Het probleem is duidelijk niet nieuw, dus ik ben waarschijnlijk een randdebiel maar ik vindt dus nergens de oplossing voor mijn probleem... de enige oplossingen die geboden worden zijn het aanzetten van de register_globals en het gebruiken van $_POST[] ... maar laat me even mijn probleem schetsen.
Ik heb een verbinding gemaakt met een Access database met een DSN - lose verbinding (dit werk perfect) maar het probleem doet zich voor vanaf je data in de velden invuld... als je de submit button aanklik gebeurd er niets. Hier bedoel ik mee dat de data gewoon verloren gaat. Ik krijg geen foutmeldingen, en hij gaat ook gewoon naar de pagina die is opgegeven bovenaan in de form.
Ik heb echt wel alle raad opgevolgd. Ik heb mijn register_globals aangezet, ik gebruik $_POST en Ik heb het eveneens met $HTTP_POST_VARS[] geprobeerd.
Ik ben ondertussen, zoals me werd aangeraden opnieuw begonnen aan het scriptje, en deze maal zonder toeters of bellen, zodat je een duidelijk overzicht bewaard... en noch krijg ik enig resultaat!!!
nextpage.php is ni meer dan gewoon en post... maar die pagina is dus nog steeds maagdelijk wit.
Ik wordt er gek van en mijn baas heeft de C4 al klaar liggen...
Ik hoop echt dat er iemand mij hieruit kan helpen... de phpret isser wel af ondertussen...
Ik heb een verbinding gemaakt met een Access database met een DSN - lose verbinding (dit werk perfect) maar het probleem doet zich voor vanaf je data in de velden invuld... als je de submit button aanklik gebeurd er niets. Hier bedoel ik mee dat de data gewoon verloren gaat. Ik krijg geen foutmeldingen, en hij gaat ook gewoon naar de pagina die is opgegeven bovenaan in de form.
Ik heb echt wel alle raad opgevolgd. Ik heb mijn register_globals aangezet, ik gebruik $_POST en Ik heb het eveneens met $HTTP_POST_VARS[] geprobeerd.
Ik ben ondertussen, zoals me werd aangeraden opnieuw begonnen aan het scriptje, en deze maal zonder toeters of bellen, zodat je een duidelijk overzicht bewaard... en noch krijg ik enig resultaat!!!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| <form method="post" action="nextpage.php" target="_top"> <?php // verbinding maken met MS ACCESS DATABASE "tulipshop01.mdb" if (!$conn = new COM("ADODB.Connection")) exit("Unable to create an ADODB connection<br>"); $strConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" . realpath("tulipshop01.mdb"); $conn->open($strConn); $strSQL = "SELECT * FROM Producten"; $rs = $conn->execute($strSQL); $category = $rs->Fields(0); $serienr = $rs->Fields(1); $price = $rs->Fields(2); $disciption = $rs->Fields(3); $foto_link = ($serienr->value . '_but.jpg'); $foto_det = ($serienr->value . 'detail.jpg'); while (!$rs->EOF) { echo '<table> <tr> <td>'."$serienr->value".'</td> <td> '. '<input size="5" name="1.16999.0111.0">'. //this is another way to create the line here above.. but I thougth-->keep it simple /* <input size="5" name="1.1699.0111.0" value="'; echo $_POST['1.1699.0111.0']; echo '" */ '</td> </tr> </table>'; $rs->MoveNext(); } ?> <?php echo'<input type="Submit" value="enter"></form>'; ?> |
nextpage.php is ni meer dan gewoon en post... maar die pagina is dus nog steeds maagdelijk wit.
Ik wordt er gek van en mijn baas heeft de C4 al klaar liggen...
Ik hoop echt dat er iemand mij hieruit kan helpen... de phpret isser wel af ondertussen...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 14:35 ]