XFS repareren

Pagina: 1
Acties:

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoi allemaal

Ik heb hier een debian-server staan met 2 HD's erin, nu is hdb volgens mij aan het doodgaan, want debian geeft allemaal errors dat de superblocks kapot zijn. Ik wil nog wel de data die erop staat veiligstellen.

Ik heb de search en google al geprobeerd. Hiermee heb ik xfs_repair gevonden, deze kon het probleem niet oplossen, omdat hij geen goede alternatieve superblock kon vinden. Later kwam ik nog xfsdump/xfsrestore tegen maar ik snap de werking van die programmatje niet, de man-page kom ik ook niet uit. Ik moet een label opgeven, maar weet niet wat ik daarvoor moet invullen.

Weet iemand hoe xfsdump werkt of een andere methode die ook werkt?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 11:52
Misschien kun je hier wat mee? :)

xfsdump is volgensmij alleen geschikt als je een back-up wilt maken, en xfsrestore als je die back-up wilt terugzetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Z-Dragon op 29-04-2004 11:28 ]

^ Wat hij zegt.

• Berik
xfs_repair heb ik al geprobeerd, maar die werkte niet, omdat de superblock kapot is en de alternative dus ook kapot is.
ik had ik een ander topic wel gelezen dat iemand hetzelfde probleem had en dis met xfsdump/xfsrestore had opgelost.
ik weet dat xfsdump voor backups is, als ik dan zo'n backup heb, kan ik die partitie veilig formateren, de backup terugzetten en meteen alles overkopieren naar een andere schijf.

• Berik
heeft mss iemand een oplossing voor mijn probleem, want ik wil die data wel erg graag terug

Verwijderd

en xfs_repair (wat z-dragon ook al zei) kan je niks mee?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 15:23 ]

Verwijderd

Je kan iig een backup maken met dd, en dan gaan experimenteren.
Pagina: 1