Toon posts:

Delphi licentie vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een delphi programma schrijf, op mijn opleiding waar ze
delphi licenties voor studenten hebben, mag ik deze software dan
aanbieden om bestaande producten mee te besturen?

Dus ik bied mijn stukje software open source en freeware aan.
En bestuur hiermee b.v een logitech muis (ik zeg maar wat)

Waar kan ik dit soort informatie vinden over licenties want de borland site is niet echt duidelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:04 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor zover ik weet, mag je die software inderdaad verspreiden en freeware/opensource aanbieden. :) Alleen dus niet voor commercieële doeleinden. :9 Ik denk dat je misschien op school meer info daarover kan vinden, over studentlicenties etc.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus ik bied mijn stukje software open source en freeware aan.
Wil je een executable of de sourcecode beschikbaar stellen? De sourcecode lijkt me hoe dan ook gewoon kunnen, met welke compiler jij het voor jezelf hebt gecompileert mag dan niet uitmaken lijkt me :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Alleen de gecompilede versie zou je niet mogen verkopen of gratis weggeven. De licentie is namelijk alleen voor educatieve doeleinden, en niets anders. De source is gewoon plain text, die kan je net zo goed in notepad hebben gemaakt :)

Zelfs op de universiteit mogen ze (officieel) een onderwijs licentie soms al niet gebruiken voor normaal onderzoek.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.