Toon posts:

MSI K8T NEO FIS2R en SATA WD2500JD-harde schijf niet herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweaker,

ik heb een probleem met nieuw systeem. Heb net alles nieuw maar het volgende is het probleem. Ik heb MSI K8T NEO FIS2R moederbord en Western Digital 250 GB (SATA). Als ik opstart wordt harde schijf niet herkent. Ook als ik in bios ipv SATA raid zet. Bij opstarten komt het volgende in scherm: No divice is found, BIOS is not installed.

Als ik met XP cdrom tijdens opstarten via cdrom op F6 druk kan ik met E sata en raid drivers toevoegen. Dit heb ik gedaan met diskettes die ik bij moederbord heb gekregen, maar geeft aan is ik wil installeren van XP --> geen harde schijf.

In SATA RAID BIOS kan ik komen door op TAB te drukken maar kan hier niet veranderen. Hier staat: Serial_CH0 met NO DRIVE en Serial_CH1 Master bij MODE: staat SATA en Size: 0.00 en STATUS: Hdd.

Als ik XP wil installeren geeft hij ook steeds aan comp. bevat geen hardeschijf of deze werkt niet enz.

Weet iemand wat of heeft hetzelfde gehad? Help me out please!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Bij dit MSI moederboard moet je je Sata drivers op diskette zetten als je xp wilt installeren, anders werkt het niet. Dan gaat hij je controller vinden en vervolgens je harde schijf. Diskette is inderdaad niet meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Snijkoek schreef op 28 april 2004 @ 15:53:
Bij dit MSI moederboard moet je je Sata drivers op diskette zetten als je xp wilt installeren, anders werkt het niet. Dan gaat hij je controller vinden en vervolgens je harde schijf. Diskette is inderdaad niet meegeleverd.
Nou diskette is bij mij wel meegeleverd, alleen zoals ik al zei pakt hij nog steeds mijn hardeschijf niet.

Verwijderd

Snijkoek schreef op 28 april 2004 @ 15:53:
Bij mij zaten er ook 2 diskettes bij: 1 promise en 1 via

Welke heb jij gebruikt? heb je ze allebij al geprobeerd?
Mischien heb je je sata kabel op de via gepropt en daarna de promise geinstalleerd? of andersom.. :9 als ik het goed heb, dan zaten de Promise het dichtst bij je on-switch en hdd-led aansluitingen. B)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:04 ]

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde moederbord, en een SeaGate Barricuda 120gig S-ata aanhangen...werkt gewoon goed hoor...je moet gewoon beetje uitproberen in de bios met de S-ata en P-ata instellingen.

Edit : Promise raid en andere diskettes zijn bij mij ook meegeleverd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:01:
[...]

Bij mij zaten er ook 2 diskettes bij: 1 promise en 1 via

Welke heb jij gebruikt? heb je ze allebij al geprobeerd?
Mischien heb je je sata kabel op de via gepropt en daarna de promise geinstalleerd? of andersom.. :9 als ik het goed heb, dan zaten de Promise het dichtst bij je on-switch en hdd-led aansluitingen. B)
ehhh.... ik heb ze idd allebij alle twee de diskettes al geinstalleerd, maar dit mocht niet baten. Over het technische verhaal, dit is een vriendje van me die dit voor me gedaan heeft. Ik heb gewoon SATA kabel in hardeschijf en op een SATa aansluiting (dat oranje ding) in mijn moederbord gedaan. Ik mag aannemen dat ik het zo goed gedaan heb toch?

By the way: Hoe weet je of de harde schijf niet kapot is? Hij wordt wel warm enzovoort. Normaal kan ik naar de winkel gaan om er naar te laten kijken, maaarre de mijne is via internet uit Duitsland gekomen. Beetje lastig zul je begrijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:16 ]

Verwijderd

K heb dat zelfde probleem gehad. belde toen met de leverancier. die zei dat er een bug in de BIOS zat die de FAT vernaggelde. Oplossing BIOS flashen, harddisk formatteren (ja, je bent idd alle data kwijt) en nieuw OS erop.

Nu werkt bij mij alles weer. succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:31:
K heb dat zelfde probleem gehad. belde toen met de leverancier. die zei dat er een bug in de BIOS zat die de FAT vernaggelde. Oplossing BIOS flashen, harddisk formatteren (ja, je bent idd alle data kwijt) en nieuw OS erop.

Nu werkt bij mij alles weer. succes
Nou alle data kwijt? Hij is net nieuw en er staat niets op omdat het moederbord hem niet pakt. Dat BIOS flashen gewoon met windows 98 cdrom mag ik aannemen en ff nieuwe BIOS erop zeteen via diskette of kan dit ook met USB key?

Verwijderd

Hieronder een link met de laatste BIOS.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=496&kind=1

In het zip-bestandje staat het bestand howtoflash.doc, goed lezen en stappen volgen

Echter ik begrijp nu uit jouw verhaal dat je de harddisk nog nooit hebt gebruikt. Bij mij gebeurde het pas na een week of 4 met een draaiend systeem, dussss...

Wordt je disk wel herkend in de Bios?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:56:
Hieronder een link met de laatste BIOS.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=496&kind=1

In het zip-bestandje staat het bestand howtoflash.doc, goed lezen en stappen volgen

Echter ik begrijp nu uit jouw verhaal dat je de harddisk nog nooit hebt gebruikt. Bij mij gebeurde het pas na een week of 4 met een draaiend systeem, dussss...

Wordt je disk wel herkend in de Bios?
Nee wordt niet herkent. Ik zit alleen achter iemands anders pc en deze pc kan niet downloaden = geblokkeerd. Kan bios verhaal trouwens wel via USBkey gedaan worden of moet het via diskette?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 17:02 ]

Verwijderd

Dan zal windoos m zeker niet herkennen.

Als je 100% zeker weet dat je disk goed is aangesloten, kan je nog bios flashen.
k weet niet of je iemand kent waat je sata schijf ff kan testen? Kan je iig dit uitsluiten.

Als je disk kapot blijkt te zijn en je wilt m niet naar duitsland sturen kan je ook nog direct WD benaderen.

http://websupport.wdc.com....asp?custtype=end&lang=en

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat kan een klein ding grote gevolgen hebben! Had 2 jumpertjes verkeerd, van harddisk en CD-combo. Nou opgelost dan. Een ieder bedankt voor de genomen moeite en nu weer :Z

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 02:43 ]

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:36
Wat is dan nu de beste manier om vanuit een nieuw systeem Windows XP Pro te installeren?

wil ook dit moederbord kopen met een Seagata Barracuda 7200.8 sata hd, floppy's worden nu wel of niet meegeleverd en kan dit met een usb stick? Wil namelijk geen geld uitgeven aan een floppydrive en usbstick heb ik al.. Werkt het ook gewoon zonder extra drivers als ik in het bios de raidfunctie uitzet?

[ Voor 3% gewijzigd door Mijulio op 07-12-2004 16:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" :) Daarin staat onder meer hoe je de juiste drivers kunt toevoegen aan een kopie van de Windows Setup CD B)

Voor de rest is dit offtopic gaan in een ouwe koe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.