Toon posts:

Foutmelding: bios checksom error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config :

Asus A7N8X-X
Barton 2600
Kingston 512 ddr 400 MHZ
Leadtek fx 5700 256 MB DDR
Maxtor 80 gig

Probleem :

Wanneer ik m`n pc op 200 mhz FSB zet, krijg ik de meest gekke opstart procedures met als gevolg dat ik dus gewoon niet verder kom.

Multiplier = 12 x
Mhz = 200

Wanneer ik opstart krijg ik de foutmelding met :
BIOS CHECKSOM ERROR

Checking a:\ drive

OF!!!

Er komt geen beeld, dus gewoon zwart scherm..

HELP HELP?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb even je titel wat ontschreeuwd en nog ietsjes duidelijker gemaakt, let daar voortaan op aub ;) Wat heb je zelf al geprobeerd en/of opgezocht over dit probleem met google/GoT-search en wat waren de resultaten?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Nou eerlijk gezegd weinig gedaan, zit dus de hele tijd met de instellingen te klooten en kom om de minuut kijken of er updates zijn geplaatst omtrend mijn probleem.

Ik kan zelfs geen rechtermuis klik meer doen op `t desktop:P Rechtermuisknop op deze computer ( eigenschappen ) staat er ook niet meer bij..

Heeeeeeeeel vaaaaag:P

Echt vreemd hoor.. Ik snap hier echt niets van..

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
sorry hoor.................maar volgens mij zit je zwaar over te klokken.
Zet eerst je fsb eens op 166 en kijk dan of alles het gewoon doet.

Vind dit wel een beetje stomme vraag, natuurlijk kan je problemen krijgen als je em op 200 laat lopen. Je vertelt verder helemaal niet wat je koeling e.d is.

Lees eerst een een overklok tutorial

Edit: ik zie verders dat je al een tijdje bezig bent...zelfs nieuw geheugen???
Maar dan nog is het bord wat je gebruikt niet het beste voor overklokken.
Koop anders een Asus A7N8X-E deluxe. Die is wat beter

[ Voor 24% gewijzigd door twitt op 28-04-2004 15:15 ]

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk, ik had hem eerst op 166 en alles deed het gewoon, wat betreft m`n cooler is dat zit het wel oke, ik heb zo`n spire ding en dat ding komt op ongeveer 35 graden als ik hem op 166 zet, die 200 mhz, lukte ook wel.. alleen nu niet meer.

m`n geheugen is goed. cpu is gewoon op 200 mhz te zetten normaal gesproken. ik doe gewoon iets fout, alleen weet ik niet wat precies, daarom vraag ik jullie om hulp.

ik heb vandaag fx 5700 gekocht en kingston 400 mhz 512 mb ddr geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:18 ]

Verwijderd

Eh wanneer je hem op fsb200 zet klok je hem volgensmij aardig over. En misschien dat dit ff tijdelijk ging en je nu problemen hebt. Gewoon ff @ default speeds clocken en zo ff uitsluiten of het gewoon hier aan ligt. :)

En dat van die temp zegt niks! Ook al is je cpu 10 graden, de rest van de hardware in je pc moet dit ook aankunnen.. geheugen/video ect. Heb je de Agp/Pci instellingen wel gelocked in de bios?? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:26 ]

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Heb je weleens deze cpu + koeling op 200 gehad dan? Met zelfde mainboard maar met ander geheugen?

Iets meer info mag wel hoor

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze error nu :

BIOS ROM checksum error

Searching for diskette in drive a:\

of iets dergelijks.. Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de Agp/Pci instellingen wel gelocked in de bios??

antwoord : je bedoelt dus ipv op standje AUTO gewoon op 66 mhz zetten?

En ja, ik heb deze combi eerder gehad.

OMFG check deze link ( plaatje van een submenu van mij )

http://digital-d.nl/stigmata/wtf2.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:32:
Heb je de Agp/Pci instellingen wel gelocked in de bios??

antwoord : je bedoelt dus ipv op standje AUTO gewoon op 66 mhz zetten?
Je kunt met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif een bericht quoten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ik kom echt niet verder..

Ehhhhm ik heb hier een kameraad die zelfs zegt dat misschien m`n cpu geen 2600 maar een minder model. M`n mobo en cpu komen van een particulier af ( http://www.robkiens.nl ) en die beste man heeft hem verzegeld. Hij zei dus nadrukkelijk van, niet die verzegeling eraf halen, anders vervalt je garantie.

Nu wil ik graag 100 procent zeker weten wat ik heb, maar met welke tool kom ik daar achter? In het begin liep die in het boot scherm dus als amd athlon 2600 en op 1900 mhz. ( of iets in de buurt dan ) Hij stond toen in de bios als 166 x 11.5 en liep toen goed. Ik kon hem toen niet op 200 mhz fsb zetten aangezien m`n memory pc2100 was.

Nu heb ik dus een kingston dat 400 mhz aan kan, en wil en moet ik m`n fsb op 200 mhz zetten!

Hoe doe ik dit allemaaaal?

ps : als iemand z`n telefoonnr beschikbaar wil stellen, en dat ik dan die persoon opbel dat we dan samen es de instellingen en mogelijkheden na gaan kijken aangezien ik eerst hiero lees, dan ga veranderen, en dan lukt het weer es niet ofzo:P haha en dan ik weer hierheen terug moet komen etc etc etc al met al dus heel veel moeite! Dus een telefoonnr zou echt geweldig

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
klinkt als een voedingsprobleem.

Ik kon prima draaien op 133MHz FSB (A7N8X r1.06, 512MB PC2700 Kingston Value, 3 HD's, 1cdrom etc etc) .......... op 166 kreeg ik memory errors... en 200 wilde gewoon helemaal niet.
Windows bootte wel, maar linux ging meteen kernel panic'n.

Na een migratie van m'n linux en windows systemen naar 1 harddisk.... heb ik er nu 2 stroomtrekkers uit kunnen halen. Nu draait m'n systeem gewoon super stabiel op 200MHz. Linux kernel compile doet geen kernel panic meer genereren, prime95 draait (vooralsnog) 1.5 uur stabiel zonder memory errors (was eerst al na 15 minuten pats knal rounding error). pifast draait ook gewoon.

Dus, check je voeding eens? Wat voor voeding is het?

(Ja, mijn kingston geheugen draait gewoon netjes op 200MHz dus... terwijl het officieel maar tot 166 gaat..... weliswaar klote timings, 8-4-4-3.. oh well :P het werkt, het draait stabiel.. die extra latencies boeien me niet zo :P tot ik een andere voeding haal en zo m'n voltages beetje kan opschroeven. M'n XP1800+ core draait nog steeds op 1.5v!! En memory op 2.6!!!)

Dus, check je voltages/voeding.........

om je cpu te checken: haal ergens cpu-z of wcpuid vandaan ...

[ Voor 5% gewijzigd door cavey op 28-04-2004 17:23 ]

Pagina: 1