[Chello] Doe het zelf pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Morgen avond komt de koerier met het doe het zelf pakket langs. We gaan dus zelf kabelinternet installeren.

Nu beschikte de vorige bewoner ook over kabelinternet. Zijn modem stond in de hal wat ik enigsinds dubieus vind daar de kabel bij mijn onderbuurman 4m verderop binnenkomt. Bovendien is er volgens mij na zijn vertrek een huisversterker geplaatst. Ook zijn er in diezelfde hal sporen van zo's kastje waar volgens mij het signaal gesplist wordt in data en radio/tv (inhoud van dat kastje is helaas foetsie)

Mijn vragen?
1) Kan ik mijn modem ook ongeveer 4m bij de kabelaansluiting vandaan staan?
2) Zou het modem ook na de huisversterker kunnen?
3) Komt er nog iets van een kastje tussen wat data en radio/tv splist?
4) Zijn er hier misschien tweakers die ervaring hebben met het Chello - doe het zelf pakket, en wat is de precieze inhoud van dat pakket (staat niet op de chello website)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een versterker is ongetwijfeld óók een filter, dus met een beetje pech gaat het daarachter niet werken, maar dat is maar een gok.
Bij mijn @Home-doe-het-zelf-pakket werd een splitter geleverd ja :) Zal Chello ongetwijfeld ook wel doen, want ik heb die dingen nog nooit in de winkel zien liggen.. :)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 15:26

Alaksandus

Vae puto deus fio

4m is te doen, hebben we hier ook. Alleen moet je hem wel VOOR de versterker neer zetten anders werkt het zeer waarschijnlijk niet. Volgens chelle mag de aftsand van modem en waar de kabel het huis binnen komt niet langer zijn als 2m dacht ik. Maar 4 werkt hier wel.

Je moet er wel voor zorgen dat je natuurlijk een goede kabel hebt liggen (COAX 12)

En er komt gewoon een splitter waar aan de ene kant je modem dus zit en andere kant de versterker bv. Tis een normale splitter, wel goed afgeschermd.

offtopic:
Ik heb hier nog een originele UPC Splitter liggen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Alaksandus op 28-04-2004 15:13 ]

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Je ontvang van chello een splitter voor data en tv/radio. Deze dien je aan te sluiten op de plek waar het eerst in de woning het coax signaal binnen komt. Een splitter kan niet achter een versterker staan.
De gemiddelde huis-tuin-en-keuken versterker kan het signaal namelijk maar 1 kant opzenden en niet terug ontvangen.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 08:42

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

ben zelf chello monteur :)

Jouw vragen?
1) Kan ik mijn modem ook ongeveer 4m bij de kabelaansluiting vandaan staan?
2) Zou het modem ook na de huisversterker kunnen?
3) Komt er nog iets van een kastje tussen wat data en radio/tv splist?
4) Zijn er hier misschien tweakers die ervaring hebben met het Chello - doe het zelf pakket, en wat is de precieze inhoud van dat pakket (staat niet op de chello website)

1) jah is zeker mogelijk, maar neem dan niet een zuinige kabel van een halve euro ^^
2)Nee dit werkt niet/heeel slecht
3)jah deze komt er tussen, vaak een opdruk fliter wat je zo op je huidige aansluiting drukt
4)ik ken het doe het zelf pakket niet, ik doe et zelf :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon wachten op je pakketje, daar zit alles in wat je nodig hebt. Dit is echt heel simpel zelf te doen. Alleen zoals gezegd de splitter (filter) vóór je versterker zetten, de splitter sluit je vervolgens weer op de versterker aan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb hier de modem via 10 meter coax (kwaliteit, dik) aangesloten, werkt perfect.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

vreemd...hoor nu dingen wat ik nog niet eerder gehoord heb..nu ben ik nog niet zo bekend hier maargoed..mijn modem staat zeker 12meter ver van waar het naar binnenkomt vandaan..heb ook chello..dus heb 12meter draad liggen (verborgen dan >:) ) en dan komt me modem pas en router etc...
nou werkt mijn internet toch wel ....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:30 ]

• Pin0
  • Niet online
En waar zit jullie data/radtio/tv splitter dan? na die 10-12m kabel of gelijk waar de kabel binnenkomt?

bedankt voor de reacties trouwens!

[ Voor 16% gewijzigd door Pin0 op 28-04-2004 15:33 ]

Verwijderd

die witte kast (splitter dus) zit gelijk waar draad binnekomt..nog haast geen meter...daarna 12mtr draad en dan volgt mijn modem...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:36 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 08:42

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

yeps na de groene kabel de splitter en dan de modem

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Pin0 schreef op 28 april 2004 @ 15:32:
En waar zit jullie data/radtio/tv splitter dan? na die 10-12m kabel of gelijk waar de kabel binnenkomt?

bedankt voor de reacties trouwens!
hij moet aangesloten worden waar de kabel binnenkomt.

Ik heb hem er echter gewoon helemaal weggelaten.
Het tv beeld werd er (met splitter) echt een stuk slechter van.
Mijn com21 hangt overigens op 20 meter van waar de kabel binnenkomt.

• Pin0
  • Niet online
Bij mij hing die splitter (van de vorige bewoner) dus 4m na de groene kabel, of kan dat niet en MOET die splitter aan de groene kabel?

Verwijderd

ja en nee, kan natuurlijk wel maar zal je kwaliteit verbeteren?...dat blijft de vraag..uitproberen is altijd een oplossing..niet gelijk definitief bevestiging maar laat alles ff los hangen etc. en probeer wat uit....

• Pin0
  • Niet online
Ok, voor de mensen de willen weten hoe het is afgelopen:

Er kwam om ongeveer 19:00 uur een monteur van UPC, als service wilde hij even testen of het modem online kwam. Omdat we niet bij de onderbuurman bij de groene kabel konden komen ging hij het dus testen in de hal, met de kabel waarvan het signaal naar de huisversterker ging. Dus die kabel van 4m. En warempel hij kwam online.
Vervolgens nog die splitter er tussen kabeltje naar modem, kabeltje naar huisversterker en voila Pin0 heeft internet en de rest van de bewoners nog steeds TV.

Kortom ik maakte mij dus druk om niets...

Verwijderd

Hij zou vandaag ook hier langskomen zon koerier met een doe het zelf pakket maar niks dus :( nu maandag pas :( balen!!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:22:
Hij zou vandaag ook hier langskomen zon koerier met een doe het zelf pakket maar niks dus :( nu maandag pas :( balen!!
balen voor je, denk ik :/

En met deze nuttige mededeling vind je het nodig om een afgesloten topic van een paar maanden oud te kicken? :|

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

niet echt een waardevolle toevoeging van dit topic hè? :P
dicht :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.