SMS 2003 <> Altiris

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61997

Topicstarter
Op dit moment zijn we een klein bedrijf met een enorme expansie.
We zijn onze IT infrastructuur aan het uitbreiden, en daar lopen we ook tegen de problemen van remote beheer aan.

we hebben nu 5 kantoren wereldwijd. en daar staan allemaal pc's maar op dit moment nog geen servers. dit hangt ook van de hoeveelheid gebruikers af.

we werken met w2k3 en een AD.

Alleen nu moet het gemanaged worden. want het overzicht is kwijt.
ik heb daarom 2 producten op het oog. altiris client management suite 6.0 en MS SMS 2003.

op het hoofdkantoor hebben we 40 clients. en in de verschillende kantoren ongeveer 25. alleen er komen er iedere maand ongeveer 2 bij.

Ik heb omdat we een OSL licentie hebben bij microsoft al wel de client licenties dus die hoef ik niet meer apart te betalen.

nou ben ik benieuwd wat ik het beste kan nemen. ik ben zeer geintresseerd in SMS vanwege de integratie met de AD. maar ik hoor ook wel weer goede verhalen over altiris CMS.

Weet iemand iets of kan iemand wat aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Heb voor mijn stageopdracht nu enige ervaring met SMS en ben daar niet ontevreden over, maar ik heb totaal geen beeld van Altiris dus kan daar geen vergelijking voor je geven. Wellicht een idee om reviews op te zoeken ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reviews zijn nogal moeilijk te vinden waar ze allebei instaan. Ik heb ze wel gezien in bepaalde bladen en dan was het om het even. Maar ik hoor ook weer dat SMS heel erg ingewikkeld is om te implementeren. En ik ben benieuwd of dit inderdaad ook zo is.

Want misschien dat we iets veel te ingewikkeld in huis halen waar we uiteindelijk misschien niets aan hebben?

ook ben ik wel benieuwd hoe SMS reageert als er alleen maar clients op een locatie staan en geen server. en hoe altiris CMS daar mee omgaat. Ik kan daar helemaal niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 22:45
Hoi,
wij gebruiken hier altiris deployment solution voor beheer van de pc's.
het werkt perfect als je alles netjes geconfigureerd hebt en zeker nu versie 6.
machine's overnemen,blazen software installeren, configureren een heel compleet pakket.

dit gaat we werken met 5 vestiging 4 daarvan zijn verbonden met glas en een andere een huurlijn van priority.

we hebben 1 server waar alle clients een verbinding mee maken. en op de vestiging die verbonden is met de huurlijn hebben we een server staan voor images met de pxe software.

zodat we niet alles over de huurlijn trekken

[ Voor 42% gewijzigd door brummers op 28-04-2004 16:01 ]

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe lang heeft het geduurd voordat alles goed ingesteld was en jullie op een goede manier clients konden distribueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
in principe 2 tot 4 dagen maar je komt steeds meer dingen tegen wat je denkt van dat is ook wel handig en daar ga je dan weer mee bezig.

we hebben hier de server neer gezet op een ochtend en dan remote de client software geinstalleerd. ín de middag waren alle clients bekend.

pxe moet je opzetten
of als machines die dit niet ondersteunen bootworks aanmaken.

dit gaat eigenlijk wel makkelijk.

je moet images maken voor de machines daar ben je even druk mee.
en het support forum van altiris is ook heel fijn daar staat veel en ze reageren ook snel.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

Johnny E

Dôh !!

Hier nog een Altiris Fan.

We gebruiken het momenteel om 250 gebruikers te ondersteunen deze zijn verspreid over 3 locaties (NL, ENG, BE).

Allen connecten naar 1 server in NL, op elke locatie staat een Data server met daarop de images, software en pxe. De data op de data server wordt middels een DFS gerepliceerd van de Master server.

Het enige jammere is dat de remote controll optie in Altiris niet zo snel is, tevens vliegt de CPU usage dan naar 100% wat de respons tijd niet echt top maakt.

We draaien momenteel versie 5.5 sp1, met het betrekken van een 4e kantoor zal ook de versie worden geupgrade naar 6.1.

Het grootste voordeel van Altiris is de flexibiliteit!

