ach...in een volgend leven lach je er om!
Thanks!
Nee: als ik een printjob naar een printerpool stuur, print de printer met de kortste queue de printjob uit, ipv dat alle printers de printjob printen.
[ Voor 8% gewijzigd door 0siris op 28-04-2004 15:25 ]
Oeps verkeerd gelezen.
[ Voor 41% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-04-2004 15:25 ]
"The LocalSystem account does not have permission to access network printers, use a local printer instead".
Leuk maar het gaat juist om netwerkprinters in dit geval (is vrij onontkomelijk met 50 printers, dat zijn best veel USB-hubjes anders
Verwijderd
http://www.frogmorecs.com...ng_to_a_network_path.htmlThere are two stages to support network printers, the first is to configure the Print Distributor service to run under an account which has rights to print to the network printer.
Next you need to add a Write File action and enter the path:
\\servername\printersharename
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:59 ]
Klopt, ik had alleen niet verwacht dat zoiets simpels niet door de software zelf wordt opgevangen, da's al.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:54:
Een beetje rondkijken op hun website en forum kan geen kwaad hoor.
elk filiaal een printer... vanuit hoofdkantoor met 1 druk op de knop een document printen op elke printer in het filiaal.djluc schreef op 28 april 2004 @ 16:03:
Ik snap niet helemaal wat je uiteindelijk wilt bereiken? Je krijgt dus als je 1x op print drukt in iedere printer dezelfde afdruk? Oftwel je moet dus langs 25 printers lopen om deze op te verzamelen? Of is dit een heel specifiek doel?
Bovengenoemde software doet trouwens nog steeds niet wat ik wil helaas, maar ik pruts wel verder.
Ehm, heb je enig verstand van rechtenverdeling en beheer in MS serversoftware ?0siris schreef op 28 april 2004 @ 16:03:
[...]
Klopt, ik had alleen niet verwacht dat zoiets simpels niet door de software zelf wordt opgevangen, da's al.
redelijk...hoezo? ik zie nu dat er een service bij is gekomen genaamd "Print Distributor. Daarmee heb ik hetzelfde gedaan als met de link hierboven, maar het mag niet baten. Maar ik pruts wel verderKillerAce_NL schreef op 28 april 2004 @ 16:11:
Ehm, heb je enig verstand van rechtenverdeling en beheer in MS serversoftware ?
- Als je je spool files opvangt (RedMon port redirector bv) in een file
- Deze spool file in een batchfile naar al je printer queus copied (copy /b printer.spl \\Server\Name01)
Heb je hetzelde effect
Bedoeling is dat ik een stuk of tig gebruikers toegang ga geven tot die virtuele printerqueue, en die gebruikers komen niet veel verder dan bestand, afdrukken, op pijltje van pulldownmenuutje drukken, en dan een printer kiezen. En geloof me, dan zijn ze al heel ver: meestal drukken ze op het printericoontje, in de hoop dat hun opdracht uit de printer komt waar ze op dat moment aan denkenelevator schreef op 28 april 2004 @ 16:21:
Je zou dit ook zelf kunnen gaan aansturen volgens mij - een beetje afhankelijk van je situatie.
<knip lastig stukkie tekst>
Hierna maak je een batchbestand dat deze file afdrukt op iedere printer.
//ip1/printer1
//op2/printer2
Dit kun je draaien als gebruiker die alle rechten heeft over alle printers. En dit batchbestand kun je in de toekomst nogmaals gebruiken als je dat wilt.
gebruik de search over maken van batch bestanden
Verwijderd
The MultiPrinter port enables printing on up to 64 local and/or network printers at the same time.
It is great for transmitting print documents to multiple departments in your organization.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:45 ]
Dan wordt het inderdaad al lastiger - je zou kunnen proberen dit te automatiseren met een batchfile, maar daar moet je ook maar zin in hebben0siris schreef op 28 april 2004 @ 16:26:
[...]
Bedoeling is dat ik een stuk of tig gebruikers toegang ga geven tot die virtuele printerqueue, en die gebruikers komen niet veel verder dan bestand, afdrukken, op pijltje van pulldownmenuutje drukken, en dan een printer kiezen. En geloof me, dan zijn ze al heel ver: meestal drukken ze op het printericoontje, in de hoop dat hun opdracht uit de printer komt waar ze op dat moment aan denken
ja precies. De software uit het 1e antwoord werkt trouwens perfect op de server zelf, dus in Windows 2003 server. Kopen maar en klaar!elevator schreef op 28 april 2004 @ 16:47:
Dan wordt het inderdaad al lastiger - je zou kunnen proberen dit te automatiseren met een batchfile, maar daar moet je ook maar zin in hebben
Ik zal dat multiprinterport ook nog eens proberen, maar eigenlijk ben ik nu al tevreden