Read/Write rechten voor database bij XS4all hosting *

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik bouw een site die gebruik maakt van ASP en een Access databaseje, vrij simpel (forumpje). Hiervoor zijn natuurlijk wel write rechten nodig, je moet natuurlijk berichten kunnen posten. De site wordt gehost bij XS4all (Advanced Windows Hosting).

Nu heb ik de vraag belegd bij de helpdesk, maar die antwoordt het volgende (na twee weken wachten):
"De /_private map voor de database is altijd alleen maar read-only. Wanneer je een mapje wil met read+write rechten, zal windows beheer een ander mapje voor je aanmaken. Ik moet u wel informeren over de gevaren hiervan. Iedereen kan deze database dan benaderen en downloaden."

Nu heb ik ze weer gemaild, bellen lukt niet, met de mededeling dat het toch niet zo vreemd is dat mensen ook write rechten op een database wensen? En dat zo'n mapje wel wenselijk is.

Ik weet dat dit iets is wat ik met XS4all moet overleggen, wat ik ook doe. Maar zijn er hier mensen die ook ooit eens een read/write database bij XS4all hebben gewild en hoe zij dat hebben opgelost? Ik vind het een rare gang van zaken namelijk, overige providers bieden wel gewoon vaak een /database map aan (waar de database niet zomaar gedownload kan worden).

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
hmm, je moet je db gewoon in een map buiten de webroot plaatsen... dan kan niemand erbij vanaf het web... op die map kun je dan je iwam / iusr schrijfrechten geven...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik kan toch niet zelf IUSR rechten op een map op de server toekennen? Ik kan er alleen maar bij via FTP.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ja, maar je hebt 1 dir, en daar staat je webmeuk in, en je hebt dirs daarbuiten. In een van dirs daarbuiten, waar je wel R/w rechten op hebt zul je de database neer moeten zetten, en deze kun je dan vanuit de webdir wel benaden, maar niet van buitenaf, dat is exact wat je wilt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uh dit heeft niets met Programming & Webscripting van doen ;) Ik mik 'm maar naar Internet & Telefonie omdat het een hostingkwestie is.

Professionele website nodig?

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik snap het principe wel, maar mijn excuses, ik krijg het niet voor elkaar :). Ik kan namelijk geen dir aanmaken buiten de www directory, laat staan een db daar naartoe uploaden. De structuur op het laagste niveau van het hele zooitje is als volgt:

/SiteNaam/
/SiteNaam/LogFiles
/SiteNaam/www.sitenaam.nl

De enige dir buiten de www (webmeuk) dir is LogFiles, hier kan ik ook niets plaatsen. Heb ik nu geen andere keus van via de helpdesk een map bijvoorbeeld "/database" te laten aanmaken?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Je moet (of je dat zelf doet of dat de helpdesk dat moet doen, laat ik in het midden) ervoor zorgen dat er een map wordt aangemaakt in je root. Er moet dus een map /Sitenaam/database komen. Zo kan niemand er vanaf internet bij, maar kan er wel uit gelezen en in geschreven worden. Misschien kun je die map wel zelf maken, en er zelf ook de goeie rechten op zetten, en anders moet je de helpdesk even dat mapje laten maken. Maar let op: het moet echt, echt, een map zijn die *niet* onder /Sitenaam/www.sitenaam.nl staat, anders kan inderdaad iedereen zomaar je database downloaden. En dat wil je niet ;).
Pagina: 1