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je ervaring met SMS?? want hoewel het er ingewikkelder uitziet als CMS zal ik toch de voorzieningen moeten hebben op iedere locatie om installaties te kunnen doen. dus dan ben je gebonden aan een server op iedere locatie.

onze vestigingen zijn wereldwijd verbonden via dsl/vpn verbindingen dus daar kan ik niet verschrikkelijk veel overheen halen.

heeft iemand ervaring met het opzetten van een SMS structuur? is dat ingewikkeld en kost het veel tijd of valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Gezien de reacties hier denk ik dat je met SMS net zo lang bezig bent.
Volgens mij kun je van SMS een 120 dagen versie downloaden, ik zou die eens proberen.
Als je bekend bent met AD, GPO's en exchange dan is SMS best te doen.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarvoor heb je exchange nog extra nodig?

Ik heb de 120 dagen versie inmiddels gedownload en die ga ik straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20633

Hier nog een altiris fan, wij zouden nu al niet meer zonder kunnen (6 maanden in gebruik)
Enige nadeel blijft idd het remote control gedeelte dat is aardig brak, maar ach dat is een extra in het pakket en niet de reden van aanschaf geweest.

Maak eerst eens een pakket van eisen en wensen (iets wat veel it'ers vergeten bij projekten als dit)

Naar mijn idee vergelijk je namelijk twee totaal verschillende pakketten, tuurlijk zijn er overeenkomsten en dingen die beide pakketten kunnen maar Altiris (en zeker de clientmngmt suites) is een totaal pakket, sms overlapt maar een deel daarvan.

Hier is op zich niets mis mee mits je alleen die eisen hebt die ook in sms zitten.

Veel suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je kunnen aangeven wat SMS niet doet wat de Client management suites wel doen?

Volgens mij zijn ze beide redelijk compleet en vergelijkend.

wat voor ons belangrijk is.

software distributie en daardoor dus een standaard desktop.
remote control
software metering (licentie beheer)
dit alles bij elkaar dus een desktop beheer waarmee we op de verre locaties ook beheer kunnen uitvoeren

leuke bijkomstigheid is het uitdelen van de packages via de active directory. (in het geval van SMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 61997 schreef op 29 april 2004 @ 22:39:
Zou je kunnen aangeven wat SMS niet doet wat de Client management suites wel doen?

Volgens mij zijn ze beide redelijk compleet en vergelijkend.

wat voor ons belangrijk is.

software distributie en daardoor dus een standaard desktop.
remote control
software metering (licentie beheer)
dit alles bij elkaar dus een desktop beheer waarmee we op de verre locaties ook beheer kunnen uitvoeren

leuke bijkomstigheid is het uitdelen van de packages via de active directory. (in het geval van SMS)
We zijn ooit gestart met Altiris voor Client uitrol/Server uitrol en software distributie. Altiris kan alleen machine based software control doen, dit kan SMS (Versie 2 en 2003) ook plus user based software distribute. Verder is de Altiris (Misschien lag het aan de versie van begin 2003) buggy en niet echt doorzichtig. SMS 2003 biedt nogal veel voordelen, een daarvan is de (logische) integratie met Active Directory en het Windows OS.

Voor wat betreft Remote Control, daar kan ik weinig van zeggen. SMS en Altiris hebben beiden hun eigen oplossing, ik zou niet weten welke beter zou zijn..

Sofware metering kan met SMS, maar ook met Altiris. Verschillen kan ik niet bepalen..

Kort samen gevat, de indruk die wij hadden van Altiris was dat het een bij elkaar geraapt zooitje was van tools/utilities dat als een product naar buiten wordt gebracht. Altiris lijkt gewoon niet klaar te zijn voor een Enterprise omgeving, het is meer een oplossing voor een klein bedrijf met weinig locaties... Microsoft SMS zorgt tenminste voor goede integratie en met PowerQuest voor PXE uitrol erbij is het een super compleet systeem!

(Ik werk voor Achmea en we gebruiken SMS 2003 en PowerQuest als een van de eersten in Nederland en zijn er erg gelukkig mee!)

[ Voor 15% gewijzigd door Tags NL op 03-05-2004 09:23 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
Het Altiris probleem bij remote control dat de client naar 100% gaat is bij versie 6 voorbij. Wij draaien nu sinds een maand versie 6 en het gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn een klein bedrijfje maar aan het groeien en ik kreeg wel degelijk het gevoel dat het aan elkaar hangt. maargoed.
Microsoft SMS zorgt tenminste voor goede integratie en met PowerQuest voor PXE uitrol erbij is het een super compleet systeem!
Je hebt het hier over powerquest pxe. je kan toch ook ris gebruiken? of gebruik je powerquest om images mee te laden?

bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt zelf al dat de versie uit begin 2003 was, dat is meer dan een jaar geleden en twee versies terug.

