Toon posts:

computer detecteert mijn sagem niet op de compoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst van iemand een datakabel gekocht voor mijn sagem v65 maar als ik deze aansluit op mijn com-poort wordt de telefoon niet door windows xp gedecteert, ook niet via het dataprogramma dat sagem bij mijn telefoon heeft geleverd.

de kabel is geen officiële kabel van sagem, maar hij past wel precies en volgens diegene hoort ie het ook gewoon te doen. Ik weet niet of dit probleem in mijn compoort zit en zo ja, wat het probleem is.. ik heb al research gedaan, ook op dit forum, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen..

ik ben nogal een noob op computergebied, heb er wel wat verstand van maar ik weet hier echt geen raad mee.

heeft iemand al eerder zulke problemen met zijn telefoon of com poort opgelost?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
is de compoort niet in gebruik voor je telefoon internet modem?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:25
compoort is gigantisch old school en is geen plug en play. Waarschijnlijk heb je kabel verkeerd zitten of de software fout geinstalleerd.

Windows XP zal hem sowieso niet herkennen en je sagem software zul je correct in moeten stellen

Edit:
Een pc heeft 2 compoorten (meestal) waarschijnlijk heb je hem in de andere gedaan terwijl je op de ene zoekt

[ Voor 21% gewijzigd door elgringo op 28-04-2004 16:51 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
als ik de software installeer en de kabel aansluit, zou ie em dan gewoon moeten vinden? want ik heb ook nog in configuratiescherm en dan in telefoon- en modemopties de telefoon als nieuwe modem toegevoegd..

en het programma zoekt alle compoorten af dus maakt het niet uit in welke ik hem stop, of niet? (beide compoorten zijn trouwens onbezet)

mn buren hebben trouwens een laptop, zal ie het daar via de infrarood wel doen?

EDIT: zou mijn telefoon trouwens geen melding of een bepaald scherm moeten geven wanneer hij aangesloten is op de computer? en verandert namelijk helemaal niets op het beeldscherm van mn telefoon

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 17:23 ]