Toon posts:

Asus mobo P4800S vreemde kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond netjes m'n PC uitgezet. Vanmorgen wou ik um aanzetten, nix.

PC naar lokale hardware boer gebracht (hoopte dat het de voeding was), maar voeding was in orde.

Hardware boer is wat gaan pielen alvorens een nieuwe te bestellen en kwam tot de conclusie dat de boel wel werkt als de processor koeling niet is aangesloten, en niet werkt als die wel is aangesloten.

De persoon die eraan werkte is momenteel even weg en gaat er dus later vanmiddag mee verder, maar ik zocht eens wat rond op Asus en google of dit misschien een bekend probleem is of een fabricage fout (doubt it, bij asus).

Uiteindelijk dan toch maar even op Tweakers posten, wellicht dat hier iemand ideen / suggesties heeft?

Thx en sorry dat ik niet meer details heb mbt hardware. Heb een P4 2.8 processor, that's all I know, ben niet zo'n techneut.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Kan zijn dat de koeler de cpu scheef trekt of dat ie er te strak op zit oid? :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, denk dat hardware boer um wel effe losgehaald en weer in elkaar gezet heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Ter informatie nog, heb de boel begin december 2003 in elkaar gezet en nooit meer aangeraakt dus heeft altijd goed gewerkt.

Wel kwam ik er net achter dat het hier vannacht een klein beetje geonweerd heeft (ver wek) maar onze aardlek is niet gesprongen dus ik denk niet dat dat de oorzaak is geweest.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Daar hoeft je aardlek ook niet voor te zijn gesprongen...

Ik snap niet waarom die "hardware boer" zijn conclusie trekt dat die CPU de oorzaak is.. want wat kan een PC zonder CPU?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Sluuut schreef op 28 april 2004 @ 16:09:
Daar hoeft je aardlek ook niet voor te zijn gesprongen...

Ik snap niet waarom die "hardware boer" zijn conclusie trekt dat die CPU de oorzaak is.. want wat kan een PC zonder CPU?
Misschien dat ie er een andere heeft ingedrukt en deze wel werkte? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van wat ik van die gast die opnam toen ik belde (zijn collega) begreep was dat als het stekkertjes van de koeling eruit was de boel wel werkte (maar de cpu dus niet gekoeld was) wel werkte.

Ik wacht ut af, they better call back by 6 :/

Dank voor de replies

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

waarschijnlijk loopt de fan van je cooler te langzaam en gaat er een optie van je bios aan die waarschuwt als je fan te langzaam draait. echter omdat er steeds meer mensen watercooling hebben en dus geen fan meer op die aansluiting zetten zit er weer iets anders op dat meet of er uberhoubt wel een fan op zit. het enige wat ik zo kan bedenken is een andere cooler of de fan op een andere aansluiting zetten ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ok upd8, ben bij de hardware boer geweest en hij had zoiets nog nooit meegemaakt.

Om een eerder misverstand even recht te zetten, het ging niet om het cooling's stekkertje.

Het gaat hier om het feit dat als je de beide cooler klemmetjes loshaalt de boel wel draait maar als je de koeler klem zet op de processor het zootje er mee nokt.

Hardwareboer heeft nog wat gepield en spanningen gemeten omdat misschien door de kleine buiging in het moederbord er iets met de spanning (te hoog / laag) gebeurd of dat er ergens kortsluiting wordt gemaakt maar dat was het ook niet.

Met de kewler eraf te halen en het proberen na te bootsen door er beetje op te drukken maakte ook niks uit (toen bleef ie ut doen).

Morgenochtend :( gaat ie nog even proberen om er een andere processor erin te zetten, kleine kans dat het daar aan ligt (hoop ut iig niet $$$)

Maar al met al blijft het erg vreemd; koeler klemmetjes los = no problem, vast = doet nix (alleen mobo led brand dan)

:(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

dan is het simpel dit is een productie fout van asus. dit heeft de P4P800 serie ook
de soldeer punten onder de mounting plate van de P4 cooler worden dan te zwaar in ge drukt en maken contact met elkaar en dat resulteert in een kortsluiting ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
December 2003? Dat lijkt me dan toch een garantie geval???

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Shunt, nu je ut zecht

P4P800S

Kan best zijn dat ik die heb en niet P4800S
(was uit m'n hoofd)

Dus dat zou een hoop uit kunnen leggen.

Neemt niet weg dat ut vreemd blijft dat het opeens niet meer werkt. Als het nou zo was dat ik de kast uit m'n klauwen had laten donderen was ut misschien wat anders geweest maar dit was echt van het een op het ander, ecth vaag.

Maaruh, mooi kut, er is geen workaround voor? Want diverse leveranciers van die hardware boer hebben utzelfde type niet in voorraad wat dus betekent dat op z'n vroegst pas woensdag een nieuwe moederbord is voor me.

Er werd me verteld dat aangezien ik win2k pro draai hetzelfde type moederbord erin moet omdat windows 2000 anders niet meer op kan starten, niet normaal iig dus dat is ook geen opties.

Zijn er leveranciers / websites die same day delivery hebben oid? Of dat ik b.v. vanavond nog bestel en morgen tegen eind v/d middag oid een nieuwe in huis heb?
En als ut binnen noord-holland is haal ik um desnoods op. Woon namelijk vlak onder Den Helder dus vandaar binnen noord-holland.

Als jullie sites/ shops weten die eventueel / mogelijk next-day delivery hebben, lemme know!

Nogmaals dank!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:23:
Er werd me verteld dat aangezien ik win2k pro draai hetzelfde type moederbord erin moet omdat windows 2000 anders niet meer op kan starten, niet normaal iig dus dat is ook geen opties.
Onzin, enige waar je voor op moet letten is single of multi CPU wat nog wel eens niet compatible wil zijn zoals ik heb ervaren :)

Tenzij je natuurlijk een onboard RAID controller gebruikt, maargoed, dat is waarschijnlijk niet het geval hier.

Overigens vermoed ik ook sterk dat het of die productiefout is, in welk geval je een andere koeler kan proberen, maar waar je beter garantie voor kan claimen, of je CPU begint brak te raken. Dat laatste geval is niet geheel onwaarschijnlijk maargoed, dat merk je morgen vanzelf :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat win 2k / xp niet wil opstarten na een mobo wissel komt doordat hij over zijn nek gaat door de ide driver. als je er een mobo in hangt met dezelfde southbridge heb je hier naar mijn weten geen last van. de i848p wordt door sommige fabrikanten met de ich4 southbridge gecombineerd en door anderen met de ich5. de p4p800s maakt gebruik van de ich5, dus kun je er theoretisch elk mobo in schroeven met de zeer gangbare ich5 southbridge.

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog:
Andere koeler is geprobeerd, no luck.
CPU lijkt me ook niet brak, is op zelfde moment als mobo gekocht (nov. 2003)

smvs
Hmm ok, way to technical voor me, heb je suggesties voor moederborden die vrij recent zijn en hoogstwaarschijnlijk in voorraad zijn bij de gemiddelde leverancier?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:21:
FragFrog:
Andere koeler is geprobeerd, no luck.
CPU lijkt me ook niet brak, is op zelfde moment als mobo gekocht (nov. 2003)

smvs
Hmm ok, way to technical voor me, heb je suggesties voor moederborden die vrij recent zijn en hoogstwaarschijnlijk in voorraad zijn bij de gemiddelde leverancier?
nou elk moederbord met i865 / i875 chipset heeft naar mijn weten de ich5 southbridge. bijvoorbeeld asus p4p / p4c 800, gigabyte ipe1000 / ik 1100 etc.
Pagina: 1