Toon posts:

[Koeling] Airflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk had ik een klein vraagje mbt airflow in mijn case.. ik heb in de FAQ gekeken, en ook nog ff gezocht of ik het in een ander topic kon zetten.. of dat er al een soort gelijk topic is/was maar heb niks kunnen vinden.

Echter heb ik een vraagje:

mijn huidige airflow is nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://urtquake.no-ip.com/zooi/hardware/fans.gif

de nummers 1 t/m 4 zijn mijn casefans. en de pijlen geven de richting van de 'flow' aan.

nu zit ik te denken om fan 1 OOK naar binnen te laten blazen zeg maar.. of krijg ik dan problemen met de airflow? en hoe kan ik dit dan eventueel wel aanpassen?

alvast bedankt, en indien iemand een link heeft naar een topic waar ik het antwoord kan vinden is dit uiteraard ook een oplossing! :)

[edit]
het is overigens een bigtower, ik weet niet of die nog van belang is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 13:29 ]

Verwijderd

kan je fan 2 niet onder fan 4 plaatsen als intake?

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 12:31
Tjah volgens mij zou nog wat meer intake je airflow wel goed doen. Ik zou Fan 1 niet naar binnen zetten want die warme lucht van je cpu moet uit je kast en niet naar binnen worden geblazen. Het beste lijkt mij dus indien mogelijk om aan de voorkant een fan bij te plaatsen. Zo breng je de airflow meer in ballans

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

mee eens.

verplaats fan 2 of 3 onder fan 4

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 14:19
TJa ik zeg ben je nou tweaker of niet? probeer het met de fans in allerlei standen en monitor de boel ... Toch? :9~

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Beter fan 1 dan intake voor onder zetten, de CPU wordt nu langs 2 kanten van lucht afgenomen (fan 1 en voeding).

[quote]original4u schreef op 28 april 2004 @ 13:37:
TJa ik zeg ben je nou tweaker of niet? probeer het met de fans in allerlei standen en monitor de boel ... Toch? :9~[/quote]
Ja jij gaat 16 verschillende combinaties uittesten van elk een half uur ofzo...

[ Voor 58% gewijzigd door Phuncz op 28-04-2004 13:40 ]

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Is wel een idee, direct koude lucht op de processor blazen.
Maar met deze setup gaat het niet lukken, want als je fan 1 omdraait, blaas je direct de warme lucht van de voeding weer in de kast en op de processor. Niet echt een goed idee dus.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
dat ik met fan 1 de warme lucht weer in de kast haal had ik opzich niet echt aan gedacht, met fan 2 wel.. maar ik zou idd 1 of 2 onder 4 kunnen plaatsen...

maar omdat warme lucht stijgt, is het dan niet beter om 1 te verplaatsen en 2 gewoon te laten zitten? of is dat weer te simpel gedacht? (omdat 1 op zijn huidige plek wel direct de warme lucht van de cpu wegtrekt)

• Rimshim
Waarom toch al dat verplaats? Ik zou er gewoon een fan bij halen en die onder 4 plaatsen. 1 lijkt me prima geplaatst en 2 neemt ook aardig wat warme lucht weg. Ik zou gewoon zorgen voor meer koude lucht aanvoer dus fan 5 onder fan 4 :*)

Verwijderd

Rimshim schreef op 28 april 2004 @ 13:51:
Waarom toch al dat verplaats? Ik zou er gewoon een fan bij halen en die onder 4 plaatsen. 1 lijkt me prima geplaatst en 2 neemt ook aardig wat warme lucht weg. Ik zou gewoon zorgen voor meer koude lucht aanvoer dus fan 5 onder fan 4 :*)
Maare de TS heeft nog steeds niet aangegeven of ie daar ruimte heeft (bij fan 4)...
Maar ja wanneer ie dat wel heeft gewoon een fan 5 halen :9 Word het alleen maar beter fan. Ook is je config qua airflow dan wat meer in balans :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou ook fan 2 onder fan 4 zetten als intake, want 1 in en 3 uit lijkt mij niet helemaal de bedoeling, niet dat ik veel verstand heb van airflow, want ik heb gelukkig geen airflow meer nodig met wc :)

Verwijderd

Topicstarter
een extra fan is ook een optie.. en ik heb onder fan 4 nog genoeg plek over.. :)

maar het liefst wil ik gewoon de airflow verbeteren zonder 'nieuwe spullen' aan te moeten schaffen. En zou ik er veel winst van hebben als ik er een fan extra bijzet ipv dat ik een huidige fan verplaats?

• Rimshim
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 13:44:
maar ik zou idd 1 of 2 onder 4 kunnen plaatsen...
Wel al een btje aangegeven dus :P Maar de vraag is idd moet je hier nog voor zagen of is er al een gat aanwezig?

PS. voor rond de 5 eu heb je al een goeie 80 mm fan

[ Voor 10% gewijzigd door Rimshim op 28-04-2004 14:05 ]

Pagina: 1