Welk goedkoop mobo is geschikt voor undervoltage?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Voor m'n tweede pc ben ik op zoek naar een goedkoop tweedehands mobo'tje. Het enige wat ie moet kunnen is namelijk dit:

-moet gewoon werken (geen defect) met een XP1700
-moet temperatuursensors op zitten
-ik moet de vcore lager kunnen instellen
-en sd- en ddrbanken samen zou fijn zijn

Ik vraag dit omdat ik met de twee moederborden die ik heb niet het voltage omlaag kan krijgen. Met m'n Asus a7a kan ik 'm alleen maar hoger instellen, en op m'n Jetway k266 kan ik helemaal niks instellen en er zitten niet eens sensors op. Ik wil de cpu graag wat minder heet en stiller, en wil niet dat ie gaat smoren in m'n desktop :). Daarom wil ik graag proberen de vcore omlaag te doen.

Weet er iemand wat merken of bepaalde moederborden of chipsets die hieraan wel of juist niet voldoen zodat ik daar een beetje op letten op de tweedehandssites?

[ Voor 12% gewijzigd door Digital-DNA op 28-04-2004 15:44 ]

www.nintendocasemods.com

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat je beter hier terecht kan: http://www.tweakers.net/aanbod

En daarnaast staat het topic volgens mij ook niet juist bij Die Hard overclocking

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Neem geen asrock k7s8x(e+), die booten niet ondergeklokt, en je kunt al helemaal niet je voltage lager zetten (of je moet briges cutten)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23
Dan kom je toch meer richting een VIA KT400 moederbord
maar sdram en ddr ram is niet samen te combineren de ECS K7S5A bezit nog wel SDRAM en DDR maar je kan er weinig mee voorderest.
mijn advies koop 2ehands A7V8X-X moederbordje

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01

Exigence

dnkroz

Zoek het goedkoopste nForce2 bord die je kunt vinden. Daar heb je vaak al tot 1,4v (bij de DFI Infinity kun je in het BIOS zelfs tot 1,1 Vcore instellen) en dan kun je met 8RDAvcore (werkt op alle nForce2 borden) in Windows je Vcore tot 1,1v instellen. Bij de DFI Infinity heeft dat dus geen nut, maar bij elk ander nForce2 bordje wel :)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

kijk op deze pagina : http://www.silentpcreview.com/article69-page1.html (even scrollen naar beneden.)

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Shuttle AN35N-Ultra, nforce 2 bordje met dual-channel 45 euro....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Digital-DNA schreef op 28 april 2004 @ 15:42:
-en sd- en ddrbanken samen zou fijn zijn
Dat kan nooit. Je mobo kan wel beide ondersteunen, maar dan is het óf conventioneel SDRAM óf DDR SDRAM erin :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:24
Asrock K7VT2 en ECS K7S5A ondersteunen beiden of SDRAM ( 168 pins ) of DDR ( 184 pins ) maybe kun je hiero wat mee ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik weet dat ddr en sd niet tegelijk werken. Ik heb voor m'n hoofdpc namelijk ook een net nieuw moederbord (chaintech 7njs ultra) en daar past alleen maar ddr in. Ik heb nu maar 1 reep 266-ddr in huis en voor de rest heb ik nog wel een heleboel sd-ram in huis. De ddr wil ik dus eerst in m'n hoofdpc stoppen en later in m'n tweede pc als ik voor m'n hoofdpc weer 400mhz cas2-geheugen heb gekocht. sd- en ddr-banken wil ik dus graag vanwege de dynamiek van het upgraden :)

Anyway denk ik dat ik er maar even mee wacht totdat ik weer cash heb voor extra geheugen en een nieuw mobo tegelijk. Een nforce2-bord lijkt me idd wel een goed plan, dan kost ie maar 2 tientjes meer dan een asrock of jetway maar dan kan ik er tenminste wat mee :)

bedankt fur den tips

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1