Altiris is ontwikkeld door zowel Novell (Zen) als Microsoft (sms) mensen omdat men vond dat het beter kon.

Ik heb hier juist het gevoel dat het geheel goed op elkaar is afgestemd.

Kijk zelf even naar de verschillen tussen altiris en sms, zo moeilijk is het niet om de functionaliteiten even naast elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 61997 schreef op 03 mei 2004 @ 13:50:
We zijn een klein bedrijfje maar aan het groeien en ik kreeg wel degelijk het gevoel dat het aan elkaar hangt. maargoed.

[...]

Je hebt het hier over powerquest pxe. je kan toch ook ris gebruiken? of gebruik je powerquest om images mee te laden?

bedankt voor de info.
We gebruiken PowerQuest als een soort plugin voor SMS2003 om unattended installaties van servers en clients te doen via PXE. We blazen eerst een image naar de disk toe met een i386 erop om vervolgens deze te gebruiken voor een unattended install. Dit zou misschien kunnen met Ris, maar de PowerQuest en SMS2003 combinatie werdt ons door Microsoft zelf aangeraden en bevalt ons goed... Zie ook http://www.appdeploy.com/news/detail.asp?id=120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 20633 schreef op 04 mei 2004 @ 09:40:
Je zegt zelf al dat de versie uit begin 2003 was, dat is meer dan een jaar geleden en twee versies terug.

Altiris is ontwikkeld door zowel Novell (Zen) als Microsoft (sms) mensen omdat men vond dat het beter kon.

Ik heb hier juist het gevoel dat het geheel goed op elkaar is afgestemd.

Kijk zelf even naar de verschillen tussen altiris en sms, zo moeilijk is het niet om de functionaliteiten even naast elkaar te zetten.
Misschien is de functionaliteit inmiddels sterk verbeterd, maar op het moment van kiezen was dat gewoon niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Maar vergeet nou niet het belangrijkste: je hebt al voor SMS betaald.
Waarschijnlijk moet je alleen nog een SMS server van 500 euro kopen en je bent klaar.

Check anders ook nog even http://www.microsoft.com/smserver/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is ook waarom ik de verschillen eruit probeer te halen.

We hebben een osl contract en daar zit al een sms cal in. en daarom hoef ik alleen maar een smsserver te kopen. als we iedere licentie dubbel moeten betalen dan is dat jammer.

ik vind de filosofie erg goed dat ze gebruik maken van alleen een webinterface alleen vind ik wel dat de rest er rommelig uitziet en werkt.

en we hoeven alleen maar voor een smsserver te betalen. dus als je de kosten er tegenover zet dan valt het nog wel mee.

technisch gezien ontloopt het elkaar niet zoveel. volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

Ik heb wel ervaring met Altiris en het bevalt me wel het is sneller dan SMS.
Ik ben ook bezig met implenteren in het bedrijf en ik moet zeggen dat ik niet op een probleem ben gestuit .
Ik raad altiris aan.

als je Altiris wil testen kun je van de site Altiris downloaden.
www.altiris.nl/eval/

:)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 94580 op 06-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32184

>Het Altiris probleem bij remote control dat de client naar 100% gaat is bij versie 6 voorbij. Wij draaien nu sinds een maand versie 6 en het gaat perfect.

Gaaf want dat was een grote ergernis bij remote control van clients via Altiris. De clients zijn dan niet meer vooruit te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

dat weet ik..maar het is wel een mooi systeem....:) wij verkopen ook altiris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106985

-={Fred_Perry}=- schreef op 02 mei 2004 @ 18:39:
[...]
Kort samen gevat, de indruk die wij hadden van Altiris was dat het een bij elkaar geraapt zooitje was van tools/utilities dat als een product naar buiten wordt gebracht. Altiris lijkt gewoon niet klaar te zijn voor een Enterprise omgeving, het is meer een oplossing voor een klein bedrijf met weinig locaties...
[...]
Ik ben het met je uitspraak over Altiris eens!
Ik heb eerlijk gezegd echter (nog) niet met Altiris gewerkt (wel met SMS) dus ik kan niet goed vergelijken. Mijn indruk van het pakket is puur uit de gegevens van de website, wat folder materiaal en wat info die ik van een collega heb gekregen. Dus eigenlijk mag ik er niet echt iets over zeggen voor ik het ook eens getest heb. 8)7

Maar kijk ook eens naar andere alternatieven. SMS is erg moeilijk te beheren en naar mijn mening ook erg onoverzichtelijk.
Een tijdje geleden is hier ook een thread over geweest
(zie: [rml][ MS] op zoek naar een management systeem[/rml] )
Daar werd ook een tool GEM vergeleken met de rest. Wij gebruiken deze tool al geruime tijd en ik moet zeggen dat voor ons een nieuwe wereld open ging.

