Om even het één en ander aan te vullen op mijn verhaal...
Ikzelf heb een P4 3Ghz, met een paar standaard 7200rpm schijven... dus nog niet eens 8mb cache ofzo... en toch kan ik prima capturen zonder frames "kwijt" te raken... Zoals in de FAQ vermeld staat KAN het problemen opleveren als je niet weet waar je mee bezig bent!!!
Je moet het volgende altijd in de gaten houden als je video gaat capturen...
- koppel je netwerkkaart los...
- stop alle TSR programma's (virusscanners/firewalls/popupkillers/etc.).
- capture altijd naar een harddisk die óf gedeframenteerd óf het liefst zelfs geformatteerd is...
- capture altijd met virtualdub (je zou zeggen dat dat persoonlijke voorkeur is, maar dat is dus niet zo.... virtualdub is HET capture programma bij uitstek!!!)
- capture altijd met de huffyuv codec... (huffyuv is een NIET LOSSLESS codec... dus wat je erin stopt komt er ook precies zo weer uit (geen compression artifacts)... enig nadeel : het VREET ruimte, maar met een 120GB harddisk kom je ECHT heel ver).
- gebruikt NTFS filesysteem (i.v.m. 4GB filsize limiet)
In principe hoef je nog niet eens op 720x576 te capturen, want dat is MEGA overkill... een standaard PAL scherm bestaat "eigenlijk" maar uit 352x576 framesize... Daarin zit een compleet "frame" en dus ook de beide "fields" in de complete breedte... Later kan je met allerlei software dit omzetten naar whatever formaat je maar wilt.... Persoonlijk zet ik alles om naar SVCD formaat omdat er dan lekker veel data op een (ISO) DVD past (ik geloof iets van 6uur video in DVD kwaliteit).... Maar hiervoor moet je dan wel een DVD speler hebben die hier probleemloos mee overweg kan...
Mocht me nog iets te binnen schieten, dan laat ik het je wel even weten.... dit topic is in ieder geval gebookmarked...
[
Voor 6% gewijzigd door
haggard op 29-04-2004 16:20
]
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!