Toon posts:

[video editing] Dazzle 150 of Studio deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de opnames van mijn analoge camera digitaal op mijn computer zetten om ze vervolgens te bewerken met Adobe Premiere. Nu heb ik even rondgekeken op de website van Pinnacle en daar heb ik de keuze uit een aantal apparaten. De Studio AV/DV Deluxe of de Digital Video Creator Dazzle 150, die met USB 2.0 werkt. Deze heb ik beide onder de 200 euro gezien, duurder moet het ook niet worden.

Of heeft iemand een betere oplossing? Mischien een ander merk dat ook goed is?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ikzelf deed dat ooit met een simpele ALDI TV capturekaart (met BT878 chipset) waarop ik de camera via een SVHS kabel had aangesloten.... Prima kwaliteit!!!!
Capturen deed ik met Virtualdub met de HUFFYUV codec... Daar heb je dan wel een behoorlijk grote harddisk en (redelijk) snelle processor voor nodig. Maar dan heb je je video wel als AVI formaat (beter te editen met Premiere) i.p.v. MPEG2 (moeilijk te editen) wat die Dazzle (USB) dingen doen!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-12 21:38
Hier heb ik ook laats research naar gedaan op internet. Veel reviews op internet gelezen. Daar kwam zo een beetje uit dan Canopus wel een van de beste merken is. Ik zocht wel specifiek naar analoog signaal naar Firewire. Je zou deze kunnen overwegen wel een stuk duurder...

Canopus ADVC-50: € 250,-
Canopus ADVC-55: € ?
Canopus ADVC-100: € 290,-

De 50 is een kastje dan je zo wel los kan gebruiken als in een PCI slot kan doen. De 55 en de 100 zijn helemaal losstaande units.

Er is ook nog de Terratec Cameo Convert: 265,-
Review op Hardware.info

Klik op de product naam voor een link naar de fabrikant

Veel succes met je keuze.

EDIT
Links wat netter

[ Voor 34% gewijzigd door Cyzor op 28-04-2004 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Haggard: ik zie dat niet zo zitten met een TV capture kaartje, heb dingen geleven over kwaliteits verlies e.d. en bovendien kan ik het dan ook niet terugzetten naar een VHS...

Cyzor, mooie apparaatjes, maar wel prijzig voor een arme student als ik ;) Maar aan de andere kant: dan heb je ook wat. Die zijn ook beter dan bijv. de moviebox van Pinnacle?

Heeft er trouwens iemand ervaring met deze van pinnacle?

• haggard
  • Niet online
ik zie dat niet zo zitten met een TV capture kaartje, heb dingen geleven over kwaliteits verlies e.d. en bovendien kan ik het dan ook niet terugzetten naar een VHS...
Hmmmm, weet niet waar je dat gelezen hebt, maar ik krijgt toch ECHT wel een perfecte digitale kopie op mijn PCtje als ik ze met mijn simpel kaartje capture!!!
Niet te onderscheiden van het origineel!!! Mjah, je moet natuurlijk geen flut ELRO SVHS kabeltje van 5 meter lengte gebruiken...
Misschien bedoel je de capture problemen in NT/2000/XP?!? Dus dat je zogenaamd niet Full-Frame-Size kan capturen?!? Gewoon de btwincap drivers (http://btwincap.sourceforge.net) installeren en je kan prima full-size (720x576) capturen!!! Let wel.... Dit is dus DVD formaat, he?!!!!!!
Terugzetten naar VHS doe ik simpel door gebruik te maken van de TV-out van mijn videokaart en dan overscan (dus geen raw-banden) m.b.v. TVCC 2000 (http://tvtool.info/) te activeren.... Zelfs het interlaced video wordt weer netjes teruggezet op tape (dus geen flikkering o.i.d. bij snelle pans van de camera)...
Maar het allermooiste is gewoon om je bewerkte video op DVD te branden.... superkwaliteit die niet zo snel slijt als een videoband... maar dat laat ik aan jezelf over...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gelezen in de faq van dit forum :)
Voor het wat serieuzere capturewerk zijn deze kaarten vaak geen goede optie. Met name slomere computers hebben moeite om de constante datastroom te encoden (processor niet snel genoeg), en daarnaast voer je een volledig ongecomprimeerde datastroom over je PCI bus, soms kan de computer dit niet aan (te hoge PCI bus latency, of simpelweg een moederbord of PCI controller die de data stream niet aankan) of geeft het problemen bij het schrijven naar (met name) IDE harde schijven (PCI/IDE interference/latency), met als resultaat lost frames, oftewel, de video wordt niet perfect opgenomen. Daarnaast geven softwarematige codecs vaak niet de beste kwaliteit, hardwarematige codecs kunnen simpelweg betere kwaliteit leveren. Let wel, dit betekent niet dat recorden met een simpel TV kaartje onmogelijk is, integendeel, het betekent slechts dat je voor het serieuze capture werk kunt overwegen om een wat duurdere hardware-capture-kaart kan overwegen.
Maar als ik jouw berichtje zo lees, en bedenk dat ik een goed systeem heb, dan heb ik er wel vertrouwen in. Bovendien is het ook nog de goedkoopste oplossing. Ik zal eens opzoek gaan naar zoń zelfde kaartje als jij hebt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb de Pinnacle MovieBox DV. Die kan digitaal en analoog. Is extern maar vind um erg prettig moet ik zeggen. Ding hangt met FW aan PC (is ook USB versie) en XP en alle software zien um gewoon als digitale cam. Zodat alles mooi werkt ookal is je bron analoog en hangt ie op de moviebox.

