Verwijderd

Topicstarter
Is er hier iemand die ervaring heeft met het gebruikt van een scope op zijn camera?

op www.ckcpower.com staan enkele van deze scopes en ook http://www.phoenixcorp.co...mm_black_rubber_spot.html

Als ik het zo even bekijk lijkt het me een stuk voordeliger om zo'n scope te nemen ipv een telelens of converter.

Kan iemand informatie geven over kwaliteit en dergelijken of mij doorverwijzen naar een site of winkel waar ze er verstand van hebben?

Verwijderd

Ziet er leuk uit... ik hou het hier ff in de gaten... ik heb er nog geen ervaring mee namelijk

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Vertel eens, hoe wil je dat doen :z

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
FireArrow, bekijk de eerste pagina.. :P

Maar het lijkt me niet echt top, zo'n scope, erg lang en ik weet niet zo goed hoe de kwaliteit is. :P

|>

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
Oei tnx.. overheen gekeken.
Zoals ik het nu zie lijkt het mijn geen geschikt idee om zo'n scope te kopen.
Dit glas kan namelijk altijd enige kleine afwijkingen hebben in licht etc.
Er zit op deze manier ook geen diafragma op je telescoop, en je lichtopbrengst zal daardoor te weinig zijn ben ik bang voor, en dan ben je gebonden aan lange sluitertijden, wat niet altijd handig is :/

Een lens (van sigma bijv.) is gewoon goed degelijk gemaakt met als doel natuurlijk fotografie :p ik raad je daarom ook aan een telelens te kopen ipv een scope.
Ik heb zelf de 70-300 APO macro van sigma. Die heeft nog een redelijke prijs als tele/macro lens ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies.

Ik heb er natuurlijk niet veel verstand van maar de foto's die op de site van ckcpower staan zien er wel redelijk uit. En dat zijn niet alleen foto's op zonnige dagen. Ik wil dit gaan gebruiken voor mijn stage in Kameroen dus ik verwacht toch hoofdzakelijk zonnig weer te hebben tijdens het fotograferen :)

Ik moet zowiezo een statief gaan gebruiken dus waarom dan niet meteen met zo'n scope (ik kick echt op zoom :))

Echt niemand met ervaring????

• STW
  • Laatst online: 07-02 19:25

STW

Moridin

Een camera achter een spotting scope zetten is best te doen. Hier geldt hetzelfde als voor lenzen, er zijn goede en er zijn slechte.
Zelf heb ik een tijdje terug een Leica APO scope gebruikt met een 77mm Lens.
Het probleem zit hem in het bevestigen van de camera erachter, er zijn vaak officiele adapters voor te kopen, maar deze zijn nogal er prijzig, voor de leica was dat rond de 500 euro minimaal, als ik me dat goed herrinner kan ook nog duurder zijn geweest :(
Daarnaast hebben we zelf ook nog wel gekuntseld om een digitale CCD chip erachter te hangen om foto's van de maan en saturnus te maken. Op het moment dat je de brandpunts afstanden goed hebt komen er zeer acceptabele foto's uit.
Maar je moet niet vergeten dat je bij de meeste scopes het laaste oculair moet verwijderen om daar de adapter op te schroeven, dus je zal een aanzienlijke vergroting gaan missen.
Maar wij hebben er erg leuke foto's mee gemaakt op een goede kwaliteit.

It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.

Verwijderd

ik heb een spotting scope van Bushnell (www.bushnell.com, spotting scopes, de natureview)
daarbij zit standaard een camera adapter, het enige wat je dan nog nodig hebt is een T-ring voor het merk camera dat je hebt
Ik heb een Canon EOS 300d die ik kan bevestigen aan deze spotting scope
De kwaliteit is redelijk, je hebt wel een statief nodig, aangezien je op een max. zoom van iets van 4000mm uit komt
Kwaliteit van de foto's is niet hetzelfde als die van foto's gemaakt met een normale lens, maar je kunt op deze manier wel foto's maken van onderwerpen waar je met een 300mm lens niet dicht genoeg bij kunt komen

De spotting scope en t-ring heb ik in Amerika gekocht, samen iets van 130usd, dus voor relatief weinig geld wel veel zoom

In mei ga ik op vakantie naar Alaska en ik verwacht de spotting scope tijdens mijn vakantie in mei volop te gebruiken. Niet alleen in combinatie met de camera maar zeker ook als super verrekijker

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waar ze hier in nederland die scopes en vooral die adapters verkopen? Heeft elke fotozaak dat?

• STW
  • Laatst online: 07-02 19:25

STW

Moridin

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 15:52:
Heeft iemand enig idee waar ze hier in nederland die scopes en vooral die adapters verkopen? Heeft elke fotozaak dat?
De zaken die de scopes zelf verkopen hebben de adapters meestal ook wel in de prijslijst staan.
Daarnaast kun je een rondkijken bij http://www.geengeld.nl/ die heeft veel. En ze hebben ook een redelijke collectie aan scopes.

It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 11:20:
ik heb een spotting scope van Bushnell (www.bushnell.com, spotting scopes, de natureview)
daarbij zit standaard een camera adapter, het enige wat je dan nog nodig hebt is een T-ring voor het merk camera dat je hebt
Ik heb een Canon EOS 300d die ik kan bevestigen aan deze spotting scope
De kwaliteit is redelijk, je hebt wel een statief nodig, aangezien je op een max. zoom van iets van 4000mm uit komt
Kwaliteit van de foto's is niet hetzelfde als die van foto's gemaakt met een normale lens, maar je kunt op deze manier wel foto's maken van onderwerpen waar je met een 300mm lens niet dicht genoeg bij kunt komen

De spotting scope en t-ring heb ik in Amerika gekocht, samen iets van 130usd, dus voor relatief weinig geld wel veel zoom

In mei ga ik op vakantie naar Alaska en ik verwacht de spotting scope tijdens mijn vakantie in mei volop te gebruiken. Niet alleen in combinatie met de camera maar zeker ook als super verrekijker
Klinkt erg cool, heb je wat fullsize voorbeelden van de kwaliteit ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:08:
[...]

Klinkt erg cool, heb je wat fullsize voorbeelden van de kwaliteit ?
ik zit op dit moment in het buitenland, heb hier de apparatuur niet bij me en ook geen voorbeelden op mijn laptop staan. Als ik binnenkort weer in Nederland ben zal ik er een paar posten
Pagina: 1