Ik heb een systeem met Raid-5 met 6x 200gb schijven.
Het systeem bestaat uit:
2x 1000MHz P3 CPU's (Dual sys dus)
2GB Ram
Tyan Tiger Mobo
7 HDD's (6 WD 200GB met 8MB Cache 7200rpm, en 1 HDD 40GB 7200rpm Root schijf)
De 6 HDD's hangen dus in Raid5.
NEC3500+ (Vervangen voor die HP
)
Software:
Windows Server 2003 - Data-Center.
Virusscanner: Norton AV 9.0 Corp. Editie.
Gebruik:
Opslag voor data.
Weet iemand ongeveer hoelang het duurt om de Raid5 te rebuilden?
Ik ga er dan vanuit dat de Raid5 volume tot 1TB gevuld is.
Heb geen probleem ofzo, maar wilde weten of iemand ooit een Raid5 volume heeft gerebuild met een grote Raid5 volume.
Hier wat beeld materiaal:
Film

Het antwoord:
Vorige week is er bij mij 1 HDD uitgevallen. Het systeem draaide gewoon stabiel door zoals het hoort. Ik heb de HDD vervangen door dezelfde serie HDD. Systeem reboot en rebuilden maar.
Ik heb de HDD om 22:00 vervangen en 's ochtend om +/-08:00 was hij klaar met rebuilden van 1 TB opslag. Deze array stond ook met 0,9 TB vol. Toen hij aan het rebuilden was, kon ik het systeem gewoon nog goed belasten met data kopieeeren. Hij had er geen problemen mee. Natuurlijk scheelt dit voor het rebuilden. Maar het systeem draait nu weer. Heerlijk
Het systeem bestaat uit:
2x 1000MHz P3 CPU's (Dual sys dus)
2GB Ram
Tyan Tiger Mobo
7 HDD's (6 WD 200GB met 8MB Cache 7200rpm, en 1 HDD 40GB 7200rpm Root schijf)
De 6 HDD's hangen dus in Raid5.
NEC3500+ (Vervangen voor die HP
Software:
Windows Server 2003 - Data-Center.
Virusscanner: Norton AV 9.0 Corp. Editie.
Gebruik:
Opslag voor data.
Weet iemand ongeveer hoelang het duurt om de Raid5 te rebuilden?
Ik ga er dan vanuit dat de Raid5 volume tot 1TB gevuld is.
Heb geen probleem ofzo, maar wilde weten of iemand ooit een Raid5 volume heeft gerebuild met een grote Raid5 volume.
Hier wat beeld materiaal:
Film

Het antwoord:
Vorige week is er bij mij 1 HDD uitgevallen. Het systeem draaide gewoon stabiel door zoals het hoort. Ik heb de HDD vervangen door dezelfde serie HDD. Systeem reboot en rebuilden maar.
Ik heb de HDD om 22:00 vervangen en 's ochtend om +/-08:00 was hij klaar met rebuilden van 1 TB opslag. Deze array stond ook met 0,9 TB vol. Toen hij aan het rebuilden was, kon ik het systeem gewoon nog goed belasten met data kopieeeren. Hij had er geen problemen mee. Natuurlijk scheelt dit voor het rebuilden. Maar het systeem draait nu weer. Heerlijk
[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 23:58 . Reden: Foto's Toegevoegt ]