Mini Disc naar computer kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 17:11
Hallo,

Een vriend van mij heeft een minidisc speler en ik heb een computer. Nu wil ik zijn minidiscjes naar de computer kopieren en daarna op Cd branden (ik heb geen minidisc speler en hij heeft geen CD-brander).

Maar nu heb ik hier niet zo heel veel verstand van, is dit mogelijk? ZO ja, heb ik hier speciale software voor nodig? BLijven dan de nummers afzonderlijk bewaard? En heb ik hier speciale kabeltjes voor nodig?

Ik kon in de search niet echt een goed antwoord vinden.

Oja, het is een draagbare Minidisc speler

[ Voor 5% gewijzigd door jurjen13 op 28-04-2004 14:28 . Reden: stukje text vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Raymond schreef op 29 juni 2002 @ 19:33:
[...]

Tsja, dat is nogal logisch! lees je eigen verhaaltje nog eens!

Je sluit de UITGANG van je minidisc aan op de INGANG van je boxensetje (en dan ook nog eens de microfooningang!!!).
Hoe wil je dan in vredesnaam iets opnemen op je PC?!?

Sluit de LINE-OUT van je minidisc gewoon aan op de LINE-IN van je pc. Dat is ten eerste stereo (zoals hierboven al werd opgemerkt), ten tweede is een microfooningang veel gevoeliger dan een line-in, waardoor'ie volkomen ongeschikt is om een minidisc op aan te sluiten. Bovendien moet je je minidisc uiteraard wel op je pc aansluiten om ook op je pc te kunnen opnemen.
Bovendien kan je zo ook nog steeds naar je minidisc via je speakertjes luisteren. Je selecteerd op je pc gewoon de line-in als bron. Klaar :)
Hoe had jij gedacht dan, dat je pc het signaal binnen zou krijgen?
Je moet dus een kabeltje kopen , die in je uitgang van je minidisc doen en in de ingang van je geluidskaart ;)

kijk hier ook nog even: Van MD-speler naar PC ?

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 28-04-2004 14:32 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is dus al wat over te vinden. Verder is de muziek op een Minidisc ook copyrighted en zit er een beveiliging op de digitale uitgang. Een Minidisc waar via een digitale verbinding muziek op is gezet kan die muziek niet nog eens via zijn digitale uitgang weergeven.

Voordat dit topic uitmondt in iets om die beveiliging te omzeilen gaat deze op slot. Als software kun je elke willekeurige recorder gebruiken die muziek vanaf je line in kan opnemen. Die kun je middels google zelf ook wel opsnorren.

Dit topic is gesloten.