Het beheer van de werkplekken is zoooo simpel.

Is er iemand die Altiris al eens vergeleken heeft met een van de andere beheer tools (SMS, ZEN, GEM) ??? Misschien in de vorm van een crosstab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Arfman

Drome!

GEM ? Dat was toch dat tooltje wat een doorontwikkeling was op een tool die bij DSM zou draaien, en bij nader inzien gewoon een zooitje batchbestanden en .INI files was ? Was GEM ook niet door een Tweaker gemaakt ofzoiets :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106985

Arfman schreef op 09 mei 2004 @ 23:32:
GEM ? Dat was toch dat tooltje wat een doorontwikkeling was op een tool die bij DSM zou draaien, en bij nader inzien gewoon een zooitje batchbestanden en .INI files was ? Was GEM ook niet door een Tweaker gemaakt ofzoiets :?
Kennelijk nog nooit naar gekeken!!!
Zit geen batchbestand bij. Is een volwassen beheer omgeving die wij hebben geselecteerd om het werkplek beheer mee te doen. De overige onderzochte paketten bij die selectie waren SMS, Landesk Manager en DNA. GEM stak hier met kop en schouders boven uit.

Je reactie geeft duidelijk aan dat je over dit product kennelijk niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis en wijst er overigens ook op dat je je zelfs niet de moeite hebt genomen om die andere thread te lezen.

Het lijkt me verstandig om alvorens iets af te kraken, er eerst eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 106985 schreef op 10 mei 2004 @ 09:47:
[...]

Kennelijk nog nooit naar gekeken!!!
Zit geen batchbestand bij. Is een volwassen beheer omgeving die wij hebben geselecteerd om het werkplek beheer mee te doen. De overige onderzochte paketten bij die selectie waren SMS, Landesk Manager en DNA. GEM stak hier met kop en schouders boven uit.
Mag ik dat rapport eens inzien dan ? GEM is niet eens te vinden via Google. De website die ik in de andere thread heb opgevist laat een website zien waar je niet blij van wordt en blinkt uit in amateurisme (nofi). Verder heb ik je profiel eens bekeken, en je hebt maar in 3 threads gepost:
code:
1
2
3
4
Frm Topic Topicstarter Replies Last Post 
PNS  SMS 2003 <> Altiris javah 26 10-05-2004 13:49 
PNS  [MS] op zoek naar een management systeem 1 2 last Mr.CeeJay 67 19-03-2004 21:13 
PNS  Is Linux professioneel? 1 2 3 last DiGuru 120 28-02-2004 19:54

Ik krijg daardoor sterk het idee dat jij die meneer Gielen bent, die zijn Global Enterprise Management (hoezo hoogdravende titel) hier gewoon ordinair aan het spammen is.
Je reactie geeft duidelijk aan dat je over dit product kennelijk niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis en wijst er overigens ook op dat je je zelfs niet de moeite hebt genomen om die andere thread te lezen.
Door die andere thread te lezen kwam ik juist tot die vraag/opmerking 8)7
Het is helemaal niet nodig om te gaan flamen, maar blijkbaar ben jij nogal onder de indruk van dat 'GEM', want in de andere thread verdedig je het ook met hand en tand.
Bovendien is er van dat produkt niet zoveel te vinden op internet, de pagina waar ik net aan refereerde is het enige wat ik met een snelle Google kon vinden.
Daarnaast heb ik (behalve hier) echt nog NOOIT van dat produkt gehoord, terwijl ik toch heel wat beheerscongressen afloop in een jaar (Novell, Microsoft, Red Carpet icm. Ximian, Computer Associates, enzovoort).
Het lijkt me verstandig om alvorens iets af te kraken, er eerst eens naar te kijken.
Het lijtk me verstandig om niet teveel te gaan flamen, en met gedegen productinformatie en tests te komen voordat je een produkt zo met hart en ziel probeert te promoten. Bovendien houd ik mij zeer aanbevolen voor wat betreft meer informatie, bv. hoeveel werkplekken jij beheert, testrapporten, enzovoort.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman: Goede reply, ook ik heb nog nooit gehoord van Gem en had al mijn ideeen.

