Album</key><string>vidoes</string>
<key>Genre</key><string></string>
<key>Comments</key><string></string>
<key>Kind</key><string>MPEG audio file</string>
<key>Size</key><integer>69381</integer>
<key>Total Time</key><integer>407000</integer>
<key>Date Modified</key><date>Fri May 23 11:38:02 2003</date>
<key>Play Date</key><integer>1080588674</integer>
<key>Play Date UTC</key><date>Mon Mar 29 21:31:14 2004</date>
<key>Bitrate</key><integer>1396</integer>
<key>Play Count</key><integer>3</integer>
<key>Location</key><string>file://localhost/F:/vidoes/TuPac%20f.%20Dr.%20Dre%20-%20California%20Love.mpg/</string>
<key>File Folder Count</key><integer>-1</integer>
<key>Library Folder Count</key><integer>-1</integer>
</dict>

ben daar nog 100% n00b in maar ik zal me daar n ueerst maar eens in verdiepen dan :D

[ Voor 91% gewijzigd door LocoShady op 28-04-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
RobIII schreef op 28 april 2004 @ 18:36:
[...]

Dat is nou een binair bestand. Er staan gewoon records in (waarschijnlijk uit een struct ofzo) en is dus gewoon een kwestie van effe uitpuzzelen. Is toch wel redelijk basic programmeren hoor (niet het uitvogelen, binaire bestanden bedoel ik dus)
ja volgens mij zag ik al in 1 van die cpp bestanden hoe het in die file werd geschreven maar het zou net zogoed iets anders kunnen zijn even zoeken hoor :)

modbreak: Kan je voortaan de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)gebruiken als je nog iets wilt toevoegen aan je post? Het leest nogal rottig om allemaal posts van dezelfde user onder elkaar te lezen :)

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2004 18:45 ]

Pagina: 1