Toon posts:

P800 defect, zijn er vaste reparatie bedragen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen is hier een bliksem inslag geweest.
Heb diverse dingen defect waaronder mijn P800 die in de docking station stond en welke verbonden was met een pc die aanstond tijdens de bliksem inslag.

Sinds vanmorgen doet de P800 niet meer:
- Opladen
- Kan niet meer uit bellen
- Als ik gebeld wordt is de tegenpartij zeer slecht te verstaan
- Maakt geen contact meer met pc
- Menu's werken traag en sommige functie's helemaal niet.

Ben terug naar de dealer geweest maar deze moest de P800 opsturen (ging enkele weken duren).

Ik wilde weten of er misschien vaste reparatie bedragen zijn.
Vele merken hanteren van die swap prijzen, dus moederbord vervangen = xx euro, display xx etc
Wat ik wil weten is of Sonyericsson dit ook hanteert en hoeveel dit dan is.

Heb sonyericsson zelf gebeld maar die verwijzen me naar de handelaar, de handelaar wist het niet en moest het eerst opsturen....

Iemand insite info of ervaringen hiermee hoe sonyericsson zijn reparatie prijzen bepaald?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb ook zoiets gehad met mijn T300, maar ik heb niet gebeld met SonyEricsson, ik heb ze gemaild. Toen kreeg ik een lijst van ongeveer 10 bedrijven in Nederland waar ik mijn telefoon kon laten repareren. En voor eventuele prijsinformatie wijsden ze me door naar een bedrijf in Brabant geloof ik, en niet naar de handelaar waar ik mijn telefoon gekocht heb. Het probleem is alleen, dat ik die mails niet meer heb. :/
Maar zou zeggen, mail ze even! :)

Antwoord op je vraag: Aangezien de prijzen op 1 locatie bepaald werden, lijkt het mij dat SonyEricsson werkt met vaste prijzen ja :9

offtopic:
Achteraf heb ik zelf m'n telefoon gerepareerd, er zat nl. een haartje om mijn vibra-alarm gewikkeld!

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 28-04-2004 16:55 . Reden: antwoordje geven ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het blikseminslag is geweest kan je de verzekering erop zetten (mits je goed verzekerd bent)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik heb zelf alleen maar problemen gehad bij de SonyEricsson-service centra.

Van mijn SE T310 ging het toetsenbord kapot :( . Het opsturen duurde 2 weken en ik kreeg geen nieuwe of leentoestel |:( van het servicepunt in Nijmegen, terwijl het toestel 1 week oud was. Nadat ik hem terug had ging hij na een maand weer kapot. En weer twee weken wachten op een nieuwe (zonder leentoestel). Gelukkig kreeg ik een nieuwe T310. Maar helaas deze was niet in de nederlandse taal, maar alleen engels en een aantal afrikaanse talen. Helaas kon het servicepunt dit niet veranderen. Ik werd doorverwezen naar een SP in Eindhoven of Heerlen. Ik ben naar Heerlen gegaan omdat ik toch in Maastricht moest zijn (lang leven de OV!). Daar konden ze me niet helpen omdat ik omdat ze in Nijmegen het IMEI-nr waren vergeten te vermelden op het RMA-formulier. Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt met een paar duistere ingrepen van de medewerkers van het SP. _/-\o_

Uiteindelijk ben ik mijn toestel 4 weken kwijt geweest en kreeg geen vergoeding voor mijn abbo en ook geen leentoestel. Bovendien liggen de SP-punten erg ver uit elkaar. Telefonische kun je niets bereiken bij SE en per email krijg je domme antwoorden (je vraagt uitleg over iets dat niet op de site staat en je krijgt het antwoord: het staat op de site. Waar het dus niet staat). Slechte service dus!

nu weer ontopic: SE heeft idd vaste prijzen, maar ik zou eerst bellen met het servicepunt. Er zit namelijk een groot verschil tussen de techische kennis/aanwezige apparatuur. Een andere mogelijkheid is hem laten opsturen naar SE door je handelaar. Dir duurt iets langer, maar zij beschikken wel over de beste faciliteiten en kennis.

Verwijderd

Topicstarter
@Wolkjeh
Klopt, ik kreeg ook telefoonnummer van een service centre (Bombeeck te Eindhoven), deze heb ik ook gebeld maar ook zei konden me ook geen prijs geven, bij dit soort defecten moesten ze het toestel ook zelf opsturen naar sonyericsson zeiden ze.

@Sinclair
Ja ben ervoor verzekerd, het probleem is alleen dat mijn verzekering wil weten wat de kosten zijn, als ik het opstuur moet ik 2 tot 3 weken wachten, die tijd zit ik zonder telefoon. Ik krijg wel een gewone gsm als uitleen maar geen smartphone, ik gebruik de speciale smartphone functies veel voor mijn werk en kan ik niet echt missen.

Kijk als er vast gestelde reparatie bedragen zijn, bijvoorbeeld 250 euro voor vervangen moederbord dan kan ik dat opgeven aan mijn verzekering als indicatie, dan krijg ik te horen of zei accoord gaan met reparatie of niet.
Als ik dat weet kan ik besluiten of ik een ander toestel ga kopen of hem toch laat repareren.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:16:
@Wolkjeh
Klopt, ik kreeg ook telefoonnummer van een service centre (Bombeeck te Eindhoven), deze heb ik ook gebeld maar ook zei konden me ook geen prijs geven, bij dit soort defecten moesten ze het toestel ook zelf opsturen naar sonyericsson zeiden ze.
...
Ah ja, nouja dan word het toch echt opsturen helaas, ookal duurt dat wel ff.. :/ Ik denk wel dat je een leentoestel kan krijgen overigens. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1