Mini pci A/B kaartje inconpatible met B/G ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Hallo,

Na nu al 6 routers te hebben gehad in 1 maand die op 1 of de andere manier niet goed werken vraag ik het toch maar eens @ Got.

Het begon allemaal toen mijn Sitecom WL-018 V1 kappot ging, het ding heeft 9 maanden perfect gewerkt.

Ik heb toen een Linksys WRT54G als vervanging gekregen, alleen daarmee kreeg ik op ieder kanaal zeer slecht signaal, ook maakte het niets uit of B only of B +G aanstond.

Ik heb hem uit eindelijk werkend gekregen op een redelijke snelheid, en goed bereik alleen dan viel de verbinding weer om de zoveel tijd weg, dus deze heb ik ingeruild voor een WL-018 V2, dat moet toch wel de slechtste router zijn die ik ooit in mijn handen heb gehad, bereik van niks, en reageerde heel slecht, ook via normale lan.

Toen heb ik een Draytek 2200WE gekocht, een geweldig apparaat, op het niet ondersteunen van UPnP na, en dus heb ik deze omgeruild voor een 2900G ( de 2200WE werkte btw perfect via wlan, singaal sterkte van 30-DB op een afstand van 30 meter door 2 verdiepingen en een boomgaard heen) note: Zonder UPnP wil msn hier niet werken, dit omdat ik nog 1 router heb.

Toen ik de 2900G bij informatique aan het testen was viel mij het op dat het signaal zeer slecht was, maar de ping tijden wel goed waren maar bij informatique vertelde zij mij dat het aan de meerdere draadloze netwerken lag, en dat het thuis beter zou zijn. (Het singaal dus ;))
Note: Samen met de 2200We was het de enige router die constant onder de 10ms voor 10 min kon blijven, de Sitecom schoot heel vaak naar 1800ms, en de Linksys deed ook vaak @ 800ms mee.

Dus niet :(
Ik haal in mijn eigen kamer 60-DB en soms maar 5.5 mbps @ redelijk singaal, als ik dan 1 verdieping lager ga heb ik een slecht singaal (80-DB) en 2mpbs. En als ik dan waag een voet buiten de deur te zetten haal ik nog maar 1mps met geen singaal sterkte.

Terwijl ik met de 2200WE daar nog goed had en 11mbps.

Ik denk dus dat mijn IEEE Lan express A/B mini-pci kaartje inconpatible is met B/G netwerken.

Dit omdat ik op school waar helaas alleen A hangt ik nooit zulke problemen heb, en met mijn B only sitecom wl-018 V1 had ik ook geen problemen. Tevens is er 1 dag lang op mijn school een B test geweest, en ook daarmee was de verbinding zeer goed.

Is dit dus een bekend probleem? Want Draytek is nu toch niet echt een budget merk, en dan vind ik een bereik van 7 meter tot 9 meter zeer slecht. (dit dus met de 2900G die een B/G chip heeft)

Nu heb ik nog een Intel 2100 3B B only kaartje (ook mini-pci) en dan denken jullie allemaal, pak dan die B only kaart. Maar dan kan ik dus weer op school niet draadloos internetten.

Weet iemand nog een oplossing? Want ik kan nu morgen deze router weer terug brengen. Maar dan heb ik ongeveer wel iedere router met een beetje redelijk wlan chipset wel geprobeerd.

De enige andere optie is een draytek 2500WE, die heeft het zelfde wlan chipset als de 2200WE, en UPnP, maar deze heeft weer geen Wan poort, dus dan mis ik de router functies.

Ik heb wel van draytek gehoord welk wlan chipset zij gebruiken, en dat is: Intersil

Zijn er dus nog routers van andere merken met Intersil chipsets? Dit omdat ik met deze de beste prestaties krijg. Ik heb btw de routers open gezien, en het zijn mini-pci kaartjes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 28-04-2004 14:07 ]