Jammer alleen dat je geen inhoudelijke reply geeft over de theorie in dit topic.
Wat zijn bijvoorbeeld jouw ervaringen met dit soort pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 20633 schreef op 10 mei 2004 @ 16:22:
Arfman: Goede reply, ook ik heb nog nooit gehoord van Gem en had al mijn ideeen.

Jammer alleen dat je geen inhoudelijke reply geeft over de theorie in dit topic.
Wat zijn bijvoorbeeld jouw ervaringen met dit soort pakketten?
Oh ja, ik moet ook nog ontopic reageren 8)7
Ikzelf heb alleen ervaring met de ZENworks paketten van Novell, daar wij alle core servers op NetWare hebben draaien. W2K servers staan er wel, maar draaien hele specifieke zaken zoals het PeopleSoft leerlingvolgsysteem. Het enige wat wij van Serverbeheer daaraan doen is Windows Update draaien.

Maargoed, wij gebruiken dus ZENworks for Desktop 3.2 en gaan binnenkort (zodra het beschikbaar is) over naar ZEN 6.5. ZEN bevalt ons prima en stelt ons in staat om vele werkstations met relatief weinig mensen goed te beheren. Ik kwam vandaag toevallig nog een leuk stukje tegen over een bedrjif wat SMS de deur uit heeft geescopt en helemaal over is gegaan op Novell software:

http://www.novell.com/news/leadstories/2004/may3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook wij hadden tot voor kort Zen draaien. (ben hier niet eerder over begonnen aangezien dit geen optie lijkt voor ts).
Helaas dwong onze omgeving ons tot volledige overstap naar Microsoft dientengevolge hoefde ik alleen sms met altiris te vergelijken.(met in het achterhoofd natuurlijk wel zen kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf geruime ervaring met zen maar dat is al weer een flinke tijd. geleden (netware 4.11) dus ik denk dat dat niet helemaal relevant meer is.
We hebben zoals ik hierboven volgens mij al vermeld had een MS osl 6.0 contract en daar zitten de sms licenties al in. dus betekent dat ik voor ongeveer eur 500 klaar ben hoe groot mijn omgeving ook wordt. we zijn nu 35 man groot. en dat zou betekenen dat ik een veelvoud aan licentiekosten betaal.

maargoed. Ik ben aan het kijken naar beiden. Ik dacht dat ik dat GEM pakket misschien wel wat vond maar aangezien ik uiteindelijk niets gevonden heb heb ik het ook direct weer vergeten.

het is nu voor mij uitzoeken wat een goed pakket is. waar ik alleen nog steeds weinig van zie is van de ervaringen van beide pakketten over WAN links met meerdere kantoren.

Ik weet dat SMS site servers en client access points heeft maar heeft altiris ook zoiets en hoe gedraagd altiris zich met tragere verbinding (512 adsl). dit is namelijk erg belangrijk omdat we met een klein kantoor in zowel de US als in de rest europa zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114219

Hallo,

Ook wij zijn in zee gegaan met Altiris. In het begin ging het helemaal niet goed. Wij waren de eerste klant van deze Altiris partner en dat hebben we helaas geweten. :'( Na diverse foute installatie's en het opnieuw aanmaken van een nieuwe database kunnen we er nu een beetje mee werken. We hebben de complete Client Mgt Suite gekocht inclusief de Deployment Solution. Onze infra gaat over diverse locatie's in Europa.

Wat ik jammer vind is dat de supportdesk van Altiris zo ( mjah, sorry hoor, maar ik kan er weinig goeds over zeggen... :( ), zo slecht is. Na vele "worstelingen" hebben we een andere partner gezocht die ERVARING heeft met Altiris. Ook hier krijgen we nog niet de juiste antwoorden op onze "simpele" vragen. Altiris is toch HET WONDERPAKKET??? :? Tenminste zo is het ons wel verkocht.

Een voorbeeld:
We willen EEN image voor al onze computers. Een sysprep heeft dezelfde HAL nodig, dus hebben we voor een syspart gekozen. Het probleem begint al bij het renamen van de pc. Niemand kan me tot nu toe vertellen hoe dit in een keer gaat. ( FIRM?, %COMPUTERNAME% )??? Nu moeten we dit nog handmatig doen. Er is ons wel een oplossing geboden door de Altiris partner die we nu hebben, maar dit gaat d.m.v. een KIX script, en ergens op de server staat een tekst bestand waar elke lokale administrator dan zijn nieuwe pc namen aan een MAC adres moet "knopen. In de Express database wordt de computername WEL gelijk opgeslagen. Waarom kan deze dan niet vanzelf deze variabele invullen tijdens de configuratie???