Is denk ik wel iets duurder. Maar zocht iets wat digitaal en analoog kon, geen zin om later weer te klooien.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:01 ]

Verwijderd

Oeps, perongeluk de quote knop gepakt ipv de edit. Nu staan er twee nutteloze berichten :X

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:02 ]

• haggard
  • Niet online
Om even het één en ander aan te vullen op mijn verhaal...

Ikzelf heb een P4 3Ghz, met een paar standaard 7200rpm schijven... dus nog niet eens 8mb cache ofzo... en toch kan ik prima capturen zonder frames "kwijt" te raken... Zoals in de FAQ vermeld staat KAN het problemen opleveren als je niet weet waar je mee bezig bent!!!
Je moet het volgende altijd in de gaten houden als je video gaat capturen...

- koppel je netwerkkaart los...
- stop alle TSR programma's (virusscanners/firewalls/popupkillers/etc.).
- capture altijd naar een harddisk die óf gedeframenteerd óf het liefst zelfs geformatteerd is...
- capture altijd met virtualdub (je zou zeggen dat dat persoonlijke voorkeur is, maar dat is dus niet zo.... virtualdub is HET capture programma bij uitstek!!!)
- capture altijd met de huffyuv codec... (huffyuv is een NIET LOSSLESS codec... dus wat je erin stopt komt er ook precies zo weer uit (geen compression artifacts)... enig nadeel : het VREET ruimte, maar met een 120GB harddisk kom je ECHT heel ver).
- gebruikt NTFS filesysteem (i.v.m. 4GB filsize limiet)

In principe hoef je nog niet eens op 720x576 te capturen, want dat is MEGA overkill... een standaard PAL scherm bestaat "eigenlijk" maar uit 352x576 framesize... Daarin zit een compleet "frame" en dus ook de beide "fields" in de complete breedte... Later kan je met allerlei software dit omzetten naar whatever formaat je maar wilt.... Persoonlijk zet ik alles om naar SVCD formaat omdat er dan lekker veel data op een (ISO) DVD past (ik geloof iets van 6uur video in DVD kwaliteit).... Maar hiervoor moet je dan wel een DVD speler hebben die hier probleemloos mee overweg kan...

Mocht me nog iets te binnen schieten, dan laat ik het je wel even weten.... dit topic is in ieder geval gebookmarked...

[ Voor 6% gewijzigd door haggard op 29-04-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reactie, daar heb ik wat aan :) het enige probleem is mijn schijfruimte, die is nu nog maar 40 gig, maar ik was toch al van plan om er een 120 gb bij te hangen. Zodra ik thuis ben zal ik eens wat rondsnuffelen in de pricewatch enzo.
Pagina: 1