Ik heb nog een hele rits vragen die ik wel beantwoord zou willen zien, en daar heb ik ook wel een doos gebak voor over :Y) , maar ik heb mijn twijfels bij Altiris.

Brummer en Johnny E, Hoe hebben jullie dit opgelost???

Alvast bedankt voor de reactie,

Mvg,
Gaitb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 12:58
ik heb een workaround voor de initiele naam van een thin client/pc.
de doos moet worden uitgepakt, pc geregistreerd en de bios altijd aangepast dus...

- bios aanpassen: network boot instellen en Asset Tag vullen met x spaties + "pc naam"
- via initial deployment image erop
- in image staat auto admin logon aan; via runonce in registry, batchfile starten met "compname.exe /c ?m" + reboot; verandert automatisch de naam in het macadres, zodat er geen foutmeldingen komen over duplicate computernames
- na reboot meld de image zich aan op de Altiris server
- job gemaakt met sm_info.exe die de asset tag uitleest. output naar %temp%\.. toevallig is de asset tag de allerlaatste output naar het scherm. met een simpele for loop koppel ik deze aan een variabele, daarna compname.exe starten met deze variabele.
- in Altiris deployment solution 6.1 staat aangevinkt"synchronize display name with computername"
- resultaat: pcnaam = assettag

sm_info is te downloaden bij Dell, werkt ook op HP pc's/thin clients

[ Voor 14% gewijzigd door paulhekje op 19-05-2004 07:49 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb via software assurance van MS winpe gekregen en via winpe kan je variabelen aanmaken en die gebruiken in je installatie alleen sm_info werkt er niet mee dus dat is een beetje balen.

heb de vraag al gesteld op de site van dell

maar ik krijg het gevoel dat ik toch echt maar voor sms moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
met vb/wmi scripts kun je ook de bios uitlezen, zoals een ingevulde asset tag, maar losse tools/batchfiles zijn voor veel beheerders beter te begrijpen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paulhekje: kun je me dan aangeven welke WMI string ik nodig heb. microsoft heeft er een mooie tool voor gemaakt genaamd the vbs scriptomatic waarmee je automatisc wmi scripts kunt maken en daarna natuurlijk aanpassen. scheelt weer in het uitzoeken ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
uit de 1e google hit http://www.google.com/sea...et+tag&btnG=Google+Search

http://www.novell.com/coo...es/a_prep_netbios_zw.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Set objWMI = GetObject("WinMgmts:")
Set objs = objWMI.InstancesOf("Win32_SystemEnclosure")
For Each obj In objs
   strAT = strAT & obj.SMBIOSAssetTag
Next
strAT = Trim(strAT)

Set objWS = CreateObject("WScript.Shell")
strRun = "WSName /N:" & strAT & " /RCID /USER: /PASS:
/UNREG"

objWS.run strRun

edit:
fout in source: SYMBIOSAssetTag moet zijn SMBIOSAssetTag

[ Voor 23% gewijzigd door paulhekje op 26-05-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114219

Hallo,

Is er misschien iemand hier op het forum die ervaring heeft met Altiris en meerdere locatie's en/of meerdere Deployment Servers tegelijk? :) Ik zou best graag wat ervaringen en instellingen willen uitwisselen. In een eerdere post van me had ik al verteld dat we met alle solutions van Altiris werken ( ook de Helpdesk ), en wie weet kunnen we wel wat van elkaar leren?
Zelf wil ik graag wat connectie instellingen doornemen als het kan. We komen regelmatig tegen dat we Aclients niet kunnen bereiken ondanks dat ze aanstaan. We draaien wel met de laatste Service Packs.

Alvast bedankt voor de reactie :>

Mailen kan naar gerard.bult@cardinal.com

Als je er een telefoonnummer bij zet bel ik je wel. Da's goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
De client niet kunnen bereiken kan aan power management liggen, in te stellen bij de netwerkkaart. Meestal staat uitgevinkt: "Allow this device to bring the computer out of standby".

[off topic] ;) [/off topic]

[ Voor 11% gewijzigd door paulhekje op 14-06-2004 15:59 ]

Pagina: 1